Pretraga

Do 2027. godine Hrvatska će izgraditi 657 kilometara novih biciklističkih staza

A- A+

Usvojeni su strateški planovi za razvoj biciklističkog prometa u Hrvatskoj u čiju će realizaciju biti utrošeno 99,4 milijuna eura. Uz gradnju biciklističkih staza, ulagat će se i u dodatnu infrastrukturu koja bi trebala potaknuti razvoj biciklizma.

biciklistička staza

biciklistička staza | foto: Freepik

Vlada je usvojila prijedlog Odluke o donošenju Nacionalnog plana razvoja biciklističkog prometa u Hrvatskoj za razdoblje od 2023. do 2027. godine i Akcijskog plana za njegovu provedbu u razdoblju od 2023. do 2025. godine. Nositelj provedbe plana razvoja biciklističkog prometa u Hrvatskoj je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

Značajno poboljšanje biciklističke infrastrukture

Akcijski plan sadrži šest mjera, za koje je osigurano 99,4 milijuna eura, kojima se planira osigurati financiranje značajnih ulaganja u infrastrukturu, te uspostava dodatnih sustava javnih i teretnih bicikala. To znači da bi se biciklistička infrastruktura u Hrvatskoj trebala značajno poboljšati.

Napominje se kako će dio novca bit će potrošen i na provođenje nacionalne kampanje za poticanje korištenja bicikala, provedbu preventivnih i edukativnih aktivnosti u području sigurnosti biciklista u prometu na cestama i unaprjeđenje zakonodavnog okvira za sigurnost biciklista u cestovnom prometu. Također, plan obuhvaća i sanaciju potencijalno opasnih dionica s prijedlogom poboljšanja sigurnosti prometovanja biciklista.

Za realizaciju Nacionalnog plana od 2023. do 2027. godine, odnosno, za realizaciju posebnih ciljeva osigurano je ukupno 166 milijuna eura, dok se ulaganja u biciklistički promet planiraju uvećati s trenutnih 3,20 na 8,87 eura po stanovniku godišnje u razdoblju do 2027. godine. Do tada se naime planira izgraditi dodatnih 657 kilometara biciklističke infrastrukture na području Hrvatske.

Izdvojeni članak

Karlovac ima projekt za 11 milijuna eura vrijednu biciklističku mrežu

Ubrzana tranzicija prema nisko ugljičnom gospodarstvu

Iz Vlade ističu kako je riječ o strateškom dokumentu kojim će se omogućiti provedba mjera i aktivnosti u svrhu ostvarenja punog potencijala za prijelaz na čiste, nisko ugljične oblike prometovanja. Posljedično, trebalo bi se ostvariti ubrzanje tranzicije prema nisko ugljičnom gospodarstvu te razviti sustav individualne mobilnosti temeljene na biciklističkom prometu u cijeloj zemlji.

Nacionalni plan podržava EU strateške ciljeve u području zelene i održive mobilnosti te ciljeve strategija u RH u području prometa, prostornog razvoja, turizma, zdravstva, sporta i zaštite okoliša te se istim utvrđuju dva posebna cilja, odnosno, povećanje korištenja bicikala u svakodnevnim putovanjima, kao prvi cilj te kao drugi cilj povećanje sigurnosti biciklista u prometu.

Doznajte ovdje aktualne informacije o radovi na V. fazi biciklističko – pješačke staze Greenway u Zagrebu.

Copy link
Powered by Social Snap