Pretraga

Svi moraju moći u pothodnike! Za milijun eura prilagodba korisnicima na zapadu grada

A- A+

Zagreb je pun pothodnika koji često služe za pristup željezničkim stanicama. No, čest problem kod svih pothodnika tiče se jednostavnosti i uopće mogućnosti pristupa za sve korisnike. Važan pothodnik u Vrapču tako bi uskoro trebao dobiti poboljšanje kojim će se olakšati pristup i korištenje pothodnika osobama smanjene pokretljivosti. Spremaju se još neki (manji) radovi.

Pothodnik u Vrapču | foto: Pexels, screenshot GoogleMaps

Zagreb je pun pothodnika, posebno na područjima oko željezničke pruge, gdje služe za pristup stanici. No, kako su uglavnom stari nekoliko desetljeća, kod uređenja ih nije dovoljno samo ojačati i ‘oličiti’.

Treba ih prilagoditi svim korisnicima, podižući mogućnosti kretanja za osobe s invaliditetom i smanjene pokretljivosti. Novi koji će zahvatiti takva promjena pothodnik na lokaciji Aleja grada Bologne kod HŽ stanice u naselju Vrapče. Posao je procijenjen na 1,1 milijun eura.

Izdvojeni članak

HŽ uz prugu ima prostrana zapuštena zemljišta, neće još dugo biti prazna, evo plana

Nova dizala i stubišta

U pothodniku treba prilagoditi postojeća dizala i srediti stubišta, u trenutnim gabaritima. U svrhu prilagodbe svim korisnicima pa tako i onima s invaliditetom odnosno smanjenom pokretljivošću ukupno tri postojeća dizala će se prilagoditi na način da će se izvesti nova kabina i upravljački sistem.

Glavni projekt za prilagodbu od preko milijuna eura izrađen je u skladu sa zahtjevom investitora, te odgovara Prostornom planu Grada Zagreba i Generalnom urbanističkom planu (GUP). Građevina na kojoj će se izvesti zahvati razvrstana je u 2.b skupinu što znači da spada u ‘građevine za koje se utvrđuju posebni uvjeti, a ne provodi postupak donošenja rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš, odnosno postupka ocjene o potrebi procjene utjecaja na okoliš’. Evo detaljnog plana za ovaj pothodnik.

Pothodnik u Vrapču | foto: screenshot GoogleMaps

Treba olakšati kretanje

Kako piše u podacima o predmetu nabave i uputama za ponuditelje, zahvat zapravo obuhvaća dva pothodnika. Jedan prolazi ispod Aleje grada Bologne, a drugi ispod željezničke pruge. Pothodnik koji prolazi ispod Aleje sa sjeverne strane ima dizalo i dva stubišna kraka koja su paralelna s Alejom, stoji u opisu.

S druge strane, pothodnik koji prolazi ispod željezničke pruge da sjeverne strane ima dizalo i jedan stubišni krak paralelan s prugom koji vodi do autobusne stanice, odakle vode rampa i stubište kojima je omogućen pristup željezničkoj stanici. Ispod željezničke pruge s južne strane također su dizalo i stubišni krak koji vodi do željezničke stanice. Još jedno stubište u krajnje je južnoj zoni pothodnika. Sve oblike kretanja treba unaprijediti da bi ih mogli koristiti svi.

– Predmet zahvata je prilagodba dizala uz rekonstrukciju postojećih stubišta. Tri postojeća dizala će se prilagoditi na način da će se izvesti nova kabina i upravljački sistem dizala. Nove kabine izvest će se u postojećim oknima, stoji u opisu, uz napomenu da će površine  pothodnika ostati nepromijenjene kao i pet stubišta na sjevernom, središnjem i južnom dijelu obuhvata.

Pothodnik u Vrapču | foto: screenshot GoogleMaps

‘Ljepši’ rukohvati

Sveukupno, stubišta i pothodnici pokrivaju površinu od 762,36 četvorna metra. Uz to što će svi trenutni gabariti ostati nezahvaćeni radovima, ne planiraju se novoprojektirane pješačke staze, ali je u planu prilagodba postojećih.

Konstrukcije pothodnika izvedene su od armiranog betona u donjoj zoni i olimljene čelične konstrukcije sa kamenom vunom u gornjoj zoni. No, u trenutnom stanju, stubišta i pothodnik djelomično su oštećeni i devastirani – opločenja stepenica, kamen i kulir ponegdje su oštećeni, na metalnim rukohvatima i ogradama se ljušti boja te je na nekim mjestima izbila hrđa.

Stoga će se, između ostalog, izvršiti struganje ostataka postojeće boje i hrđe sa metalnih dijelova bravarije (rukohvata i slično) te po potrebi metalne ograde u potpunosti zamijeniti. Također, ispred svakog ulaza u kabinu na nivou terena i dijelom na nivou podruma izvest će se nove nadstrešnice iz stakla kao zaštita od padalina.

Izdvojeni članak

Zakržljali ‘rep’ glavne ceste u Zagrebu dobiva proširenje, u planu i tramvajska pruga

Što s odvodnjom?

Isto tako će se zamijeniti pojedine dotrajale ventilacione rešetke ili urediti postojeće. Predviđa se i čišćenje odnosno sanacija odvodnih kanala.

– U postojećoj građevini pothodnika izvedena je oborinska odvodnja linijskim rešetkama na dnu stepenica. U pothodniku se uklanjaju sve kanalice na dnu stepenica skupa sa rešetkama te ugrađuju nove kanalice svijetlih dimenzija 20×20 cm, a ispred dizala će se postaviti linijska kanalica svijetlih dimenzija 10×13 cm. Sve kanalice se planiraju kao monoblok da bi bile zaštićene od vandalizma, piše u opisu planova za pothodnik. Ovdje pročitajte koje tri stanice za vlak Zagrepčani strpljivo čekaju, ali nikako da se realiziraju.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap