U okolici Zagreba kreće velika rekonstrukcija: novi ulaz, rotor i nadvožnjak u paketu
U okolici Zagreba velik se broj manjih gradova ubrzano razvija, dok se dio građana seli u tzv. Zagrebački prsten. Jedan od tih gradova je i Velika Gorica, koja pod novim – starim gradonačelnikom Krešimirom Ačkarom najavljuje nove projekte. Tako će od ljeta započeti rekonstrukcija istočnog ulaza u Veliku Goricu, vrijedna pola milijuna eura, a nakon toga slijedi izgradnja novog kružnog toka i nadvožnjaka obilaznice. To je samo jedan u nizu infrastrukturnih projekata u Velikoj Gorici, a najvažniji među njima svakako je izgradnja HNS-ova kampa, koja je već započela.

Istočni ulaz Velika Gorica | Foto: Grad Velika Gorica
Dok u većini gradova, općina i županija još traju političke borbe i neizvjesnost pred drugi krug lokalnih izbora, Velika Gorica je već dobila svog gradonačelnika. Aktualni Krešimir Ačkar pobijedio je u prvom krugu s uvjerljivih 72,55 posto glasova, osiguravši tako još jedan mandat. U skladu s tim, već se spremaju novi projekti – među kojima je i rekonstrukcija istočnog ulaza u grad, kod križanja državnih cesta DC30 i DC31.
Riječ je o značajnom infrastrukturnom zahvatu koji će Velikoj Gorici donijeti novi, moderniji i sigurniji istočni ulaz, ali i dodatno povećati protočnost i sigurnost prometa. Projekt je samo jedan u nizu važnih zahvata za ovaj grad nadomak Zagreba. Tu je i novi kamp HNS-a, koji se gradi uz Aveniju pape Ivana Pavla II, kao i vijadukt na Sarajevskoj cesti u Zagrebu, iznad Ranžirnog kolodvora, koji će dodatno povezati ovaj kraj.
Rekonstrukcija istočnog ulaza
Prema informacijama s gradskih stranica, radovi na rekonstrukciji istočnog ulaza u Veliku Goricu počet će već ovoga ljeta. Obuhvaćena je dionica Sisačke ulice u dužini od oko 300 metara – od raskrižja kod Stanice za tehnički pregled do skretanja za Gorica staklo. Ugovor o izvođenju radova, vrijedan oko 573 tisuće eura bez PDV-a, potpisali su predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir i predstavnik izvođača radova, tvrtke Šušković građenje.
Cilj rekonstrukcije je uklanjanje prometnih opasnosti koje su trenutno prisutne na tom potezu. Analize su pokazale da se radi o lokaciji s visokim stupnjem rizika – posebice zbog činjenice da vozači prilikom skretanja presijecaju dvije trake. U posljednje tri godine tamo je zabilježeno 9 prometnih nesreća, od kojih su tri rezultirale ozljedama. Najčešće se radi o bočnim sudarima i sudarima iz suprotnih smjerova.
Nova regulacija uključuje postavljanje semaforske signalizacije, kojom će se promet preusmjeriti na obližnje raskrižje kod Auto Arbanasa i Gorice stakla. Novi semafor bit će usklađen s postojećom regulacijom kako bi se postigla maksimalna protočnost. Radovi će trajati tri mjeseca, a tijekom tog razdoblja na snazi će biti privremena regulacija prometa. Vozačima se preporučuje korištenje obilaznih pravaca.

Istočni ulaz Velika Gorica | Foto: Grad Velika Gorica
Nadvožnjak i kružni tok
Ono što slijedi u sljedećoj fazi projekta još je ambicioznije – planirana je izgradnja deniveliranog raskrižja, uključujući kružni tok i nadvožnjak kao dio obilaznice. Time će se dodatno smanjiti vrijeme čekanja u vršnim satima, poboljšati protočnost i povećati sigurnost za pješake i bicikliste.
Da bi projekt mogao započeti, Hrvatske ceste najavile su izradu projektne dokumentacije za ishođenje građevinske dozvole. Suradnja Grada Velike Gorice i Hrvatskih cesta nastavlja se s ciljem unapređenja prometne infrastrukture koja prati potrebe modernog urbanog razvoja i osigurava sigurnije prometovanje za sve sudionike.

Istočni ulaz Velika Gorica | Foto: Grad Velika Gorica
Novi ulaz u Zagreb
U ožujku smo pisali i da su Hrvatske ceste izabrale izvođača radova za izgradnju vijadukta na Ranžirnom kolodvoru autoceste Zagreb – Sisak. Riječ je o poznatoj kompaniji GIP Pionir, koja je imala najpovoljniju ponudu od 46.392.135,92 eura u odnosu na ostalih šest ponuditelja.
Radi se o kapitalnom projektu koji uključuje izgradnju sjevernog kraka iza čvora Jakuševec, što će omogućiti bolju povezanost gradskog prometnog pravca Držićeva avenija – Most Mladosti – Sarajevska cesta sa zagrebačkom obilaznicom i autocestom A11 Zagreb – Sisak. Što se tiče Sarajevske ceste, tamo će se izgraditi nova tramvajska zona, čije će tračnice graditi austrijska tvrtka Strabag, o čemu više možete pročitati ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.