Pretraga

Važno raskrižje na izlazu s autoceste kreće u rekonstrukciju, postat će veliki rotor s pet krakova

A- A+

Najbrži put do Čakovca ili Varaždina vodi autocestom A4, koja ima iznimno važnu prometnu ulogu. U sklopu te autoceste posebno se ističe izlaz/ulaz Sveta Helena, koji je ključan za pristup okolnim naseljima, poput Svetog Ivana Zeline, gospodarskoj zoni te samom naselju Sveta Helena. Na tom se području nalazi i važno raskrižje županijskih cesta s četiri kraka. No, uskoro slijede značajne promjene – planira se izgradnja novog rotora s pet krakova. Novi, peti krak izravno će povezivati autocestu s gospodarskom zonom, čime će se dodatno unaprijediti protočnost prometa i olakšati pristup poslovnim sadržajima.

čvor Sv. Helena | Foto: Google Maps

Autocesta A4 jedna je od važnijih prometnica u Hrvatskoj jer povezuje glavni grad Zagreb s Varaždinom i Čakovcem. Na autocesti se nalazi i iznimno značajan te prometno opterećen izlaz, odnosno ulaz Sv. Helena, preko kojeg se pristupa naselju Sv. Helena, okolnim mjestima, razvijenoj gospodarskoj zoni te samom gradu Sv. Ivan Zelina, udaljenom svega nekoliko kilometara. Na samom čvoru Sv. Helena nalazi se križanje županijskih cesta ŽC 3016 i ŽC 3017 te priključnog kraka s autoceste. Upravo to križanje bit će rekonstruirano u kružno raskrižje s pet krakova. Trenutno je u tijeku javni natječaj za izvođača radova, ukupne vrijednosti milijun eura.

Postojeće stanje

Projektom je obuhvaćena rekonstrukcija postojećeg četverokrakog raskrižja županijskih cesta ŽC 3016 i ŽC 3017 te priključnog kraka čvora Sv. Helena na autocesti A4, na području grada Sv. Ivan Zelina u Zagrebačkoj županiji. Raskrižje se sastoji od dvotračnih, dvosmjernih privoza, s ujednačenim prometnim opterećenjem po svim smjerovima.

Prvi smjer, ŽC 3016, vodi prema državnoj cesti DC3 i Sv. Ivanu Zelini. Riječ je o županijskoj cesti širine oko pet metara, s obje strane omeđenoj bankinama širine oko 0,5 metara te odvodnim jarcima. Drugi smjer, ŽC 3017, povezuje Brezovac Zelinski i Sv. Helenu. U smjeru prema Sv. Heleni cesta je široka oko pet metara, s obostranim bankinama i jarcima, dok u smjeru Brezovca Zelinskog ima širinu od približno 6,4 metra i jednostrani nogostup širine oko 1,3 metra sa zapadne strane. Treći smjer predstavlja krak čvora Sv. Helena, širine približno 7,8 metara, također s obostranim bankinama širine oko jednog metra i jednostranim odvodnim jarkom.

Izdvojeni članak

Tko će urediti raskrižje na državnoj cesti koja spaja obalu? Jedina pristigla ponuda mogla bi biti preskupa

Rekonstrukcijom će se postojeće raskrižje zamijeniti kružnim tokom, čime će se znatno poboljšati protočnost prometa, povećati sigurnost sudionika u prometu te unaprijediti ukupno prometno iskustvo. Ukupna duljina prometne površine obuhvaćene zahvatom iznosi oko 476 metara.

Za ovu intervenciju u prostoru ishođena je lokacijska dozvola izdana od strane Zagrebačke županije, u skladu s prostornim planom Zagrebačke županije i Urbanističkim planom uređenja grada Sv. Ivan Zelina. Također, na temelju parcelacijskog elaborata, koji je sastavni dio glavnog projekta, formirana je građevna čestica koja obuhvaća sve dijelove građevine predviđene projektom. S obzirom na prometnu funkciju zahvata, svi dijelovi su projektirani u skladu s pravilima struke, a nova prometna konfiguracija uključuje zadržavanje i prilagodbu postojećih prometnica te pješačkih površina.

Rotor s pet krakova

Glavni projekt podijeljen je u pet tematskih cjelina, a među najvažnijima su prometne površine i prometna signalizacija. Novoprojektirano kružno raskrižje bit će jednotračno i imat će pet privoza. Prvi privoz odnosi se na ŽC 3016, u smjeru državne ceste DC3, Sv. Ivana Zeline i Marije Bistrice, duljine 92,69 metara.

Drugi privoz vodi prema Brezovcu Zelinskom i Marinovcu (ŽC 3017), duljine 72,91 metara. Treći privoz planiran je kao nova prometnica koja će voditi izravno prema gospodarskoj zoni, duljine 81,08 metara. Četvrti privoz povezuje rotor s krakom čvora Sv. Helena s autoceste A4, duljine 130,17 metara, dok se peti privoz odnosi na ŽC 3017 u smjeru prema Sv. Heleni, duljine 99,39 metara. Odnosno, novi, peti krak će omogućiti izravan pristup gospodarskoj zoni, što je ujedno i najveća promjena.

Izdvojeni članak

Umjetnička djela u prometu: Sjever Hrvatske dobiva nove rotore, imat će posebne ukrase

Dimenzije budućeg rotora uključuju unutarnji rubni polumjer od 15 metara i vanjski polumjer od 22 metra. Središnji otok imat će promjer od 25 metara, s voznom trakom širokom sedam metara te povoznim dijelom otoka širine 2,5 metra. Pješački promet bit će omogućen duž cijelog rotora, uz pripadajuću prometnu signalizaciju i opremu koja će se postaviti na novoizgrađenim prometnim površinama.

Uz izgradnju rotora, projekt uključuje i rekonstrukciju postojećeg propusta na pravcu Brezovac Zelinski – Sv. Helena. Potrebno ga je produžiti obostrano, a postojeći pravokutni profil svijetlog otvora dimenzija približno 3 x 1,35 metara već je djelomično produžen montažnim betonskim elementima. Time su formirana dva paralelna otvora dimenzija 2,15 x 1,4 metra. Također će se izvesti i potporni zid na desnoj strani trećeg privoza, čija je funkcija osiguranje nasipa prometnice. Ukupna duljina zida iznosit će 14 metara. Projekt predviđa i izgradnju sustava oborinske odvodnje, prelaganje i zaštitu vodovoda, javne rasvjete i kabelske kanalizacije, kao i radove na zaštiti i prilagodbi postojećih plinskih instalacija i plinovoda. Pogledajte ovdje kako napreduje izgradnja dvaju velikih rotora u Šibeniku.

Čvor Sv. Helena | Foto: EOJN

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap