Pretraga

Velika prometna promjena u Dubravi: Novi semafori, senzori i kamere na glavnoj žili kucavici

A- A+

Avenija Dubrava glavna je ‘žila kucavica’ Dubravi i Dupcu. Poveznica je istoka s Maksimirom i središnjim dijelom grada pa ne čudi da baš se ovdje planira obuhvatna dopuna semaforizacije. Postupak uključuje nove semafore, kamere i senzore koji bi se za 2 milijuna eura trebali postaviti u godinu dana. Zanimljivo je da će pratiti i vozila i pješake.

Kako će se promijeniti signalizacija na Aveniji Dubrava? | foto: Bauštela.hr/Canva

Gotovo 2 milijuna eura (bez uključenog PDV-a), uložit će se u veliku prometnu promjenu u jednom od najvećih zagrebačkih kvartova, u Dubravi. Na glavnoj prometnici Aveniji Dubrava, na potezu od Avenije Gojka Šuška do Dubečke ulice sprema se dopuna semaforskih instalacija. Radovi će trajati oko godinu dana, a sredstva su osigurana u proračunu Grada Zagreba za 2025. godinu.

Uređaji po strogom kriteriju

Dopuna semaforizacije izvest će se na temelju izrađene i usuglašene projektne dokumentacije. Glavni cilj poboljšati je prometnu protočnost, ali i povećati sigurnost na jednoj od najprometnijih zagrebačkih avenija.

Izdvojeni članak

Je li ovo novogradnja? Projekt u Dubravi zjapio je više od desetljeća, a sad bi trebao biti luksuz. Nema smisla

U opisu zahvata stoji da će se postavljati novi semaforski uređaji modularne izvedbe s mogućnošću proširenja kapaciteta dodavanjem signalnih grupa, detektorskih jedinica i komunikacijskih modula. ‘Na ceste’ će doći uređaji s dvostrukim procesorskim modulom, radnim i kontrolnim koji podržavaju RSMP Nordic protokol otvorenog koda i ispunjavaju europske norme HRN EN 50556:2018 i HRN EN 12675:2017, može se pročitati u opisu predmeta u sustavu javne nabave.

– Uređaji će imati Ethernet priključak minimalne brzine od 100 Mb te programabilne ulazno-izlazne jedinice. Svaki će biti opremljen policijskim panelom, odnosno upravljačkom pločom za ručno upravljanje i izmjenu faza, s posebnim vratima i ključem, piše u EOJN-u.

Novi semafori

Novi semafori omogućavat će pregled stanja svih signalnih grupa – crvenog, žutog, zelenog i crveno-žutog svjetla te davati informacije o zauzetosti detekcijskih zona i najavi vozila. Ugrađena zaštita od smetnji i prenaponska zaštita osiguravat će pouzdan rad uređaja u temperaturnom rasponu od -25 do +55 stupnjeva.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Semafori će koristiti LED signalizaciju s noćnim režimom rada koji smanjuje intenzitet svjetla i sprječava zasljepljivanje vozača. Uređaji će se moći preprogramirati putem računala, a sve izmjene pohranjivat će se u trajnu memoriju neovisnu o napajanju. Bit će integrirani u nadzorno-upravljački sustav Grada Zagreba, a proizvođač se obvezuje pružati podršku i rezervne dijelove najmanje deset godina.

Koliko auti i tramvaja

Projekt predviđa i postavljanje uskokutnih video detekcijskih senzora dometa do 60 metara. Oni će analitički prepoznavati pojavu vozila u prilaznoj zoni raskrižju te omogućavati klasifikaciju i brojanje vozila, detekciju pješaka, mjerenje brzine kretanja i procjenu zagušenja prometnih pravaca.

Uz senzore, ugradit će se i analitičke prometne kamere s modulom za automatsko prepoznavanje registarskih oznaka vozila (ANPR). Njihova je primarna funkcija praćenje prosječnog vremena putovanja između više točaka, čime se dobiva ključna informacija o opterećenju pojedinih pravaca.

Kamere će omogućiti adaptivno upravljanje prometom i davati prioritet autobusima te vozilima žurnih službi. Zahvaljujući tehnologiji dubokog učenja, prepoznavat će registarske oznake pouzdano i u dnevnim i noćnim uvjetima, bez obzira na vremenske prilike. Videoanalitički modul bit će smješten unutar same kamere, što će osigurati najbolju učinkovitost i brzinu obrade podataka.

Zagušenost prometa | foto: Pixabay

‘Praćenje’ pješaka i biciklista

Predviđen je i video detekcijski senzor za detekciju pješaka i biciklista s pripadajućim analitičkim modulom. Primarna funkcija procesuirati je prometne informacije, povrh svega one koje se tiču praćenja kretanja pješaka, biciklista i vozila javnog gradskog prijevoza.

K tome, analitička kamera za detekciju vozila JGP-a s pripadajućim analitičkim modulom primarno bi ‘pratila’ broj linije tramvaja kako bi se prioritiziralo prolazak tog vozila u raskrižju. Kvalitetni analitički planovi, naglašava opis, iznimno su važni kod izrade prometnih planova i strategija jer daju kvalitetnu sliku oko prometne situacije. U svrhu prikupljanja cjelovitih informacija, ali i podizanju sigurnosti u prometu, na Aveniju bi došle i nove kamere za opći nadzor i pokretne kamere za opći nadzor. Ovdje pročitajte o prometnom elaboratu za najopterećenije prometnice u Hrvatskoj.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap