Pretraga

Vlada daje 82 milijuna eura za brzu cestu koja se čeka 20 godina: Na trasi pet mostova i arheološka nalazišta

A- A+

Sjever Hrvatske napokon će dobiti prometnicu koju čeka već 20 godina. Vlada RH odobrila je 82 milijuna eura dodatnog financiranja za brzu cestu DC12, koja će Bjelovar i Viroviticu povezati s mađarskom granicom. Riječ je o vrlo važnoj vijesti, osobito u trenutku kada je nedavno započela i gradnja poslovne zone Veliko Korenovo.

Kad će brza cesta do Bjelovara? | foto: YouTube screenshot

Vlada Republike Hrvatske dala je zeleno svjetlo za jednu od najvažnijih prometnih investicija u ovom dijelu Hrvatske. Brza cesta DC12, koja će Bjelovar i Viroviticu povezati s mađarskom granicom, dobila je osigurano financiranje i ulazi u ključnu fazu realizacije. Projekt vrijedan 134 milijuna eura trebao bi u potpunosti promijeniti prometnu sliku sjevera zemlje, ali put do asfalta još uvijek nije bez prepreka.

Europski novac i strateška važnost projekta

Za izgradnju dionice brze ceste DC12 od čvora Bjelovar do Velike Pisanice osigurano je 82,4 milijuna eura iz europskih fondova, od čega čak 70 milijuna dolazi iz Kohezijskog fonda. Odluku o financiranju Vlada je donijela na prošlotjednoj sjednici. Riječ je o dionici dugoj 20,75 kilometara koja je ključna karika u povezivanju Bjelovara i Virovitice s Mađarskom, ali i s Zagrebom.

Nakon završetka ceste, putovanje od Virovitice do glavnog grada trebalo bi se skratiti s današnjih dva i pol sata na otprilike jedan sat. Projekt je dio TEN-T mreže i smatra se presudnim za gospodarski razvoj Bjelovarsko-bilogorske i Virovitičko-podravske županije.

Kad će brza cesta do Bjelovara? | foto: YouTube screenshot

Gradnja kasni, ali projekt ide dalje

Iako su ugovori za prve dvije etape, ukupne duljine 9,38 kilometara, potpisani još u ožujku prošle godine s konzorcijem Zagorje gradnja i Texo moliora, radovi još nisu započeli. Razlog su dugotrajan otkup zemljišta, dodatne naknade vlasnicima te opsežna arheološka istraživanja. Na trasi je otkriveno čak 13 arheoloških lokaliteta s nalazima iz srednjeg vijeka i prapovijesti, što je dodatno usporilo pripremu terena.

Sama trasa prolazit će između Galovca i Obrovca, prelaziti preko potoka i vodotoka, a uključuje izgradnju pet mostova, više nadvožnjaka i podvožnjaka. Projektirana brzina iznosi 100 kilometara na sat. Za preostali dio trase, dug 11,37 kilometara, postupak javne nabave tek slijedi, a Hrvatske ceste pripremaju natječaj za izbor izvođača.

Kad će brza cesta do Bjelovara? | foto: YouTube screenshot

Sve bi trebalo biti gotovo 2027. godine

O projektu je nedavno govorio u našem bauštela.hr podcastu i gradonačelnik Bjelovara Dario Hrebak, koji je podsjetio da cesta nije lako izborila svoje mjesto u državnom proračunu. Prema njegovim riječima, početni optimizam brzo je splasnuo zbog niza problema, od pandemije i pada prihoda, preko energetske krize i rasta cijena, do nesuglasica između izvođača i kooperanata. Dodatne komplikacije nastale su zbog pogrešne procjene nivelete, što je uzrokovalo probleme s poplavama i dovelo do preprojektiranja trase.

Zbog svega toga, završetak ceste pomaknut je s 2026. na 2027. godinu. Unatoč kašnjenjima i izazovima, Hrebak ostaje optimističan i uvjeren da će brza cesta DC12 ipak biti dovršena i otvorena za promet, kao dugo očekivani prometni iskorak cijele regije.

Copy link
Powered by Social Snap