Pretraga

Zagrebačka prometna zagušenja: Tramvaji i automobili u Savskoj dijele istu traku

A- A+

Tramvaji u Zagrebu najčešće koriste iste trake kao i ostala cestovna vozila, što uzrokuje stalne prometne gužve. Inženjer prometa Josip Petrlić skrenuo je pažnju na ovaj ključan problem u jedanaestoj epizodi Bauštela podcasta. Naglasio je da bi odvajanje tramvajskih traka, kao što je potrebno na Savskoj cesti, ublažilo zagušenja. Petrlić također upozorava da će povećanje prometnog kapaciteta samo privremeno poboljšati situaciju jer su slični problemi već uočeni u SAD-u. Iako se svakodnevno koristi automobil, podržava javni gradski prijevoz kao rješenje za prometne izazove.

Josip Petrlić u Bauštela podcastu3

Josip Petrlić u Bauštela podcastu | Foto: Bauštela.hr

Inženjer prometa Josip Petrlić je prilikom gostovanja u jedanaestoj epizodi Bauštela podcasta otkrio što po njemu predstavlja jedan od najvećih problema u zagrebačkom tramvajskom prijevozu. Osim već dobro poznatih učestalih kvarenja, što dovodi do stalnih kašnjenja, inženjer je istaknuo da na većini prometnica tramvaji nisu odvojeni od ostalog cestovnog prometa.

Dakle, tramvaji gotovo uvijek dijele trake s automobilima, autobusima i ostalim vozilima. Naravno, posljedica toga su stalni prometni čepovi. U tom kontekstu spomenuo je i Savsku cestu, jednu od najvažnijih i najfrekventnijih prometnica u zapadnom dijelu grada. Samo zasebne tramvajske trake mogu sanirati svakodnevne gužve.

– Savska više nije cesta koja može trpjeti toliku količinu vozila. Za to je nekada postojalo rješenje. Mislim da se trebala zvati Splitska ili Riječka avenija koja je trebala ići s druge strane željezničkog nasipa. Savska bi onda bila nešto sasvim drugo. Danas je ona ta žila kucavica, transverzala koja spaja sjever s jugom na zapadnoj strani, izjavio je u podcastu inženjer Petrlić.

No, tramvajske trake nisu trajno rješenje. Amerikanci su prvi primijetili problem kod povećanja kapaciteta prometnica. Petrlić je rekao da vozači nakon dodavanja novih traka počnu koristiti taj dodatni prostor očekujući poboljšanje. Međutim, s vremenom ponovno dođe do prometnog zagušenja. Iako se gost svakodnevno na posao vozi automobilom, inzistira na javnom gradskom prijevozu.

Izdvojeni članak

Stanje u zagrebačkom javnom prijevozu: Neispravni tramvaji i zastarjeli vozni park

Zapratite nas na FacebookuInstagramuYouTubeu i Tik Toku te uskoro očekujte još ovakvih edukativnih podcasta i zanimljivog sadržaja s vašeg digitalnog glasa gradilišta. Cijelu epizodu podcasta u kojoj je gostovao inženjer prometa Josip Petrlić pogledajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap