U Beogradu se gradi nova autobusna stanica: Prostire se na površini od 9,2 hektara
U Beogradu se gradi novi kompleks autobusne stanice koji se prostire na površini od 9,2 hektara. Na njemu će biti smješteno 65 perona i zgrada koja će povezivati autobusnu i željezničku stanicu. Projekt je to tamošnje arhitektonske tvrtke Proaspekt koja je pobijedila na javnom natječaju.
Glavna beogradska autobusna stanica ovim će projektom promijeniti svoju poznatu lokaciju. Više neće biti na adresi Železnička 4 već će biti u Novom Beogradu, u Bloku 42. Ovo je drugo takvo premještanje nakon Drugog svjetskog rata. Projekt kompleksa autobusne i željezničke stanice u Novom Beogradu usvojen je na natječaju 2014. godine, za što je nagradu dobila beogradska arhitektonska tvrtka Proaspekt s timom koji su predvodili Milan i Vladimir Lojanica, piše Gradnja.
Radovi su službeno otvoreni u ožujku 2018. godine, a time je počela i realizacija prve faze buduće autobusne stanice – privremene zgrade koja je, prema projektu, zamišljena kao topla veza buduće autobusne i željezničke stanice. Ta je zgrada od oko 1.200 kvadrata bruto površine namijenjena za prodaju karata i najneophodnije administrativne i komercijalne djelatnosti, a posao na njezinoj izgradnji dobila je lazarevačka tvrtka Bauwesen.
Zgrada na peronu od 25.000 m2
Prema Nacrtu izmjena i dopuna Plana, nova autobusna stanica trebala bi imati 44 polazna perona, 12 dolaznih i devet dolazno-polaznih za turističke linije. U pitanju je ukupno 65 perona u okviru građevinskog kompleksa, kao i još oko 30 parkirališnih mjesta za duže zadržavanje autobusa u neposrednoj blizini.
Nacrtom je predviđena i izgradnja prostora perona i javne garaže s minimalno 200 parkirališnih mjesta s ulazom i izlazom iz Ulice Đorđa Stanojevića, kao i velike taksi stanice. Dio kompleksa željezničke stanice trebao bi zauzeti površinu od 3,5 hektara.
Također, predviđena je i izgradnja staničnog trga koji će gledati prema ulici Antifašističke borbe, dok će glavna zgrada na stanici, od 25.000 kvadratnih metara, biti izgrađena između trga i prostora perona. Nova stanica će sadržavati i prateće objekte kao što su benzinska postaja, supermarket i brojni ugostiteljski objekti. Također, postavit će se i klupe, osvjetljenje, slavine s vodom i pješačke staze.
Projekt autobusne stanice Novi Beograd gradi se kroz javno-privatno partnerstvo Grada Beograda i tvrtke BAS koja upravlja postojećom glavnom autobusnom stanicom u Savamali. Rok za izgradnju nije poznat. U Hrvatskoj se također gradi veliki autobusni kolodvor, u Rijeci, o čemu više možete pročitati ovdje.