Pretraga

Tko će biti novi izvođač najskuplje dionice autoceste u Hrvatskoj?

A- A+

Za gradnju autoceste prema Dubrovniku, točnije za dionicu od Rudina do Osojnika, cijene poddionica procijenjene su na 179 i na 201 milijun eura, bez PDV-a. Kako je prema procjeni vrijednost kilometra bila 27 milijuna eura, o dionici autoceste govorilo se kao najskupljoj u Hrvatskoj. Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave isprva je za izradu projektne dokumentacije te ishođenje građevinskih dozvola za dionicu izabrala splitski Geoprojekt, zagrebačku Mobilita Evolve i kineskog China Railwayeryuan Engineering Groupa, no izbor je naknadno poništen. Žalbu su podnijeli konkurenti ZG-PROJEKT i BBD – Bridge & Building Design s podugovarateljima, koji su sada možda jedina opcija, budući da su preostale tri ponude proglašene nevaljanima.

Autocesta, ilustracija | Foto: Hrvatske autoceste

U kolovozu je bio objavljen natječaj za gradnju dionice autoceste Rudine-Osojnik. Riječ je o dionici prema Dubrovniku, a kako je samo kilometar autoceste trebao koštati čak do 27 milijuna eura, spominjala se kao najskuplja dionica autoceste u Hrvatskoj.

Hrvatske autoceste čeka izbor novog projektanta

Prošli tjedan izvješteno je kako je Državna komisija za kontrolu postupka javne nabave (DKOM) poništila izbor splitskog Geoprojekta i kineskog China Railwayeryuan Engineering Grupe koji su ranije na natječaju dobili izradu projektne dokumentacije te ishođenje građevinskih dozvola za dionicu Rudine – Osojnik na autocesti A1.

Izdvojeni članak

Podnesena žalba na izbor zajednice ponuditelja za najskuplju dionicu autoceste u Hrvatskoj, nije se poštivala dokumentacija natječaja

Projektanti su bili odabrani, a zbog nepoštivanja navoda dokumentacije natječaja, podnesena je žalba. Poništen je prethodni izbor pa će Hrvatske autoceste morat donijeti novu odluku oko toga tko će projektirati dionicu autoceste prema Dubrovniku. Kako je prethodni izbor Geoprojekta i partnera poništen, odabir ZG-PROJEKTA i njegovih partnera djeluje kao najizglednija opcija, piše Forbes Hrvatska.

Tri nevaljane ponude i ZG-PROJEKT

Odluka je poništena nastavno na žalbu koju su komisiji podnijeli konkurenti ZG-PROJEKT i BBD – Bridge & Building Design zajedno sa svojim podugovarateljima. Kako se ponude trebalo ponovno pregledavati, a tri ponude, poznato je, proglašene su nevaljanima, dok je izbor Geoprojekta poništen, nameće se pitanje je li ponuda ZG-PROJEKTA jedna koja može biti izabrana.

Kako je komentirao stručnjak za javnu nabavu i izvanredni profesor na katedri za upravno pravo Pravnog fakulteta u Zagrebu, Marko Turudić, Trames i Setec Amenagements Lineares et Structures – SETEC ALS, dali su ponudu koja je bila nepravilna i neprikladna. Druge dvije ponude dali su Geokon-Zagreb, Integra, Bomega Projects, Geodata Projekt i Ongkon Studio s jedne te Rijekaprojekt i IPZ s druge strane.

Izdvojeni članak

Nakon 20 godina čekanja napokon autocesta na relaciji Zagreb-Sisak

Obje ponude također su prema stručnjaku bile neprihvatljive, a ponuda Rijekaprojekta pritom je bila i nepravilna. Prema tome, jedina preostala opcija ona je ZG-PROJEKTA no, druga mogućnost je da će se donijeti odluka o poništenju postupka ako će Hrvatske autoceste smatrati da su za to ispunjeni uvjeti.

Što kažu HAC i DKOM?

Ni HAC ni DKOM, prenosi Forbes, nisu htjeli komentirati moguće ishode scenarija. Iz Hrvatskih autocesta odgovorili su kako ne mogu komentirati scenarije dok traje postupak javne nabave, a DKOM se oglasio ustvrdivši kako ne može dati odgovor na upit. Člankom 425. pod stavkom 6. Zakona o javnoj nabavi propisano je kako je naručitelj obvezan postupiti sukladno odluci koja je izrečena.

Najkasnije u roku od 30 dana nakon što izvršna odluka bude dostavljena, HAC će biti obvezan postupiti, pri čemu je vezan pravnim shvaćanjem i primjedbama DKOM-a. Doduše, nakon što odluka bude donesena i izvan žalbenog postupka te pravnih shvaćanja i primjedbi iznesenih u odluci, DKOM nema utjecaja na daljnje postupanje naručitelja.

HAC ima strategiju za zelene autoceste, a prvom bi se trebalo voziti od 2025. Više o tome pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap