Gradilišta iz zraka: Susjedi grade na sve strane, napreduje izgradnja autoceste, a postavljen je i čelični nadvožnjak
U Sloveniji se u 2025. godini provode brojni prometni projekti, koji osim složenosti građevinskih zahvata, oduševljavaju i prekrasnim pogledima s gradilišta. Trenutno su u velikom napretku tri značajna projekta, a neki se približavaju i svojoj završnoj fazi. Radovi na Primorskoj autocesti napreduju prema planu, na lokalnim i regionalnim cestama izvodi se asfaltiranje, dok je istovremeno izgrađen novi čelični nadvožnjak.

Primorska autocesta, Slovenija | Foto: Facebook Infopot
Susjedna Slovenija u 2025. godini provodi niz velikih infrastrukturnih projekata, s posebnim naglaskom na izgradnju novih prometnica – autocesta, željeznica i brzih cesta. Među najnovijim projektima ističe se napredak izgradnje Primorske autoceste, ali i značajni zahvati na regionalnim i lokalnim cestama, poput izgradnje novog nadvožnjaka i završnog asfaltiranja iznad rijeke Kamniške Bistrice. Projekt je, zajedno s fotografijama, popratio i Infopot.si, volonterska Facebook stranica koja ažurno izvještava o svim slovenskim prometnim projektima.
Napreduje radovi na Primorskoj autocesti
Radovi na Primorskoj autocesti u Sloveniji napreduju prema planu. Sveobuhvatna obnova dionice između Kozine i Kastelca započela je 19. ožujka 2025. godine, a obuhvaća rekonstrukciju ukupno 9,9 kilometara kolnika, pratećih objekata te odmorišta Ravne.
Trenutno se promet odvija po kolniku u smjeru Kopra, i to po dvije sužene prometne trake u svakom smjeru. Prema planu upravitelja slovenskog autocestovnog sustava, radovi bi trebali trajati do sredine studenoga 2025. godine. Investitor, Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS), povjerila je izvođenje radova konzorciju poduzeća Kolektor CPG, CPK i GP Krk. Ukupna vrijednost ugovorenih radova iznosi 26,57 milijuna eura bez PDV-a, odnosno 32,42 milijuna eura s PDV-om.

Primorska autocesta, Slovenija | Foto: Facebook Infopot

Primorska autocesta, Slovenija | Foto: Facebook Infopot
Novi nadvožnjak Mavrica
Što se tiče drugih projekata, u okviru obnove žalske obilaznice, pod višednevnom potpunom obustavom prometa na regionalnoj cesti Žalec-Šempeter, postavljen je novi nadvožnjak Mavrica. Stari objekt, izgrađen još 1979. godine, srušen je između 20. i 23. kolovoza 2025. godine, nakon čega su uslijedili pripremni radovi za montažu novog čeličnog rešetkastog mosta duljine 44,7 metara koji prelazi iznad regionalne ceste.
Šetnica nadvožnjaka široka je 3,5 metra, što će omogućiti siguran prolaz pješaka i biciklista. U sklopu projekta uređeni su i pristupi s prilagođenim nagibima za osobe smanjene pokretljivosti i bicikliste, dok će promet većih motornih vozila biti onemogućen odgovarajućim sigurnosnim elementima. U završnoj fazi radova planirano je uređenje pristupnih puteva, postavljanje javne rasvjete te završni građevinski radovi.
Radove izvodi tvrtka IPI iz Rogaške Slatine, a naručitelj je Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturu. Ukupna vrijednost projekta iznosi 715.123,11 eura s PDV-om, pri čemu Općina Žalec sudjeluje kao sufinancijer s iznosom od 222.897,49 eura.

Čelični nadvožnjak, Slovenija | Foto: Facebook Infopot

Čelični nadvožnjak, Slovenija | Foto: Facebook Infopot

Čelični nadvožnjak, Slovenija | Foto: Facebook Infopot
Asfaltiranje iznad rijeke Kamniške Bistrice
Uz to, na dionici između Stranja i Godiča u tijeku su završni radovi asfaltiranja na novom mostu, kojim je do nedavno promet tekao u oba smjera regionalnom cestom. Paralelno se asfaltira i lokalna cesta koja vodi od smjera Godiča prema Stahovici, a koja je u potpunosti zatvorena od 26. lipnja. Završetak ovih radova donijet će veliko olakšanje stanovnicima na lijevoj obali rijeke Kamniške Bistrice, koji već mjesecima trpe ograničenja u prometu.
Projekt je započeo 8. srpnja 2024. pripremnim radovima, a planirani rok završetka bio je 20. srpnja 2025., no zbog određenih tehničkih izazova radovi su djelomično odgođeni. Izvođač je građevinsko poduzeće Gorenjska, a ukupna investicija procjenjuje se na nešto manje od 4,8 milijuna eura.
Novi most, duljine 50,11 metara, izveden je kao prednapeta konstrukcija bez središnjeg oslonca, temelji se na izbušenim armiranobetonskim pilotima, a raspon između krajnjih oslonaca iznosi oko 40 metara. Most je širok 12,4 metra i omogućuje dvosmjerni promet, uz odvojene i sigurne zone za pješake i bicikliste s obje strane. Prometne trake široke su po 3 metra, uz rubne pojaseve od 0,25 metara, dok su pješački hodnici široki 1,2 metra, a biciklističke trake po jedan metar. Između biciklističke staze i kolnika postavljene su sigurnosne zone širine 0,5 metara s obje strane, čime je osigurana potpuna prometna i pješačka sigurnost.

Asfaltiranje iznad rijeke, Slovenija | Foto: Infopot

Asfaltiranje iznad rijeke, Slovenija | Foto: Infopot
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.