Susjedstvo bliže ‘Dalmatini’ nego ikad prije: Skoro 60 milijuna eura za nepunih 12 kilometara brze ceste
Susjedni krajevi uskoro bi mogli biti bliže hrvatskoj ‘Dalmatini’ nego ikad prije. Priprema izgradnje već je krenula, ali teška mašinerija tek treba izaći na teren da bi krenulo kopanje trasa prve dvije dionice brze ceste zajedno duge 12 kilometara. Od 60-ak kilometara koliko bi ukupno trebalo sagraditi od Širokog do granice s Hrvatskom, samo ta prva dva poteza koštat će oko 60 milijuna eura, po čemu se može procijeniti koliko će biti sve skupa.

Dalmatina i susjedstvo bliži nego ikad prije | foto: Pixabay, YouTube screenshot
Brza cesta koja će približiti Mostar i zapadnu Hercegovinu hrvatskoj Dalmatini na širem području Imotskog polako postaje realnost. Iz susjedstva stiže najava o izgradnji 12 kilometara brze ceste projekta podijeljenog u dvije glavne dionice – Mostar sjever-Polog i Polog-granica s Republikom Hrvatskom. Kreće gradnja prometnice koja će se na koncu spojiti na dio autoceste A1 u Dalmaciji.
Kreće gradnja
Početak radova očekivalo se nakon što su u travnju prošle godine odabrani ponuditelji, IGH za projektiranje, nadzor i kontrolu kvalitete u graditeljstvu Mostar te IPSA Institut Sarajevo. Projekt je tada bio u fazi pripremnih aktivnosti koje se privodilo kraju u rujnu 2024. godine. Za novu infrastrukturu se zna da će do završetka projekta sadržavati brojne infrastrukturne objekte – tunele, mostove i nadvožnjake, a sve će krenuti izgradnjom prve dvije dionice zajedno ukupno duge nešto manje od 12 kilometara.
Trenutno su u tijeku postupci odabira izvođača za dionicu Polugrno-Podledinac duge 5,48 kilometara te za dionicu Podledinac-Grude istok duge 6,36 kilometara, javlja večernji.ba. U oba slučaja, dodaju, izabrana je zajednica ponuditelja tvrtke Hering iz Širokog Brijega kao vodeći partner s partnerom, KTMBrina iz Posušja. Iako se o detaljima još uvijek ne može govoriti jer traje žalbeni postupak, iz dostupnih odluka zna se i više o financiranju.
Vrijednost ugovora za izvođenje radova na prvoj dionici iznosi 54.769.622,03 maraka, odnosno skoro 28 milijuna eura s PDV-om, dok bi radovi na drugoj dionici trebali koštati 69.771.542,91 maraka, dakle 35,6 milijuna eura s PDV-om. Obje dionice otvaraju put ka dugo iščekivanom projektu brze ceste u smjeru hrvatske ‘Dalmatine’.
Veza na A1
Ukupna dužina brze ceste Mostar sjever-Široki Brijeg-granica RH, podsjećamo, iznosi 60,7 kilometara. Prva dionica, Mostar sjever-Polog, duga je 20,3 kilometra i obuhvaća sjevernu obilaznicu Mostara. Početna točka je petlja Mostar sjever na Koridoru Vc, dok završetak dionice leži u naselju Polog, gdje se povezuje s južnom obilaznicom. Samo na toj dionici predviđena je izgradnja čak osam mostova i tri tunela.
Druga dionica, Polog-granica RH, duga je 40,4 kilometra i u potpunosti je projektirana. Kad smo o ovome pisali u rujnu 2024. godine, u tijeku je bio proces eksproprijacije zemljišta. Ta dionica se sastoji od dviju poddionica-Polog-Polugrno, dužine 15,8 kilometara, te Polugrno-granica RH, dužine 24,6 kilometara. Ovdje pročitajte sve o Koridoru Vc koji bi do završetka izgradnje BiH trebao premrežiti autocestom.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.