Za šest mjeseci Zagreb bi trebao imati novi južni ulaz u grad: Rok je ‘tanak’, a Tomašević već najavljuje novi projekt
Do kraja godine, trebala bi završiti rekonstrukcija Sarajevske ceste, novog južnog ulaza u Zagreb. Odabrani izvođač GIP Pionir dotad mora izgraditi 1,8 kilometara dugu šesterotračnu aveniju, dok će Strabag za izvedbu tračnica imati nešto više vremena. Kako bilo, s rokom od šest mjeseci, koji mjesec više-manje, na terenu bi trebalo biti itekako dinamično. O tijeku radova danas je izvijestio gradonačelnik Tomislav Tomašević pa je najavio i treći tramvajski projekt, ovoga puta na zapadu grada.

Kako napreduju radovi na Sarajevskoj? | foto: Grad Zagreb/screenshot press
Rekonstrukcija Sarajevske ceste golem je projekt u jugoistočnom dijelu Zagreba. Uključuje izgradnju nove gradske šestotračne avenije, s tramvajskom prugom koja predstavlja prvi dodatak gradskoj tramvajskoj mreži u posljednjih 25 godina. Podsjetio je na to u današnjem obilasku gradilišta gradonačelnik Tomislav Tomašević pa je krenuo nabrajati što se sve radi u sklopu izgradnje novog južnog ulaza u grad.
– Na terenu su iskopi, a dosad su položene optičke i instalacije oborinske odvodnje te struja za rasvjetne stupove. Za nove stupove postavljeni su temelji, a počelo je i postavljanje pragova nove tramvajske pruge, rekao je na početku obilaska ovog mega gradilišta prisutnima.
Nova zona tramvaja
Radovi na aveniji i dodatku tramvajske mreže ukupno vrijede 25 milijuna eura, bez PDV-a, a gradilište je otvoreno u listopadu prošle godine, pri čemu je do kraja izgradnje ostalo svega nekoliko mjeseci. Dok bi cesta trebala biti izgrađeno do kraja godine, završetak radova na tramvajskoj mreži očekuje se početkom 2026.. Osim novog ulaza u grad, radovi na Sarajevskoj približit će pristup tramvaju 35.000 građana, podsjetio je Tomašević.
– Ljudi u Travnom, Dugavama, Hreliću, Utrinama i Jakuševcu naći će se u tramvajskoj zoni. Time će se unaprijediti kvaliteta života u ovom dijelu grada i narasti vrijednost nekretnina, kazao je dodajući kako će se duž ceste protezati 12 autobusnih linija, uz napomenu da će tramvaj voziti do Ranžirnog kolodvora.

obilazak radova na Sarajevskoj | foto: grad Zagreb

obilazak radova na Sarajevskoj | foto: grad Zagreb
Radovi do autoceste i željeznice
Vrijedi podsjetiti, rekonstruiranih i dograđenih 1,8 kilometara ceste s ukupno šest voznih traka povezat će se vijaduktom preko Ranžirnog kolodvora na autocestu A11 Zagreb-Sisak, gdje odgovornost prelazi na HAC. Napominjemo, izvedba prometnice pripala je tvrtki GIP Pionir, izvedba pruge Strabagu, dok će vijadukt također graditi Pionir koji je dao najpovoljniju ponudu. Tramvajska pruga bit će duga 2,25 kilometara i voditi do Ranžirnog kolodvora, gdje će biti novo ZET-ovo okretište i susret sa željeznicom.
Kako smo pisali, u sklopu strateškog gradskog infrastrukturnog zahvata sprema se i temeljita obnova tog kolodvora. Gdje staje tramvaj, radit će se rekonstrukcija gornjeg i donjeg ustroja željezničke pruge, a sve detalje o predviđenim zahvatima možete pronaći ovdje.
Još jedna nova pruga
Prije obilaska radova, gradonačelnik Tomašević podsjetio je na skoro kretanje radova na još jednoj tramvajskoj pruzi, onoj duž Heinzelove ulice, ali je najavio i sasvim novi ‘tramvajski’ projekt. Ovoga puta, riječ je o infrastrukturnom projektu na zapadu grada.
– Na Sarajevskoj nas u sljedećem razdoblju čeka izrada gornjeg ustroja prometnice koja uskoro počinje, zajedno s postavljanjem rubnjaka i cementne stabilizacije, te završetak radova na vodovodu. Napredak radova na pruzi jedan je dokaz da ispunjavamno svoja predizborna obećanja, a uskoro kreću radovi na Heinzelovoj, pri čemu mogu odmah reći da će sljedeća lokacija biti povezivanje Ljubljanice i Horvaćanske. O drugoj aveniji koja bi po izgradnji postala zapadni ulaz u grad pročitajte ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.