Pretraga

Hrvatska nije gradila nove pruge 70 godina, posljednja je bila ona od Zadra do Knina

A- A+

Gost jedanaeste epizode Bauštela podcasta, inženjer prometa Josip Petrlić, podsjetio je javnost na razočaravajuće stanje u vezi s izgradnjom novih željezničkih pravaca u Hrvatskoj. Zanemarimo li prugu od Gradeca do Svetog Ivana Žabna, dovršenu prije pet godina, posljednja nova pruga bila je ona na relaciji Zadar – Knin iz 1950-ih, čija sanacija je u tijeku. Petrlić je ukazao na apsurdnost što putnički vlakovi još ne voze na obnovljenom dijelu te pruge. Naglasio je da Hrvatska većinu svojih pruga, koje su uglavnom starije od jednog stoljeća, ponajviše duguje Austro – Ugarskoj.

Josip Petrlić u Bauštela podcastu5

Josip Petrlić u Bauštela podcastu | Foto: Bauštela.hr

Posljednji novi željeznički pravac u Hrvatskoj bio je onaj dug 12,2 kilometara na dionici Gradec – Sveti Ivan Žabno, završen 2019. godine. Inženjer prometa Josip Petrlić je u jedanaestoj epizodi Bauštela podcasta skrenuo pažnju na poraznu činjenicu da se prije te pruge nova nije gradila oko 70 godina. Zadnja je bila ona od Zadra do Knina iz 1950-ih, a trenutno je u fazi sanacije.

Inženjer Petrlić je s pravom zaključio da Hrvatska svoju sadašnju mrežu pruga ponajviše duguje Austro – Ugarskoj Monarhiji. Osim manjih dijelova pruga izgrađenih za vrijeme Jugoslavije, većina današnjeg željezničkog prometa odvija se na prugama koje su starije od sto godina. Potom se osvrnuo na aktualne bizarnosti vezane uz dionicu Zadar – Knin.

– Apsurd je da HŽ Putnički prijevoz nema niti jedan vlak koji vozi iz Knina prema Zadru. Imamo prugu koja je jednim dijelom već namontirana, a nemamo vlakova na njoj. Imamo teretni vlak koji tu i tamo prođe i to je to, izjavio je inženjer Petrlić u Bauštela podcastu.

O sanaciji željezničke pruge Zadar – Knin pisali smo ranije. Dionicu dugu 95 kilometara obnavlja austrijska tvrtka Swietelsky. Vrijednost ugovora iznosi 87,1 milijuna eura s PDV-om, a projekt uključuje obnovu 22 tunela i rekonstrukciju željezničkih prijelaza. Također, na nekoliko lokacija pruga će biti izmještena. Jedan od ciljeva je zadarsku luku Gaženica željeznicom povezati s kopnom.

Izdvojeni članak

Kreće sanacija željezničke pruge Zadar-Knin, posao dobili Austrijanci

Zapratite nas na FacebookuInstagramuYouTubeu i Tik Toku te uskoro očekujte još ovakvih edukativnih podcasta i zanimljivog sadržaja s vašeg digitalnog glasa gradilišta. Cijelu epizodu podcasta u kojoj je gostovao inženjer prometa Josip Petrlić pogledajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap