Pretraga

Legalizacija i modernizacija: Najveći hrvatski otok čeka još jedna milijunska rekonstrukcija

A- A+

S dolaskom ljeta započet će i novi val modernizacije luka i lučica duž hrvatske obale. Nakon Murtera, Visa i Novigrada, uskoro će na red doći i luka Vela Jana na otoku Krku. Za taj je projekt upravo raspisan javni natječaj za izvođača radova u vrijednosti od 1.258.116 eura. Planirani radovi obuhvaćat će uređenje obale i proširenje infrastrukture za prihvat plovila, a predviđena je i legalizacija postojećih pomorskih građevina te ribarskih spremišta.

luka Vela Jana | Foto: Županijska lučka uprava otok Krk

Nastavlja se val izgradnje i rekonstrukcije luka i lučica duž hrvatske obale. Jedan od najnovijih projekata odnosi se na modernizaciju luke Vela Jana na otoku Krku. Za realizaciju ovog projekta raspisana je javna nabava u vrijednosti od 1.258.116 eura, objavljeno je u EOJN-u.

Luka Vela Jana

Luka Vela Jana smještena je na otoku Krku, u uvali Vela Jana na području poznatom kao ‘Šoto vento’. Najbliža naselja, Linardići, Milohnići i Brzac, udaljena su oko dva kilometra. Tijekom proteklih desetljeća luka je izgrađena bez službenih građevinskih dozvola, a trenutačno ima kapacitet od približno stotinu vezova za plovila prosječne dužine između pet i šest metara.

Izdvojeni članak

Luka stara 200 godina ide u modernizaciju: Grade se dva mosta i valobranski ponton

Cilj nadolazećeg projekta je legalizacija postojećih pomorskih građevina i ribarskih spremišta na sjevernoj strani luke, proširenje kapaciteta te povećanje broja vezova za nautičke i komunalne potrebe. Također, predviđa se osiguravanje dovoljnog broja parkirnih mjesta za korisnike luke, što je dugoročno nužno zbog kroničnog manjka vezova duž hrvatske obale.

Radovi uključuju jačanje konstrukcija spremišta, uređenje operativne obale na sjeverozapadnoj strani, uklanjanje i izgradnju gatova na sjeveroistočnom i južnom dijelu uvale, te proširenje i produženje postojeće infrastrukture za plovila. Uz to, planira se poboljšanje kolnih površina i prometna povezivost dvije strane uvale, što će doprinijeti funkcionalnosti i sigurnosti luke. Ukupna površina zahvata iznosi oko 19.723 četvornih metara. S obzirom na dosadašnju neformalnu izgradnju, projekt je zamišljen kao legalizacija i modernizacija uz ishođenje građevinske dozvole, bez potrebe za lokacijskom dozvolom, pri čemu se omogućuje i fazna uporaba pojedinih dijelova luke.

luka Vela Jana | Foto: Županijska lučka uprava otok Krk

Faze radova

Izvođenje radova nije vremenski vezano za redoslijed faza, jer se pojedine građevinske cjeline mogu koristiti i prije završetka kompletnog zahvata. Prema zakonskim odredbama, predviđene su dvije glavne faze radova koje će se realizirati tijekom 2025. i 2027. godine.

Prva faza obuhvaća radove na uređenju novog obalnog platoa na istočnoj strani uvale, proširenju i produženju postojeće infrastrukture za plovila te poboljšanje pristupnih kolnih površina i prometne povezanosti uvale s dodatnim parkiralištem. Također, uključena je izgradnja hidrantskog voda i oborinske odvodnje radi unapređenja komunalne infrastrukture.

Druga faza koncentrirana je na zamjenu i rekonstrukciju gatova na sjeveroistočnoj strani luke, gdje će se ukloniti postojeći gatovi i izgraditi novi, moderniji, prilagođeni sigurnijem i kvalitetnijem pristajanju plovila. Radovi koji nisu uključeni u ove dvije faze, a obuhvaćeni su glavnim projektom, odnose se na jačanje postojeće konstrukcije spremišta i dodatno uređenje operativne obale.

Izdvojeni članak

Za 6 milijuna eura na 16.000 četvornih metara: Napokon se gradi nova luka na Jadranu

Prostorni obuhvat

Projekt uređenja luke Vela Jana planiran je u skladu s važećom prostorno-planskom dokumentacijom i obuhvaća kopnene i morske površine na katastarskim česticama u općini Linardići. Sama uvala duga je oko 400 metara i oblikovana je u blagom ‘S’ profilu, širine od 70 do 150 metara, dok dubine variraju od 6,5 metara u luci do čak 20 metara na izlazu uvale. Okružena je strmim, šumovitim obroncima koji dodatno oblikuju ambijent ovog prostora.

Upravljanje lukom vodi Županijska lučka uprava Krk, a pristup do luke omogućen je lokalnom cestom koja povezuje naselja s obje strane uvale. Ukupna površina zahvata, uključujući i morski dio, iznosi približno 19.723 četvorna metra, što daje okvir za buduću infrastrukturu i njenu funkcionalnost.

luka Vela Jana | Foto: Županijska lučka uprava otok Krk

Pomorsko – građevno i tehnološko rješenje

Luka Vela Jana trenutno je djelomično nezaštićena od utjecaja vjetrova i valova, zbog čega je namijenjena sezonskoj uporabi. U planu je uklanjanje četiri postojeća gata koji su u lošem stanju te njihova zamjena novim, čvrstim konstrukcijama temeljima na bušenim armirano-betonskim pilotima, što će osigurati dugotrajnost i stabilnost. Novi gatovi bit će izvedeni kao raščlanjene konstrukcije s naglaskom na preciznu geodetsku ugradnju i kvalitetu materijala, što je od ključne važnosti za sigurnost plovila i korisnika.

Pored gatova, planirana je i modernizacija pristupnih cesta i kolnih površina kako bi se olakšao promet i osigurao prostor za okretanje vozila, što dodatno doprinosi funkcionalnosti luke. Proširenje postojećeg istezališta i uređenje obalnog platoa na istočnoj strani povećat će kapacitete za manja plovila, a novi sustav oborinske odvodnje i hidrantska mreža značajno će podići standard sigurnosti i održavanja.

Izvedba radova planira se u dvije faze, s prvim koracima u 2025. godini i završetkom do 2027. godine, pri čemu se omogućuje korištenje dovršenih dijelova luke prije potpune realizacije cijelog projekta. Tako će luka, nakon završetka svih zahvata, zadovoljiti potrebe lokalnog stanovništva i nautičara, pružajući sigurnu i modernu infrastrukturu, a istovremeno čuvati ambijentalne vrijednosti prostora.

Izdvojeni članak

Luka na Dunavu dobiva novo lice, zgradu i pristanište, Vlada dala svoj blagoslov

Radovi na istezalištu

Radovi na istezalištu obuhvatit će temeljitu pripremu terena, koja uključuje iskope potrebnih površina i uklanjanje postojećih neuređenih slojeva tla. Nakon toga, postavit će se temeljni elementi od visokokvalitetnog betona i čelika koji su posebno otporni na koroziju i mehanička oštećenja. Konstrukcija istezališta bit će projektirana tako da osigura dugotrajnu stabilnost i sigurnost instalacija koje se protežu duž obale.

Posebna pažnja posvetit će se dimenzioniranju nosača i spojnica, kako bi sustav mogao izdržati različite opterećenja, uključujući promjene temperature i tlačne sile. Nakon postavljanja glavnih elemenata, istezalište će biti dodatno zaštićeno slojem hidroizolacije te premazom koji sprječava prodiranje vlage i soli. Uređenje prostora oko istezališta uključivat će nivelaciju terena, sanaciju eventualnih oštećenja i postavljanje sigurnosnih barijera koje će omogućiti siguran pristup za redovito održavanje i inspekcije. Time će se osigurati dugotrajna funkcionalnost i sigurnost ovog dijela obale.

Izdvojeni članak

Na jugu se gradi milijunska luka s trajektnim pristaništem, novac je tu, natječaj se čeka

Uređenje i zaštita obalnog zida

Izgradnja obalnog zida ključni je dio projekta koji će služiti kao glavna zaštita obale od erozije i prodora mora. Prije početka radova, izvest će se detaljna geotehnička istraživanja tla kako bi se osigurala maksimalna stabilnost konstrukcije. Obalni zid bit će izrađen od armiranog betona i prirodnog kamena, što mu daje izuzetnu otpornost na udare valova i klimatske uvjete tipične za priobalno područje. Zid će imati precizno oblikovanu geometriju koja će omogućiti optimalno raspršivanje valova i smanjenje njihovog utjecaja na obalu. Također, ugrađeni će biti drenažni sustavi koji sprječavaju nakupljanje vode iza zida, čime se dodatno povećava njegova trajnost.

Nakon završetka izgradnje, prostor uz zid bit će pažljivo uređen – planira se izgradnja šetnice s prilaznim stazama za pješake i bicikliste, kao i sadnja mediteranskog bilja prilagođenog ovim uvjetima. Ovaj zeleni pojas pomoći će u stabilizaciji tla i dodatnoj zaštiti okoliša, a ujedno će doprinijeti estetskom izgledu prostora, čineći ga ugodnim mjestom za rekreaciju i odmor lokalnog stanovništva i posjetitelja. Cijeli projekt usmjeren je na dugoročnu zaštitu obale, ali i na integraciju prirodnih i urbanih elemenata u harmoničan i funkcionalan cjelovit prostor.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap