Mega projekt u europskoj metropoli šokira cijenom! Za 4 kilometra nove metro linije potrošit će 2 milijarde eura
Italija ove godine ulaže značajna sredstva u modernizaciju prometne infrastrukture, a Rim je središte ambicioznog projekta izgradnje nove dionice metro linije C vrijedne preko dvije milijarde eura. Novi dio trase dugačak četiri kilometra obuhvatit će četiri postaje, uključujući duboku stanicu San Pietro ispod vrtova Castel Sant’Angelo, koja spaja suvremeni inženjering s bogatom povijesnom baštinom. Projekt zahtijeva složene građevinske zahvate, poput prolaza ispod rijeke Tiber i izgradnje arheoloških stanica, koje osim funkcionalnosti promiču i kulturnu interakciju. Po dovršetku, linija C bit će ključna za prometno povezivanje različitih dijelova grada s ukupno 29 postaja na 26 kilometara.

Metro linija C u Rimu | Foto: WeBuild
Tekuća godina obilježena je brojnim infrastrukturnim zahvatima diljem Europe, a Italija se izdvaja opsežnim ulaganjima u prometni sektor. Dok se širom zemlje moderniziraju željezničke mreže i šire metro sustavi, Rim je trenutno poprište jednog od najambicioznijih i najsloženijih urbanih projekata – izgradnje nove dionice metro linije C, vrijedne više od dvije milijarde eura.
Ugovor o izgradnji potpisala je građevinska grupacija Webuild, a njezin udio u cijelom projektu iznosi 673 milijuna eura. Radovi se provode u okviru konzorcija Metro C, pod vodstvom Webuilda i u partnerstvu s tvrtkom Vianini Lavori, prema narudžbi gradske uprave putem Roma Metropolitane.
Trasa kroz srce grada
Nova dionica, poznata kao T2, protezat će se od stanice Venezia do Clodio/Mazzini, u ukupnoj duljini od oko četiri kilometra. U tom će se razmaku izgraditi četiri nove postaje: Chiesa Nuova, San Pietro, Ottaviano (s vezom na liniju A) i Clodio/Mazzini.
Posebno značajna bit će stanica San Pietro, smještena unutar vrtova Castel Sant’Angelo. S dubinom od čak 48 metara ispod površine, ova će stanica biti najdublja u cijelom sustavu rimske podzemne željeznice. Njezin će se dizajn pažljivo uklopiti u vizuru okolnih povijesnih građevina, čuvajući identitet ovog iznimno osjetljivog i bogatog urbanog prostora.

Metro linija C u Rimu | Foto: WeBuild

Metro linija C u Rimu | Foto: WeBuild
Spajanje povijesti i inženjeringa
Dio trase prolazit će ispod rijeke Tiber, u području velike arheološke važnosti. Očekuje se da će upravo taj segment biti jedan od najzahtjevnijih inženjerskih pothvata cijelog projekta. Gradnja će uključivati postavljanje dijafragmi dubokih do 90 metara, čime se osigurava stabilnost struktura i zaštita postojećih kulturnih slojeva. Slična tehnologija već je primijenjena i testirana prilikom izgradnje stanice Venezia, čime je potvrđena njezina učinkovitost u izazovnim uvjetima urbanog središta.
Uz San Pietro, i stanica Chiesa Nuova bit će projektirana kao ‘arheološka postaja’. Nalazit će se ispod istoimenog trga, u neposrednoj blizini crkve Santa Maria in Vallicella i Oratorija dei Filippini, dvaju povijesnih i umjetnički značajnih lokaliteta. Projektom se ne želi samo omogućiti prometno povezivanje, već i stvoriti dodatna mjesta interakcije između putnika i kulturne baštine Rima.
Izgradnja dionice T2 odvija se paralelno s dovršetkom drugog važnog dijela linije C – između San Giovanni i Colosseo/Fori Imperiali, uključujući stanice Porta Metronia i Colosseo, čije se otvaranje očekuje u rujnu. Nakon što svi radovi budu završeni, linija C imat će 29 postaja na ukupno 26 kilometara trase, povezujući jugoistočne dijelove grada s njegovim sjeverozapadom.

Metro linija C u Rimu | Foto: WeBuild

Metro linija C u Rimu | Foto: WeBuild
Različite tehnike kopanja
Tuneli metroa se grade pomoću dviju metoda: tradicionalnog iskopa i mehaniziranog iskopa tunelogradnom bušilicom, odnosno strojevima za bušenje tunela (TBM), o kojima smo pisali ovdje. S obzirom na povijesne i strukturne uvjete lokacija, izbor metode temeljen je na preciznim inženjerskim i geološkim analizama.
Za mehanizirani iskop korištena su četiri TBM stroja tipa EPB (Earth Pressure Balance). Riječ je o sofisticiranim strojevima koji stabiliziraju čelo iskopa i istovremeno ugrađuju oblogu tunela, čime se znatno štedi vrijeme. Stanica Venezia, jedna od najsloženijih i najdubljih u Europi, imat će šest podzemnih razina i omogućiti izravan pristup ključnim kulturnim lokacijama – Palazzo Venezia, Vittoriano i Fori Imperiali. Zanimljivo, bit će to i ‘arheološka stanica’ jer će prve razine služit će kao muzejski prostor s nalazima otkrivenima tijekom radova.

Metro linija C u Rimu | Foto: WeBuild
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.