Pretraga

Most u Trogiru na koji su čekale generacije zatvara se za promet radi pregleda i sanacije

A- A+

Kreće sanacija i pregled mosta na koji se oslanjaju Trogir i okolica. Poveznica kopna i otoka ujedno je trasa državne ceste duga 546 metara koja kreće u kratkotrajnu sanaciju. Zbog zatvaranja prometovat će se okolno, preko starog čiovskog mosta temeljito saniranog u 2022. godini. Prisjećamo se kakve su peripetije zadesile graditelje u podizanju te važne konstrukcije.

Most Čiovo | screenshot YouTube

Poznato je da se Trogir oslanja na nekoliko mostova. Jedan, veći, povezuje grad s otokom Čiovom, drugi je pješački most preko Foše. Postoji i stari čiovski most koji je temeljito saniran u 2022.

Novi most do Čiova, poznat i kao Most hrvatskih branitelja, dug 546 metara, otvoren je 2018. godini nakon niza peripetija prilikom gradnje jer je bio pravi inženjerski pothvat. Dok je onaj stari u 2022. prošao temeljitu sanaciju, ovaj svako toliko treba zatvoriti zbog preventivne sanacije i održavanja. Taj postupak upravo je na dnevnom redu.

Izdvojeni članak

Nov, velik i elegantan most ne vodi nikamo, a najveće ‘čudo’ je njegova lokacija

Zatvaranje zbog provjera

Most hrvatskih branitelja koji Trogir povezuje s otokom, a kojim prolazi trasa državne ceste DC126 bit će privremeno zatvoren zbog izvođenja radova na ispitivanju i sanaciji. Radi ispitivanja i sanacije centralne i krajnje brave, te zbog montaže cilindre mosta njime se neće prelaziti u srijedu 25. lipnja 2025. godine, u vremenskom razdoblju od 8.30 i 17 sati. Za vozila mase do 5 tona je uspostavljen obilazni pravac, koji se ne odnosi za teža vozila, zbog ograničenja na starom čiovskom mostu.

Provjere i eventualna sanacija radit će se na mostu dugom 547 metara, građenom i puštenom u promet 2018. da bi se prometno rasteretili Čiovo i kopno te da bi se smanjile prometne gužve. Konstrukcijski, uzdužna dispozicija mosta sadrži tri dilatacije, prvu sa strane kopna, drugu dilataciju koja je ujedno pokretni most raspona 41,20 metara, te treću sa strane Čiova. Kolnici na mostu širine su 7,1 metar, a obostrana pješačka i biciklistička staza širine 2,45 metara, dok je ukupna korisna površina mosta 12 metara.

Most Čiovo | screenshot YouTube

Svojevremeno najznačajniji projekt

Podsjećamo, ova poveznica Čiova s kopnom svečano je otvorena za promet od 17. srpnja 2018. godine nakon niza peripetija prilikom gradnje. Most koji su iz Ministarstva graditeljstva svojevremeno nazvali jednim od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj, izgrađen  za 207 milijuna kuna, točnije za oko 27,5 milijuna eura gradila su dva ponuditelja, jer je prva odabrana tvrtka otišla u stečaj.

Neki će se sjećati da se konstrukciju krenulo podizati 2015., da bi godinu dana pred završetak izvođač Viadukt doživio stečaj pa su se radovi znatno usporili. Stoga je ponovljen natječaj, a novoizabrana zajednica Strabaga i Poduzeća za ceste Split posao je uspješno privela kraju.

Prva faza izgradnje na kojoj je radio Viadukt uključivala je temeljenje, zaštitu građevinskih jama te izvedbu stupova, kao i proizvodnju čelične konstrukcije, dok su u drugoj fazi JV PZC i Strabag proizveli čelične konstrukcije, izveli okrupnjivanje, proveli montažu, završili AB radove, sustav za pokretanje mosta i izveli završne radove. Nadolazeći radovi odnose se na održavanje dijela opisane konstrukcije, a budući da će potrajati samo dan, građani se mole za razumijevanje. Ovdje pročitajte sve o skandalima koje je izazvao ‘sitan, ali dinamitan’ most na Foši.

Copy link
Powered by Social Snap