Pretraga

Pavuna o problemu projekta Sarajevske ceste: Pivremeno rješenje ‘drugo’ okretište?

A- A+

Sarajevska je ogroman projekt koji bi trebao unaprijediti promet u Zagrebu, no gradska vlast naišla je na velike probleme. DKOM je poništio izbor izvođača za ključni nadvožnjak, što je dodatno usporilo radove i pomaknulo rokove. O izazovima projekta i planovima kako će zagrebačka vlast dalje reagirati, u podcastu Bauštela.hr pojasnio nam je pročelnik Andro Pavuna.

Pročelnik Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost, Andro Pavuna bio je gost u našem Bauštela.hr podcastu | foto: Bauštela.hr

Projekt Sarajevska jedan je od najvažnijih prometnih pothvata u Gradu Zagrebu. Iako su očekivanja bila velika, gradska uprava pod vodstvom Tomislava Tomaševića nedavno se suočila s ozbiljnim izazovima. Radovi su započeli vrlo energično krajem 2024. godine, no prema optimističnim procjenama, ‘prometna spojnica’ od rotora u Zapruđu do zagrebačke obilaznice mogla bi biti dovršena tek krajem ovog desetljeća. Istovremeno, čini se da će i završetak tramvajske pruge kasniti.

Najnoviji zaokret u dugotrajnoj priči o proširenju Sarajevske ceste i izgradnji novog južnog ulaza u Zagreb, donijela je odluka Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM). Nakon tri mjeseca žalbenog postupka, Komisija je poništila raniju odluku o odabiru izvođača radova na nadvožnjaku preko Ranžirnog kolodvora. Taj nadvožnjak trebao je povezati gradski dio prometnice s autocestom, no sada je proces dodatno usporen, a rokovi su već ranije probijani nekoliko puta. No, više detalja o situaciji  objasnio je Andro Pavuna, pročelnik Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost, gostujući u podcastu Bauštela.hr kod naše novinarke Nine Šantek.

Čeka se HAC i nova nabava

Projekt Sarajevske prometnice iznimno je složen s birokratskog aspekta i sastoji se od tri faze: prva obuhvaća dva kilometra ceste od Zapruđa do Ranžirnog kolodvora, druga se odnosi na izgradnju tramvajske pruge, dok treća faza uključuje gradnju nadvožnjaka koji povezuje prometnicu s autocestom. Prve dvije faze su u nadležnosti Grada Zagreba, a radovi na tim lokacijama već su u tijeku. Međutim, ključni i najsloženiji dio projekta, nadvožnjak, u nadležnosti je Hrvatskih autocesta (HAC). Kako je istaknuo Pavuna, najveći izazov je što gradski projekt uvelike ovisi o dinamici projekta HAC-a.

– Teško je to uskladiti da bude istovremeno. Kak su krenule te optužbe pa onda krenu i natpisi u novinama kao: ‘Mi smo već na kraju, a Grad još nije ni počeo, imat ćemo više vijadukta, a Sarajevska neće biti. Ja ne znam detalje o toj nabavi HAC-a, niti je to nešto što bih želio komentirati, osim toga da mi je naravno žao da se to ne razvija koji smo dogovorili i očekivali, zato što, kako ste dobro rekli, naš projekt je vezan uz njihov, odnosno da oni barem krenu u taj sjeverni dio, izvoditi, gdje bi nama onda to bilo okretište tramvaja, rekao je pročelnik.

gradilište na Sarajevskoj cesti | foto: Bauštela.hr (Nina Šantek)

Privremeno rješenje je okretište?

Kako je objasnio Pavuna, ukoliko HAC ne započne s izgradnjom sjevernog dijela vijadukta, tramvaj kroz Sarajevsku neće moći prometovati – jer, za razliku od autobusa, tramvaj ne može jednostavno promijeniti smjer bez odgovarajućeg okretišta.

– Onda, ako nemamo to okretište koje je zamišljeno na tom sjevernom dijelu vijadukta, tramvaj ne može ni krenuti tamo. I sad gledamo kako da napravimo nekakvo privremeno, da izmijenimo dokumentaciju, napravimo novi projekt, nekakvo privremeno okretište tramvaja jer stvarno će to biti fijasko, pojasnio je.

Pavuna je naglasio kako je neobično i nelogično ulagati sredstva u privremeno rješenje, ali situacija ne ostavlja mnogo izbora. Ipak, sve će biti pomno procijenjeno.

– To neće biti jako skupo. Je bizarno, ali alternativa je da imamo novu prugu, nove tračnice, nova stajališta, nove tramvaje, sve imamo. 30-40.000 ljudi nema tramvaj jer čekaju nešto. Tako da napravit će se nekakva procjena, koliko bi trajalo i koštalo. Pa će se onda staviti u nekakav test održivosti u odnosu na to koliko se čeka, ako je 3 mjeseca nema smisla, ako je šest mjeseci onda je ‘ok’. Ako je godinu dana, dvije ili tri, to isto treba vidjeti. Mi sada pripremamo tu dokumentaciju, odnosno spremamo se za to, a u nekom trenutku ćemo isto vidjeti kako će ta nabava biti, pa možemo lako stati, ako procijenimo da je ovo krenulo, istaknuo je Pavuna.

Ovdje pogledajte cijelu epizodu u kojoj smo s pročelnikom za promet razgovarali o aktualnim i novim projektima, i prometnim izazovima u Zagrebu. Zapratite nas na FacebookuInstagramuYouTubeu i Tik Toku te uskoro očekujte još ovakvih edukativnih podcasta i zanimljivog sadržaja s vašeg digitalnog glasa gradilišta.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap