Pretraga

Tri nova raskrižja i četiri trake: Uskoro kreće izgradnja nove ceste za Split koja znači spas

A- A+

Nakon godina čekanja, 600 metara Zagorskog puta u Splitu uskoro kreće u rekonstrukciju, a slobodno se može reći da će se izgraditi nova cesta. Hrvatske ceste raspisale su natječaj vrijedan sedam milijuna eura za izvođenje radova, kojim će ovaj ključni jednotračni dio prometnice postati četverotračan, s tri nova raskrižja i dva autobusna stajališta. Uz to, planirano je uređenje pješačkih prijelaza te modernizacija komunalne infrastrukture.

Izgradnja novog dijela ceste, Zagorski put, Split | Foto: Google Maps, EOJN

Grad Split jedan je od hrvatskih gradova s najizraženijim prometnim zagušenjima, osobito tijekom ljetne turističke sezone. No, dobre vijesti stižu za stanovnike istočnog dijela grada – uskoro kreće realizacija jednog od najvažnijih prometnih projekata, najavljenog još 2020. godine. Riječ je o izgradnji novog dijela državne ceste DC433 – Zagorski put, koji će se povezati s postojećom prometnom mrežom. Hrvatske ceste upravo su raspisale natječaj vrijedan 6,7 milijuna eura, objavljen u sustavu javne nabave.

Ova prometnica, koja prolazi kroz područje Neslanovca i Dujmovače, ima ključnu ulogu u prometnom rasterećenju istočnog dijela Splita. Projekt Zagorskog puta razvija se godinama, a nakon pet godina pripreme, u veljači 2025. službeno je predana dokumentacija za ishođenje potrebnih dozvola. Novi prometni pravac trebao bi znatno smanjiti opterećenje Ulice Domovinskog rata i čvora Smokovik. Ipak, dio prometnih stručnjaka upozorava da bi nova cesta mogla povećati prometno opterećenje u Solinskoj ulici, na području Dujmovače te na čvorištu Širina, koje već godinama predstavlja jedno od problematičnih točaka splitskog prometa.

Izdvojeni članak

Jedno od najvažnijih raskrižja u Splitu ide u rekonstrukciju: Napravljen je prvi korak prema realizaciji, ‘stižu’ i nove prometne trake

Četiri trake i nova raskrižja

Da bi bilo jasnije, riječ je o dijelu Zagorskog puta koji trenutačno ima samo jednu prometnu traku, u dužini od oko 600 metara. Upravo ta kratka, ali iznimno važna dionica, koja već godinama stvara prometne gužve, uskoro će biti potpuno rekonstruirana.

Prema projektu koji je izradio TraffiCon, Ulica Zagorski put planirana je Generalnim urbanističkim planom (GUP) kao četverotračna gradska prometnica, što će se sada i ostvariti. Trasa će se nastavljati na postojeće čvorište s Ulicom Domovinskog rata, izvedeno u razini s četiri vozne trake širine 3,25 metra i obostranim nogostupima širine tri metra. Prometnica će zadržati četverotračni profil sve do spoja s već izgrađenim dijelom Zagorskog puta, u blizini postojeće benzinske postaje.

Na novoj dionici predviđena su tri raskrižja u razini – sa Sarajevskom, Hercegovačkom i Mostarskom ulicom. U zoni raskrižja sa Sarajevskom ulicom projektiran je dodatni trak za desno skretanje širine 3,25 metra te izdignuti otok u sredini raskrižja. Kod raskrižja s Hercegovačkom i Mostarskom ulicom predviđene su dodatne trake za lijevo skretanje iste širine, a prometni smjerovi bit će razdvojeni razdjelnim otokom širine 1,5 metara, koji se proteže do spoja s postojećim kolnikom prve faze projekta.

U okviru projekta planirana su i dva autobusna stajališta u zoni raskrižja s Hercegovačkom ulicom, po jedno u svakom smjeru, kao i pješačko-biciklistički prijelazi na svim raskrižjima. Predviđene su pješačke i biciklističke staze u oba smjera, ukupne širine tri metra, koje su, gdje god je to prostorno moguće, odvojene od kolnika zaštitnim pojasom zelenila širine dva metra. Staze će biti omeđene betonskim parkovnim rubnjacima, a na mjestima s većim nasipima i usjecima bit će izgrađeni potporni zidovi s pješačkom ogradom na njihovom vrhu.

Izgradnja novog dijela ceste, Zagorski put, Split | Foto: Google Maps, EOJN

Građevinsko – prometne karakteristike

Trasa nove prometnice projektirana je za računsku brzinu od 60 kilometara na sat, prema kojoj su definirani svi vodoravni i okomiti elementi osi ceste. U horizontalnom smislu, trasa se sastoji od pravca i jednog kružnog luka, čime se postiže optimalan tok prometa i sigurno odvijanje vožnje.

Kolnik će imati četiri vozne trake širine po 3,25 metra, uz dodatne trake za lijevo i desno skretanje iste širine, čime se osigurava protočnost prometa na raskrižjima. S obje strane prometnice planiran je zaštitni zeleni pojas širine dva metra, a uz njega i pješačko-biciklističke staze ukupne širine tri metra. Uz kolnik su predviđene bankine širine pola metra, dok će se kolnička konstrukcija izvesti kao fleksibilna, namijenjena teškom prometu, s projektnim razdobljem trajnosti od 20 godina.

Izgradnja novog dijela ceste, Zagorski put, Split | Foto: Google Maps, EOJN

Nova komunalna infrastruktura

Projekt također predviđa izgradnju nove komunalne infrastrukture potrebne za funkcioniranje prometnice, uključujući sustav odvodnje, javnu rasvjetu i kabelsku kanalizaciju za semafore. Postojeće instalacije poput električne mreže, plinovoda, vodovoda i kanalizacije bit će zadržane ili izmještene prema uputama nadležnih poduzeća.

Tijekom rekonstrukcije, dio cjevovoda koji prolazi ispod kolnika, u duljini od približno 40 metara, bit će zamijenjen novim duktilnim cjevovodom istog promjera, položenim unutar čelične zaštitne cijevi. Zaštitna cijev postavit će se pod stalnim nagibom kako bi se osigurao pravocrtan prolaz bez vertikalnih i horizontalnih lomova. S desne strane prometnice planira se visoki potporni zid jer će nova prometnica biti povišena za oko 4,5 metra u odnosu na postojeći teren.

Cjevovod će prolaziti kroz tijelo zida, bez utjecaja na njegovu stabilnost. Na zaštitnu i produktnu cijev postavit će se plastični distanceri i brtve kako bi se osigurala mehanička i vodonepropusna zaštita. Postojeći napušteni cjevovod promjera 500 milimetara, koji se trenutačno nalazi unutar prometnice, bit će uklonjen, dok će svi hidranti u obuhvatu zahvata biti zadržani ili premješteni ovisno o potrebama i novom prometnom rješenju.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap