Pretraga

Razgovarali smo s tvrtkom koja radi na kompleksnoj obnovi zagrebačke katedrale: Ojačavaju svodove, a vjetar diktira tempo

A- A+

Trenutno je u tijeku obnova zagrebačke katedrale, koja je jedan od najsloženijih projekata ne samo u Hrvatskoj, već na svijetu. Radove na obnovi izvodi građevinska tvrtka Spegra, a mi smo razgovarali s Antom Borovinom, koji nam je rekao da bi prva faza radova trebala biti gotova kroz šest mjeseci. O važnosti ovog projekta govori i činjenica da vrijednost ugovora iznosi oko 70 milijuna kuna.

Zagrebačka katedrala

Zagrebačka katedrala | foto: bauštela.hr; Ana Šoda

Zagrebačka katedrala je sasvim sigurno jedna od najljepših u Hrvatskoj, pa i u Europi, no već se godinama ‘krije’ iza skela. Nakon razornih potresa koji su pogodili Hrvatsku 2020. godine, katedrala je zatvorena za javnost i krenula je ozbiljnija obnova.

Radove vrijedne oko 70 milijuna kuna izvodi građevinska tvrtka Spegra iz Splita, a kako nam je njihov Ante Borovina objasnio, trenutno su u tijeku radovi na ojačanju svodova te zamjeni dotrajalih i ugradnji novih zatega, konstruktivnoj sanaciji kontrafora te uklanjanju nestabilnih kamenih elementa.

Izdvojeni članak

Peticijom se skupljaju potpisi za zadržavanje skela na Zagrebačkoj katedrali!

Prva faza gotova kroz šest mjeseci, a vjetar diktira tempo

– Uskoro će ojačanje gornjeg dijela svodova biti gotovo zatim prelazimo na unutarnji dio svoda. Predviđeno je da će prva faza radova završiti kroz šest mjeseci, pod to smatramo statičko ojačanje svodova, montaža zatega te razgradnja zvonika katedrale, ako se sve bude odvijalo predviđenom dinamikom, naglasio je Borovina.

Kako smo već spomenuli, vrijednost ugovora je oko 70 milijuna kuna, a borovina nam je rekao da prema trenutnoj situaciji na tržištu, ne očekuju značajan porast cijena zbog građevinskog materijala. Zanimalo nas je i što je najizazovniji dio radova, a tu je Borovina istaknuo razgradnju tornjeva.

– Vremenske prilike su drugačije nego na tlu – kada vjetar pirka na tlu, na 90 metara visine puše do te mjere da su radovi ponekad nemogući, kao i sama organizacija posla. Morate razgraditi elemente teške nekoliko stotina kilograma te ih spustiti na tlo s te visine, objasnio nam je Borovina.

Izdvojeni članak

Radovi na zagrebačkoj katedrali: Među najsloženijim projektima konstrukcijske obnove na svijetu

Zahtjevi struke bi mogli biti u debljoj knjizi, jedan članak nedovoljan

U pitanju je vrlo kompleksan projekt, a kako je Borovina naglasio, o problemima kako bi se zadovoljili svi zahtjevi struka uključenih u obnovu katedrale nije dovoljan jedan članak već neka deblja knjiga. Ipak, trenutno na radovima u angažmanu Spegre, bez djelatnika na izradi skele, radi četrdesetak ljudi.

– Svakom dijelu projekta pristupa se na drukčiji način, ni sami projektatni nisu mogli znati sve što ih očekuje. Projekti sanacije često su i zahtjevniji od samih projekata izgradnje, izrazito su dinamički te trebate na tjednoj bazi imati sastanke na kojima rješavate pitanja statike, arhitekture ili zaštite određenog dijela katedrale u konzervatorskom smislu, zaključio je Borovina.

Copy link
Powered by Social Snap