Ruše staru dvoranu, a od građevinskog otpada grade novi autobusni terminal
U Beču se ovih dana ruši stara sportska i zabavna dvorana, pri čemu se posebna pažnja posvećuje očuvanju materijala radi ponovne upotrebe, uštede resursa i zaštite klime. Dio materijala bit će iskorišten za novi autobusni terminal koji će se uskoro graditi na istom mjestu. Uz to, više od 3.000 asfaltnog i betonskog otpada te otpada od cigle prerađuje se na licu mjesta na gradilištu, a dio će biti iskorišten za izgradnju novog međunarodnog autobusnog terminala.

gradilište Beč | foto: Eva Kelety
U drugom okrugu grada Beča, Leopoldstadtu, u tijeku su pripreme za izgradnju novog terminala za autobuse koji prometuju na dugim relacijama. Novi autobusni terminal gradit će se na mjestu stare sportske i zabavne dvorane. No, postojeća dvorana ne ruši se na tradicionalan način – demontažni radovi usmjereni su na ponovnu uporabu kako bi se uštedjeli resursi i zaštitila klima, izvještavaju iz Međunarodnog ureda Grada Beča u Zagrebu.
Cilj je velik dio građevinskih elemenata i materijala integrirati u ciklus ponovne uporabe i tako doprinijeti smanjenju emisija i otpada. Radovi će trajati oko tri mjeseca i prvi su korak do realizacije budućeg centralnog terminala za autobuse koji prometuju na dugim relacijama.
165 tona čeličnih konstrukcija
Poseban je naglasak na pažljivom rastavljanju i očuvanju građevinskih elemenata koji se mogu ponovno upotrijebiti. Riječ je o oko 165 tona čeličnih konstrukcija, među kojima su rešetkasti nosači, potpore, grede i čvorni limovi. Sve se pažljivo rastavlja i dokumentira.
Pored toga, stručno će se ukloniti i za ponovnu upotrebu pripremiti i elementi fasade koji uključuju više od 3.900 kvadratnih metara krovne površine od trapeznog lima, svjetlosne kupole, dijelove galerijske etaže te dijelove tehničke opreme poput kontejnerskih modula.

čelične šipke | pixabay
Obrada mineralnog građevinskog otpada
Uz demontažu građevinskih elemenata, na gradilištu se obrađuje i mineralni građevinski otpad. Iz postojećeg materijala odvaja se visokokvalitetni materijal koji se može reciklirati te iskoristiti za buduće građevinske projekte. Više od 3.000 asfaltnog i betonskog otpada te otpada od cigle prerađuje se na licu mjesta, a dio će biti iskorišten i za izgradnju novog međunarodnog autobusnog terminala.
To konkretno dovodi do manje potrebe za transportom, manje emisija i manjeg opterećenja odlagališta otpada. Sve navedeno označava jasnu predanost održivosti i zaštiti klime u graditeljstvu.
Ističe se i kako se proces rušenja izvodi se s posebnom pažnjom na okolinu, koriste se metode koje buku i prašinu svode na minimum. Kao i da će ovaj projekt zasigurno postaviti nove standarde rušenja usmjerenog na ponovnu uporabu u javnom prostoru te pokazati da urbani razvoj i zaštita klime idu ruku pod ruku.
Ambiciozna klimatska politika
Inače, Beč već dugi niz godina provodi ambicioznu klimatsku politiku, a programi zaštite klime već su polučili rezultate i doveli do značajnog smanjenja emisija ugljikovog dioksida. Do 2040. austrijska prijestolnica lokalnu emisiju stakleničkih plinova namjerava svesti na nulu, a do 2030. se očekuje smanjenje emisija za 55 posto po stanovniku u usporedbi s 2005. godinom.
Ovaj je cilj moguće postići dosljednim prelaskom na obnovljive izvore energije. Istovremeno je nužno drastično smanjiti potrošnju energije u svim područjima, osobito kada je riječ o gradnji ili prenamjeni zgrada te grijanju, hlađenju i opskrbi toplom vodom.
Gradnja novog terminala za autobuse na duge relacije trebala biti početi u jesen 2025. godine kako bi krajem 2028. onamo mogli pristizati prvi autobusi. Terminal će se odlikovati održivim energetskim rješenjima, mjerama ozelenjivanja te rješenjima za smirivanje prometa, a bit će i vrlo dobro povezan javnim prijevozom.
Doznajte ovdje sve o održivoj transformaciji dva viktorijanska staklenika koja će vas zaprepastiti.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.