Pretraga

Galerija: Ovako Švicarci spuštaju mega stroj u podzemlje Münchena, prvi takav u Europi

A- A+

Na gradilištu podzemne stanice Marienhof u Münchenu prvi je put u Europi korišten Volvov potpuno električni utovarivač na kotačima, koji radi tiho i bez emisija, što ga čini idealnim za rad u zatvorenim tunelskim uvjetima. Model L120 Electric težak 20 tona može neprekidno raditi do osam sati, a u ovom projektu služi za premještanje iskopanog materijala, čime povećava sigurnost i udobnost radnika. Tvrtke Implenia i HOCHTIEF ovim pilot-projektom potvrđuju važan korak prema smanjenju emisija i cilju klimatske neutralnosti do 2050. godine.

Volvo utovarivač, Njemačka | Foto: Volvo, Implenia

Građevinski projekti danas postaju sve složeniji i zahtjevniji, pa se od građevinskih tvrtki očekuje stalna prilagodba i inovativnost. Jedan od najnovijih primjera dolazi iz Münchena, gdje je na gradilištu podzemne stanice Marienhof prvi put u Europi korišten Volvov potpuno električni utovarivač na kotačima. Ovaj stroj radi gotovo bešumno i bez ikakvih emisija, što ga čini savršenim za podzemne radove. Nježno zujanje motora zamijenilo je uobičajenu buku dizelskog pogona, a rezultat je učinkovit i održiv rad u složenim uvjetima, piše na službenoj stranici kompanije Implenia.

Prednosti električnih strojeva u praksi

Tvrtke Implenia i HOCHTIEF zajednički testiraju električne građevinske strojeve na projektu ARGE Marienhof. Tamo koriste Volvov model L120 Electric, koji ima jednaku snagu kao i dizelska verzija, ali radi bez ikakvih ispušnih plinova. To je posebno važno jer se radovi izvode u tunelu koji se održava pod tlakom, kako bi se spriječilo prodiranje podzemnih voda. U takvim uvjetima korištenje dizelskih strojeva nije dopušteno zbog povećanog rizika od požara, pa električno rješenje donosi sigurnost i pouzdanost.

Utovarivač L120 Electric teži 20 tona, a njegova baterija omogućuje do osam sati neprekidnog rada. Takve karakteristike čine ga idealnim za upotrebu u uskim prostorima i zahtjevnim uvjetima tipičnim za projekte tuneliranja. Glavni zadatak stroja u Münchenu je premještanje iskopanog materijala s fronte tunela do kamiona koji ga odvozi dalje. Rad bez emisija i tiši pogon dodatno doprinose sigurnosti i ugodnijem okruženju za radnike na gradilištu.

Volvo utovarivač, Njemačka | Foto: Volvo, Implenia

Volvo utovarivač, Njemačka | Foto: Volvo, Implenia

Korak ka nultoj emisiji ugljika

Uvođenje električnih strojeva predstavlja važan korak prema smanjenju emisija u građevinskoj industriji. Implenia je postavila cilj postati klimatski neutralna do 2050. godine, a smanjenje emisija izravno povezanih s dizelskim motorima jedan je od ključnih koraka u tom procesu.

Prema riječima Huga Müllera, voditelja održivosti u Implenia, svaki električni stroj doprinosi dekarbonizaciji i zdravijem radnom okruženju. On vjeruje da će u narednim godinama električni strojevi sve više zamijeniti konvencionalne, a iskustva stečena u Münchenu poslužit će kao temelj za buduće projekte.

Volvo utovarivač, Njemačka | Foto: Volvo, Implenia

Volvo utovarivač, Njemačka | Foto: Volvo, Implenia

Najnovija švedska mehanizacija

Volvo je nedavno predstavio svoje najnovije strojeve i na azijskom tržištu. Riječ je o iznimno zahtjevnom području koje obuhvaća dinamične gradove poput Tokija i Bangkoka, ali i zabačene kamenolome, šumske terene te poljoprivredne površine.

Strojevi ondje moraju biti izuzetno robusni, prilagodljivi i pouzdani, a dodatni izazov predstavlja raznolika klima – od hladnih zima na sjeveru do ekstremno vrućih i vlažnih uvjeta na jugoistoku. Upravo zato Volvo je razvio novu generaciju bagera posebno namijenjenih specifičnim zahtjevima azijskog tržišta. Više o tome pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap