Pretraga

Modernizacija pruge Zagreb-Graz: U planu milijunski popravci, već se obnavlja ključni kolodvor

A- A+

Najkraći put od Zagreba do Graza pruga je koja vodi od glavnog grada, preko Zaboka i Krapine do granice sa Slovenijom. Iako je zbog veze sa Zagrebom važna u dnevnoj cirkulaciji iz Zagorja i nazad, a i u širem smislu je iznimno bitna radi poveznice s Austrijom, pruga je prilično zapuštena. Sada se konačno nazire pomak prema modernizaciji, a uključuje njeno uređenje i elektrifikaciju te obnovu okolnih građevina. U međuvremenu traje preobrazba ključnog kolodvora na trasi.

Kolodvor Zabok | foto: HŽ Infrastruktura

Štošta se sprema na željeznici na sjeveru Hrvatske. Ovaj tjedan pisali smo o tome da su u niskom startu radovi na regionalnoj pruzi u Zagorju jer je u prilično loše unatoč tome što mnogi njome putuju, a da je pouzdanija imala bi još više putnika. Osim što se planira velika modernizacija i elektrifikacija od Zagorja prema državnoj granici, u planu su još neke novosti ‘na putu’.

Izdvojeni članak

Zagrebački Glavni kolodvor bliže obnovi: Evo tko izrađuje dokumentaciju za projekt od 70 milijuna eura

Modernizacija puta do Zagreba

HŽ Infrastruktura nedavno je zatražila izradu studijske dokumentacije i idejnog projekta sa ishođenjem lokacijske dozvole za taj postupak. Planira urediti prugu R106 Zabok-Đurmanec. Obnova tih nešto manje od 30 kilometara super je vijest za sve koji koriste vlak za svakodnevne relacije, ili bi putovali vlakom kad bi željeznica bila malo brža.

Netom se doznalo da bi potrebnu dokumentaciju trebala pripremiti zajednica domaćih Mobilita Vision i LTD te kineske tvrtke China Railway Eryuan Engineering Group. Radi se o pruzi koja vodi kroz Zabok i Krapinu, odnosno prolazi općinama Sv. Križ Začretje i Đurmanec, što je vrlo frekventna zona, između ostalog i jer znači brzu vezu sa Zagrebom.

Radovi na trasi Zabok-Krapina | foto: HŽ Infrastruktura

Kako je pisalo u projektnoj dokumentaciji, tražila se analiza postojećeg stanja željezničke pruge, izrada prognoze prometa, ali i varijantna rješenja svih građevina i opreme infrastrukturne namjene. Na ‘potezu’ se već obnavlja jedna važna kolodvorska zgrada.

Obnova ključnog stajališta

Naime, kolodvor i stajalište u Krapini (na dionici prema Sloveniji najvažnije uz Zabok) 25. rujna 2025. godine obišla je delegacija predvođena gradonačelnikom Zoranom Gregurevićem, državnim tajnikom Žarkom Tušekom te predsjednikom Uprave HŽ Infrastrukture Ivanom Kršićem, piše vzaktualno.hr. Kršić je istaknuo kako su HŽI i Grad popisali sporazum o izradi projektne dokumentacije i ishođenju građevinske dozvole za nathodnik, a u međuvremenu se obnavlja i kolodvorska zgrada.

Kolodvor Krapina trenutno u obnovi | foto: HŽ Infrastruktura

Samo ugovaranje će voditi grad Krapina, a kada se ishodi dozvola, HŽ infrastruktura će raspisati natječaj i osigurati financijska sredstva te izgraditi nathodnik. Obnova kolodvorske zgrade ide svojim tijekom i sada smo dogovorili da ćemo preko našeg sektora održavanja područje oko kolodvora asfaltirati, rekao je.

Strateški razvoj željeznice

Tušek je dodao da je obilazak dogovoren kako bi se javnost upoznala s novim projektima i ulaganjima između Zaboka i Đurmanca. Ističe da je odabran konzorcij za izvedbu kompletne dokumentacije za modernizaciju i elektrifikaciju pruge ukupne vrijednosti od 1,1 milijuna eura.

Naglašava da je to pomak u strateškom razvoju željeznica u Hrvatskoj. Dodaje kako, iako dionica nije dio TEN-T mreže, HŽ potiče da postane jer se ipak radi o najkraćoj vezi između Zagreba i Graza te općenito Austrije. Napominje kako ipak nije sve ni na HŽ-u.

Izdvojeni članak

Jedna pruga u Istri i 6 godina čekanja: Proći će još barem 10 prije nego bude obnovljena

– Za to nam je, naravno, potrebno i suglasnost slovenske strane, no nama je to apsolutni prioritet, ne samo u putničkom, već i u gospodarskom prijevozu, naglasio je pa se vratio na temu nathodnika.

Tko sve sudjeluje i kako?

Otkrio je da je dogovoren model prema kojem će Ministarstvo i HŽ Infrastruktura preuzeti brigu oko financiranja izgradnje novog nathodnika na željezničkoj postaji u Krapini. Novi objekt bi trebao zadovoljiti sve sigurnosne i tehničke standarde i biti prilagođen osobama s invaliditetom, ali i omogućiti kvalitetniju povezanost putnika u glavnom gradu županije, zaključno je poručio Tušek. Gradonačelnik Gregurović potom je rekao ponešto o ‘kombinaciji’ financiranja i izvedbe između Grada, ministarstva i HŽ-a.

Foto: Pexels, Craig Adderley

– Potpisat ćemo sporazum između Grada Krapine i HŽ Infrastrukture o izradi projektne dokumentacije, pri čemu će postupak nabave voditi Grad, dok će samo izvođenje radova preuzeti HŽ. Most koji danas koristimo izgrađen je sedamdesetih ili osamdesetih godina prošlog stoljeća, dotrajao je i nije prilagođen osobama s invaliditetom ni roditeljima s djecom u kolicima. Izgradnjom novog nathodnika osigurat ćemo moderan, siguran i svima prilagođen prijelaz. Cilj nam je tijekom sljedeće godine pripremiti dokumentaciju i raspisati natječaj za radove, naveo je gradonačelnik. Ovdje pročitajte o željezničkom projektu koji bi u Zagrebu mogao promijeniti sve.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap