Pretraga

Stroža pravila na granici: Najpoznatiji željeznički prijelaz postaje prihvatljiv za Schengen

A- A+

Već tri godine, Hrvatska je u prostoru Schengena. To znači da sa članicama ovog prostora ne dijeli fizičke granice, no iste treba postrožiti prema zemljama ne-pripadnicama schengenske zone. Jedna željeznička granica koju treba prilagoditi novim pravilima je željeznički granični prijelaz Tovarnik. Još se, doduše, ne zna kome će pripasti posao po procjeni ‘težak’ 5,5 milijuna eura.

Željeznički granični prijelaz Tovarnik | Foto: Google maps screenshot/Canva

Od susjedne Srbije, Hrvatsku dijeli nekoliko željezničkih graničnih prijelaza. Tovarnik je bez sumnje jedan od najpoznatijih, a sada ga čeka velika rekonstrukcija. Posao je u planu kako bi se prijelaz prilagodio novim uvjetima Schengena, odnosno da bi se kolodvor prilagodio schengenskoj pravnoj stečevini. Naručitelj HŽ Infrastruktura dvogodišnji posao je procijenio na iznos od 5,5 milijuna eura.

Izdvojeni članak

HŽ se rješava tona i tona čelika i bakra: Prodaju masu tračnica i skretnica, tko će ih okupiti?

Plan akcije

Glavni projekt uključuje rekonstrukciju postojećeg kolodvora, izgradnju dva nova perona, dogradnju kolosijeka s južne strane kolodvora te izgradnju novog izvlačnog kolosijeka na sjeveru. Planirana je i ugradnja skretničke veze za prelazak vlakova s prvog na drugi kolosijek, a cijeli kolodvorski prostor bit će ograđen. Uz to će zbog zahvata neki postojeći objekti morati biti uklonjeni.

Pitanje je – što će promjene donijeti prijelazu? Naime, prilagodba kapaciteta standardima EU nužna je za nesmetanu i sigurnu provedbu graničnih kontrola. Sve se provodi u okviru priprema za provedbu schengenske pravne stečevine. To je pak čitav niz akata koji uređuju vozni režim, migracije i graničnu kontrolu, a Hrvatski prostor od ulaska u Schengen u 2022. treba se prilagoditi propisanim pravilima.

brzi vlak | pixabay

Detaljnije o radovima

Kolodvor Tovarnik nalazi se na dijelu dvokolosiječne pruge Vinkovci-Tovarnik koja je inače dio magistralne pruge prvog reda M104 Novska Tovarnik te pripada koridoru RH1. Na ovom, prema funkciji graničnom i rasporednom kolodvoru provest će se ukupno četiri grupe radova da bi se isti prilagodio Schengenu. Tu spadaju rekonstrukcija kolodvora, izgradnja nove zgrade granične službe, obnova kolodvorske zgrade te izgradnja novog montažnog objekta.

U prvoj ‘grupi’ u potpunosti će se rekonstruirati i dograditi kolosijek, izgraditi sustav odvodnje i realizirati bočni i otočni peron s nadstrešnicama. U drugoj ‘grupi’ radova predviđena je izgradnja nove prizemne zgrade s višestrešnim krovom, uključivo s unutarnjim uređenjem, a planira se i reorganizacija postojeće kolodvorske zgrade.

U njoj će se uklanjati postojeći i podizati novi pregradni zidovi, urediti pročelje te uvesti nove instalacije. Na posljetku, trebao bi se izgraditi novi montažni objekt s jednostrešnim krovom za potrebe elektroenergetskog sustava.

HŽ Infrastruktura primat će ponude do 5. lipnja. Projektna dokumentacija i svi planirani radovi moraju biti usmjereni prema ispunjenju standarda granične kontrole, kako bi Tovarnik u skoroj budućnosti postao potpuno usklađen s pravilima šengenskog prostora. Ovdje pročitajte sve o izgradnji nadvožnjaka i podvožnjaka na jednoj od najiščekivanijih željezničkih trasa u Hrvatsko – nevezano za Schengen.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap