Bačena rukavica terminalu Rijeka Gateway, šire se kapaciteti kontejnerskog terminala u susjedstvu
Jedna od najvećih jadranskih luka, ona u Kopru, širi svoje kapacitete kontejnerskog terminala. Riječ je o velikoj investiciji koja će biti gotova 2027. godine i u sklopu koje će se izgraditi novi putnički terminal te dograditi kontejnerski terminal. To će uvelike povećati promet Luke, koja će moći primiti oko 1,75 milijuna kontejnera godišnje, što je za 500.000 više nego sada. Luka Kopar je u zadnjih gotovo godinu dana ostvarile velike prihode od 242,8 milijuna eura. Njihova želja je postati najveća i najmodernija luka na Jadranu. No, nešto će se pitati i Rijeku koja čeka na završetak kolosalnog projekta Rijeka Gateway.
Slovenska Luka Kopar na Jadranskom moru dobila je zeleno svjetlo za dogradnju i proširenje kontejnerskog terminala, piše poslovni.hr. Riječ o najvećoj investiciji za Luku Kopar u zadnjih godina.
Projekt od 153 milijuna eura
Luka Kopar izabrala je tvrtku Makro 5 konstrukcija za gradnju zgrade novog putničkog terminala. S druge strane, tvrtka je željela dobit i projekt dogradnje kontejnerskog terminala, ali su ih iz Luke odbili. Kako stvari stoje, taj projekt izvodit će tvrtka Kolektor Koling Inženiring koja je jedina dala ponudu.
S njima će surađivati i kompanije Gradtech, Adriaing Koper, Kolektor CPG, CGP Novo mesto te Grafist. Zanimljivo, ponuđena cijena je čak 153 milijuna eura bez PDV-a, što je poprilično iznad procijenjene vrijednosti radova.
Pola milijuna kontejnera više
Izgradnjom novog objekta te proširenjem sjevernog dijela kontejnerskog pristaništa, Luka Koper bi trebala moći prekrcati i privremeno uskladištiti 1,75 milijuna kontejnera godišnje. To je više od pola milijuna nego što trenutačno mogu primiti. Ovom investicijom, Luka Kopar želi zadržati status jedne od najvećih luka na Jadranu.
Izgradnja bi trebala biti gotova do 2027. godine, što u stopu prati dinamiku izgradnje kolosijeka između Divače i Kopra. Zanimljivo, za ovaj projekt će se more probuditi na 14,5 metara, a iskopat će se i 68.000 kubika mulja.
Veliki prihodi
Luka Kopar je u zadnjih devet mjeseci ostvarila velike prihode od prodaje, čak 242,8 milijuna eura. To je četiri postotna boda više nego u istom razdoblju lani. Prihodi su u odnosu na prošlu godinu veći zbog prekrcaja brodova te zbog većeg obujma usluga punjenja i pražnjena kontejnera. Prekrcaj brodova iznosio je 17,2 milijuna eura te je bio dva posto veći nego u istom razdoblju 2023. i jedan posto veći od predviđenog.
S druge strane, kako je skraćeno vrijeme skladištenja kontejnera i druge robe, tako su smanjeni prihodi od ležarina. Upravo zato Luka Koper želi povećati svoje kapacitete i baciti rukavicu drugim jadranskim lukama poput Trsta i Rijeke.
Rekordni rezultati Brajdice
Dok se sve ovo stvari, Rijeka će u međuvremenu postati najjača kontejnerska luka na našem moru. Terminal Brajdica je prošle godine ostvario rekordne rezultate, a na veliko se gradi i terminal na Zagrebačkoj obali. Isto tako, nedavno se u Rijeci otvorila najskuplja cesta u Hrvatskoj, koja je koštala 60 milijuna eura. Zahvaljujući tome i proširenju prihvata kontejnerskog tereta, u Rijeku će moći uploviti najveći svjetski teretni brodovi.
Jedan od najvećih projekata o kojima smo pisali je i Rijeka Gateway koji je vrijedan oko 400 milijuna eura. Na gradilištu svakodnevno radi više od stotine građevinskih majstora različitih struka. U sklopu projekta, prave se iskopi za polaganje potrebne infrastrukture, pripremaju površine na kojima će se skladištiti kontejneri, a velik je posao i uređenje zgrade skladišta 22.
Sve bi trebalo biti gotovo sredinom sljedeće godine kada se očekuju prvi kontejneri. Završetkom projekta, promet luke će biti uvelike podignut. Dakle, za 500.000 kontejnerskih jedinica na pristaništu, a to je pet milijuna tona novog tereta. Što se tiče sadašnjeg prometa luke, iznosi vrtoglavih 14 milijuna tona. Više o svemu tome pročitajte ovdje.