Pretraga

Blokirana izgradnja brze ceste kod susjeda prema granici s Hrvatskom

A- A+

Izgradnje autoceste Orašje – Tuzla koja se zazivala gotovo 20 godina prije potencijalne realizacije je i blokirana. Ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva TK nije izdalo suglasnost za pretvorbu poljoprivrednog i šumskog zemljišta u građevinsko. Riječ je o izrazito važnoj dionici autoceste koja BiH spaja s EU i to na relaciji granica RH-Orašje-Brčko-Tuzla u dužni od 61 kilometar. Što dalje.

gradnja autoceste BiH

gradnja autoceste BiH | foto: Autoceste FBiH

Iz Autocesta FBiH Federalnom parlamentu je službeno odaslana informacija o tome da je u blokadi završetak izrade glavnog projekta za dionicu Maoča – Tuzla jer, kako su naveli,  Ministarstvo poljoprivede, vodoprivrede i šumarstva TK nije izdalo suglasnost za pretvorbu poljoprivrednog i šumskog zemljišta u građevinsko, piše fokus.ba.

Izdvojeni članak

Video: Gradilište Jablanica, ovako se popravlja pruga, kada Turci pomažu sve se ‘praši’

Sporna suglasnost je ključna da Autoceste FBiH podnesu zahtjev Federalnom ministarstvu prostornog uređenja za izdavanje urbanističke suglasnosti. Također, iz Autocesta FBiH zaključuju kako je riječ o situaciji koja prelazi njihovu nadležnost.

Zašto suglasnost za pretvorbu poljoprivrednog i šumskog zemljišta u građevinsko nije dana službenog očitovanja nema. No, nesluženo se govori kako su u pozadini ove priče nesređeni imovinsko pravni odnosi.

Probijanje rokova

Kako su naveli, rok za završetak glavnog projekta je siječanj 2025., te će on, prema svemu sudeći, biti prekršen. I to, treba reći, nije prvi put. Istaknuto je kako su rokovi za završetak ugovora za projektiranje već više puta produžavani i to zbog potrebe izrade dodatnog elaborata prelaska preko eksploatacionih polja rudnika Kreka, te nemogućnosti prilaska parcelama na kojima je trebalo vršiti geološke istražne radove.

Vlada FBIH je ranijim odlukama o usvajanju programa utroška dijela sredstava za izgradnju autoceste Orašje – Tuzla, dionica Maoča – Tuzla, Lot V Čanići – Tuzla u dužini od 8 kilometara predvidjela iznose od približno 15 milijuna eura.

Ova dionica bi se trebala dalje spajati na autoput Koridora 5C kod Žepča. Prva poddionica Orašje – Brčko – Maoča je u dužini od približno 30 kilometara, dok je druga cjelina poddionica od Maoče (izlaz iz Brčko Distrikta) – Tuzle u dužini od približno 31 kilometar.

Priča se vuče od 2008.

Inače, predmetna cesta je u sastavu izrazito važne dionice autoputa koja BiH spaja s EU i to na relaciji granica RH-Orašje-Brčko-Tuzla u dužni od 61 kilometar. Idejni projekt završen još 2008. godine međutim Prostornim planom Brčko distrikta je u potpunosti promijenjena trasa ove autoceste.

Ugovor za izradu Glavnog projekta je potpisan u svibnju 2022. godine, sa ugovorenim rokom za izradu od 15 mjeseci. Aneksom 2 i 3 finalni rok za izradu Glavnog projekta produžen je potom do svibnja 2024. godine. Zaključno s ožujkom ove godine Autoceste FBIH su bile primorane platiti ukupno približno 1,2 milijuna eura zbog čak 11 ‘privremenih situacija.

Postupak javne nabavke za izradu (dopunu) Idejnog i izradu Glavnog projekta dionice Tuzla – Maoča je okončan potpisom ugovora u svibnju 2022. godine sa grupom ponuđača: Design & QC Sarajevo, Divel, INK constructor Banja Luka, PPG  društvom za projektiranje i građenje, te IPSA institutom. Vrijednost ugovora iznosi približno 4,5 milijuna eura.

Doznajte ovdje sve detalje vezane uz izgradnju ceste Orašje – Tuzla.

Copy link
Powered by Social Snap