Blokirana izgradnja brze ceste kod susjeda prema granici s Hrvatskom
Izgradnje autoceste Orašje – Tuzla koja se zazivala gotovo 20 godina prije potencijalne realizacije je i blokirana. Ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva TK nije izdalo suglasnost za pretvorbu poljoprivrednog i šumskog zemljišta u građevinsko. Riječ je o izrazito važnoj dionici autoceste koja BiH spaja s EU i to na relaciji granica RH-Orašje-Brčko-Tuzla u dužni od 61 kilometar. Što dalje.
Iz Autocesta FBiH Federalnom parlamentu je službeno odaslana informacija o tome da je u blokadi završetak izrade glavnog projekta za dionicu Maoča – Tuzla jer, kako su naveli, Ministarstvo poljoprivede, vodoprivrede i šumarstva TK nije izdalo suglasnost za pretvorbu poljoprivrednog i šumskog zemljišta u građevinsko, piše fokus.ba.
Sporna suglasnost je ključna da Autoceste FBiH podnesu zahtjev Federalnom ministarstvu prostornog uređenja za izdavanje urbanističke suglasnosti. Također, iz Autocesta FBiH zaključuju kako je riječ o situaciji koja prelazi njihovu nadležnost.
Zašto suglasnost za pretvorbu poljoprivrednog i šumskog zemljišta u građevinsko nije dana službenog očitovanja nema. No, nesluženo se govori kako su u pozadini ove priče nesređeni imovinsko pravni odnosi.
Probijanje rokova
Kako su naveli, rok za završetak glavnog projekta je siječanj 2025., te će on, prema svemu sudeći, biti prekršen. I to, treba reći, nije prvi put. Istaknuto je kako su rokovi za završetak ugovora za projektiranje već više puta produžavani i to zbog potrebe izrade dodatnog elaborata prelaska preko eksploatacionih polja rudnika Kreka, te nemogućnosti prilaska parcelama na kojima je trebalo vršiti geološke istražne radove.
Vlada FBIH je ranijim odlukama o usvajanju programa utroška dijela sredstava za izgradnju autoceste Orašje – Tuzla, dionica Maoča – Tuzla, Lot V Čanići – Tuzla u dužini od 8 kilometara predvidjela iznose od približno 15 milijuna eura.
Ova dionica bi se trebala dalje spajati na autoput Koridora 5C kod Žepča. Prva poddionica Orašje – Brčko – Maoča je u dužini od približno 30 kilometara, dok je druga cjelina poddionica od Maoče (izlaz iz Brčko Distrikta) – Tuzle u dužini od približno 31 kilometar.
Priča se vuče od 2008.
Inače, predmetna cesta je u sastavu izrazito važne dionice autoputa koja BiH spaja s EU i to na relaciji granica RH-Orašje-Brčko-Tuzla u dužni od 61 kilometar. Idejni projekt završen još 2008. godine međutim Prostornim planom Brčko distrikta je u potpunosti promijenjena trasa ove autoceste.
Ugovor za izradu Glavnog projekta je potpisan u svibnju 2022. godine, sa ugovorenim rokom za izradu od 15 mjeseci. Aneksom 2 i 3 finalni rok za izradu Glavnog projekta produžen je potom do svibnja 2024. godine. Zaključno s ožujkom ove godine Autoceste FBIH su bile primorane platiti ukupno približno 1,2 milijuna eura zbog čak 11 ‘privremenih situacija.
Postupak javne nabavke za izradu (dopunu) Idejnog i izradu Glavnog projekta dionice Tuzla – Maoča je okončan potpisom ugovora u svibnju 2022. godine sa grupom ponuđača: Design & QC Sarajevo, Divel, INK constructor Banja Luka, PPG društvom za projektiranje i građenje, te IPSA institutom. Vrijednost ugovora iznosi približno 4,5 milijuna eura.
Doznajte ovdje sve detalje vezane uz izgradnju ceste Orašje – Tuzla.