Hrvatske ceste ‘hitno’ projektiraju sanaciju padina Srđa, ali natječaj za izvođača tek u svibnju
Nakon što se u veljači stijena s padina Srđa otkotrljala na magistralu i usmrtila 31-godišnjak iz Župe dubrovačke puno se toga obećalo zabrinutim građanima, od hitne sanacije Srđa do traženja dugoročnih rješenja. Ali do danas od realizacije na terenu nema ništa. Ovo je bila top tema na dubrovačkom Gradskom vijeću s kojega je gradonačelnik poručio kako su Hrvatske ceste pri kraju s projektom sanacije. No, doznajemo iz HC-a, Dubrovčani će se do otvaranja gradilišta još načekati.

pogled sa Srđa | foto: Grad Dubrovnik
Dva dana nakon tragedije u kojoj je pod težinom odrona sa Srđa poginuo muškarac, Vlada Republike Hrvatske usvojila je Zaključak vezano uz provedbu mjera hitne i izvanredne sanacije najugroženijeg dijela padine iznad državne ceste DC8 na području Srđa kod grada Dubrovnika. Za provedbu ove mjere tada je zaduženo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u suradnji sa Hrvatskim cestama i Gradom Dubrovnikom.
Tada je rečeno kako su osigurana sredstva za provedbu radova u duljini od oko 150 metara, ukupne procijenjene vrijednosti 300 tisuća eura, i to kroz Financijski plan Hrvatskih cesta. Naime, na državnoj cesti DC8, u zoni prometnice ispod Srđa, dolazi do povremenih odrona manjih i većih blokova stijena, što predstavlja opasnost sigurnom odvijanju prometa, a ugroženi su i stambeni objekti u okruženju.
Hrvatske ceste određene su nositeljem provedbe mjera sanacije, a za koordinaciju svih aktivnosti vezanih uz radove Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, dok se Grad Dubrovnik obvezao pomoći ishoditi potrebne suglasnosti od vlasnika zemljišta. No, do danas, od ‘hitne sanacije’ nema ništa.
Hoće li i kada će?
Na sjednici Gradskog vijeća pitanje ‘što se čeka’ postavio je vijećnik, Maro Kristić.
– Saniralo se sam to mjesto i na jedan dan je zatvorena magistrala i otkrilo se da postoji projekt sanacije koji godinama stoji u ladici. Ne vidim da se išta radi, a svaki dan pogledam prema padinama Srđa. Je li moguće da jedan život tako malo vrijedi? Hrvatske ceste već 20 dana ne odgovaraju na naša pitanja, rekao je Kristić u svome obraćanju gradonačelniku Frankoviću.
Franković mu je odgovorio kako su se Hrvatske ceste obvezale zaštiti padine Srđa, te da je u tijeku ‘žurno projektiranje‘ dionice koja ide u sanaciju.
– S padina Srđa se odlomila stijena i bilo je potrebno riješiti pitanje sigurnosti tog dijela, jer tu kontinuirano padaju stijene, dolazilo je do značajnih odrona cijelom obalom. Zatražio sam žuran sastanak s resornim ministarstvom, dogovorio da osiguraju novce i daju prioritet Hrvatskim cestama i donesen je zaključak kojim su se HC obvezale zaštititi padine Srđa. Obaviješten sam iz uprave HC da je žurno ugovoreno projektiranje navedene dionice od 30 dana, nakon čega će se odraditi izvođenje radova u identificiranju kritičnih stijena. Odgovorili su mi 24. ožujka, vjerujem da je projekt pri kraju. HC mogu direktno ugovarati projekt, pa očekujem vrlo skoro početak tih radova, rekao je gradonačelnik.
HC: Javna nabava u svibnju
Njegove navode smo provjerili u Hrvatskim cestama iz kojih su potvrdili da su se uhvatili ovoga posla, ali rokove nisu komentirali.
– Predmetno projektiranje je u tijeku. Postupak nabave za odabir izvođača radova planiran je u svibnju, a sa ciljem žurnog početka radova na sanaciji, komentar je na Frankovićeve izjave koji nam je stigao iz HC-a.
Ovdje treba reći kako je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nakon nesreće izvjestilo da su Hrvatske ceste u zoni nesreće na padinama Srđa provele određene mjere zaštite od odrona postavljanjem mreža. No, sve uz upozorenje kako postoji opasnost od odrona s dijela padine koja je u vlasništvu privatnih osoba i nalaze se izvan obuhvata zaštitnog cestovnog pojasa i izvan nadležnosti Hrvatskih cesta.
Dubrovnik tjera aute od zidina, grade mega kompleks ‘težak’ 6,2 milijuna eura, doznajte ovdje detalje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.