Na istoku Zagreba gradi se novi prometni koridor: Konačno rješenje za najproblematičniju fazu
Produžeci Kolakove i Branimirove najveći su prometni zahvat na istoku Zagreba u sigurno više od posljednja dva desetljeća. Planira se izvedba skoro 4 kilometra nove ceste koja bi trebala značajno rasteretiti postojeće trase i postati novi istočni ulaz u Grad. Prvi dio Branimirove izveden je prošle godine, a sada su na redu Kolakova i treća faza Branimirove. Druga, od Brestovečke do Varaždinske ulice je složena zbog gradnje iznad doline potoka Vuger, no evo pomaka i za taj dio.

Na istoku grada gradi se novi prometni koridor | foto: Grad Zagreb
U drugoj polovici srpnja, Grad Zagreb se pohvalio da je nakon završetka javne nabave za izvođenje radova na trećoj etapi produžetka Kolakove ulice, pokrenut i postupak nabave radova za izgradnju prve i druge etape. Po završetku radova, produžena Kolakova vodit će od Dankovečke u Dubravi do produžetka Branimirove.
Na koncu izvedbe, Kolakova će biti novi prometni koridor sjeverno od Avenije Dubrava i Zagrebačke ceste, a trebala bi prometno rasteretiti središnje prometnice u Dubravi i Sesvetama. Zatim će se graditi nastavak Branimirove, a tu je najviše bila sporna druga etapa. Nešto se ipak pomiče na tom planu.
Istok dobiva koridor
U sljedeće dvije godine izgradit ćemo oko sedam kilometara novih prometnica na sjeveru Dubrave i Sesveta, četvrti koje zajedno imaju više stanovnika nego bilo koji drugi grad u Hrvatskoj nakon Zagreba, poručio je u srpnju gradonačelnik Tomislav Tomašević. Prometni koridor na istoku Zagreba sastojao bi se od produžetka Kolakove, te novih etapa produžetka Branimirove ulice.
Za Branimirovu je u svibnju najavljeno da je pokrenut postupak nabave za izvođenje radova na trećoj dionici koja se trebala početi graditi ovo ljeto, a završiti na proljeće u 2026.. Radovi ipak ne mogu krenuti prije nego bude odabran izvođač te etape.
Ova treća dionica duljine 800 metara prioritetna ‘ide’ prije druge samo stoga što je druga faza tražila izmjenu projektne dokumentacije. Za taj zadatak konačno je dobio izvođača koji će srediti dokumentaciju, točnije izraditi idejni, glavni i izvedbeni projekt za izgradnju produžene Branimirove u Sesvetama. Podsjećamo, druga etapa se gradi od produžene Branimirove ulice u Sesvetama do Brestovečke ulice do Ulice Ivana Ančića.

Kako napreduje povezivanje Dubrave i Sesveta | foto: Grad Zagreb
Što s dolinom potoka?
Kako je objavljeno iz Grada Zagreba, u inicijalnoj lokacijskoj dozvoli za drugu dionicu prometnica je planirana u nasipu kroz dolinu potoka Vuger. U tom izvornom planu ideja je bila izvesti prometnicu u nasipu kroz dolinu s malim propustom preko potoka i bez pješačke šetnice uz potok.
– Time se presijecala dolina potoka Vuger za pješačku komunikaciju, a trasa prometnice je značajno zasijecala u postojeću šumu Novoselčina gdje je bio planiran samo manji propust preko planinarskog puta br. 58, naveli su iz Grada Zagreba o problemu prvotne ideje.
Zbog toga je pokrenuta izmjena i dopuna lokacijske dozvole kojim se trasa prometnice izdiže na način da manje zasijeca u šumu. Također, sagradili bi se značajno dulji objekti iznad planinarskog puta (82,80 metara), potoka Vuger (100,80 metara) te iznad Kašinske ceste (116 metara).

Potok Vuger glavni je problem kod druge faze | foto: Grad Zagreb
Na taj tačin dolina Vugera najviše moguće bi se otvorila za pješački promet te bi zahvat najmanje zadirao u šumu. Glavni projekt već je pripremio Institut IGH, koji je upravo odabran i za izmjene idejnog, glavnog i izvedbenog projekta, stoji u Elektroničkom oglasniku javne nabave (EOJN).
Skoro 2 kilometra
S odabranim izvođačem, Institutom IGH, 16. rujna ove godine potpisan je ugovor od 43.900 eura bez, odnosno 54.875 eura s uključenim PDV-om, a za izvedbu imaju mjesec dana. Tehnička dokumentacija opisuje kako će izgledati druga dionica ove ceste.
Trebala bi biti duga 1.912 metara i imati promjenjivu širinu koridora od 22 do okvirno 29 metara. Radi se o prometnici s dva kolnika (svakim sa po dvije trake širine 3,50 metara), razdjelnim zelenim pojasom, te obostranim zelenim pojasevima. S obje strane, imala bi biciklističke staze, pješačke hodnike te bankine.
Dva vijadukta i most
Na trasi ove dionice, kako je i ranije navedeno, planirana su tri građevinska objekta, odnosno vijadukt preko Kašinske ceste, vijadukt preko Planinarskog puta broj 58 i most preko potoka Vuger. Za povezivanje nove prometnice sa Kašinskom cestom trebala bi se graditi i 225 metara duga spojna cesta. Uz to, zahvat uključuje i rekonstrukciju Kašinske ceste u zoni deniveliranog raskrižja s Branimirovom ulicom u duljini od oko 240 m te rekonstrukciju Brestovečke ulice u duljini od okvirno 140 m.
Institut IGH već je izradio glavni projekt u skladu s ranije izdanim posebnim uvjetima građenja. Sektor za promet naknadno je zatražio korekcije izrađenog projekta na način da se zamijeni položaj pješačke i biciklističke staze na obje strane prometnice, ali i da se biciklističke staze obostrano prošire za 0,5 metara, a svaki prometni trak suzi s 3,5 metara na 3,25 metara. U skladu s tim bit će izmijenjen idejni projekt s izmjenama i dopunama lokacijske dozvole.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.