Nakon Pelješkog, otvoren još jedan most: Obnovljen najpoznatiji simbol grada na Dravi
Razvijanjem 12-metarske osječke zastave i spuštanjem niz obnovljeni pješački most, u Osijeku je u ponovno u promet pušten najpoznatiji simbol grada na Dravi. Riječ je o prvoj generalnoj rekonstrukciji mosta od 1980. godine kada je izgrađen.
Most su nakon višemjesečne obnove zajedno otvorili osječki gradonačelnik Ivan Radić i predstavnik izvođača radova, direktor tvrtke Sitolor d.o.o. Marko Brajković.
– S nestrpljenjem smo dočekali otvorenje mosta. Pješački most je žila kucavica pješačkog i biciklističkog prometovanja s jedne na drugu obalu Drave. Sanacija je bila zahtjevan posao, s obzirom na to da je po svojoj konstrukciji jedinstven u Hrvatskoj i da su mostovi poput osječkog vrlo rijetki. Ukupna vrijednost obnove je 14,5 milijuna kuna, rekao je osječki gradonačelnik Radić.
Zahvalio je izvođaču radova što radovi završavaju prije 31. prosinca, kada je ugovoreni rok. Zahvalio je i građanima na strpljenju tijekom radova na mostu, ali i zbog drugih radova koji se odvijaju u gotovo svim dijelovima grada.
– Gradi se kao nikada ranije. Nedavno smo otvorili Kopiku, što je također prva velika rekonstrukcija nakon 46 godina. Modernizacija tramvajske infrastrukture ide svojim tijekom, kao i radovi na izgradnji pročistača otpadnih voda. Radovi na obnovi Tvrđe završeni su u istočnom dijelu, trenutačno se odvijaju u središnjem i idu prema zapadnom ulazu. Ulaže se najviše u posljednjih 30 godina, na području grada imamo investicije vrijedne preko milijardu kuna, rekao je gradonačelnik.
Direktor tvrtke Sitolor Marko Brajković rekao je da je most sada u boljem statičkom i dinamičkom stanju nego kad je bio nov, jer su pri sanaciji upotrijebljeni materijali posljednje generacije.
Visoka kvaliteta obnove
– Osječani mogu biti zadovoljni kvalitetom obnove. Ostalo je još nešto malo radova u podzemnim komorama, ali to neće ometati prometovanje mostom. Zahvaljujem svima koji su sudjelovali na ovoj obnovi, kooperantima, dobavljačima i Gradu kao investitoru, s kojim smo ostvarili izvrsne odnose, kazao je Brajković.
Obnova mosta odvijala se u dvije faze. Prva faza obuhvatila je rekonstrukciju čelične konstrukcije mosta i odvijala se između kolovoza i prosinca 2020 godine. Bio je to vrlo zahtjevan posao za koji su bili angažirani i alpinisti. Izvedena je potpuna zamjena gornjih priključnih elemenata (ukupno 102 komada), antikorozivna zaštita čelične užadi, čišćenje i uređenje te antikorozivna zaštita pilona, kao i sanacija upornjaka
U drugoj fazi, koja se odvijala od listopada prošle godine, obnovljena je betonska konstrukcija odnosno hodna površina. Hodna površina sastoji se od 50 armiranobetonskih ploča presvučenih asfaltom, koji je prethodno potpuno uklonjen i očišćen. Obavljena je i zamjena oštećenih armatura, zaštitno premazivanje i obnova ograda, a u posljednjih mjesec dana postavljao se završni (gazni) sloj. Inače, raspon konstrukcije pješačkog mosta iznosi 210, visina pilona 35, a širina hodne površine pet metara.