Rijeka Gateway terminal bit će najsuvremeniji u ovom dijelu Europe: Otvorenje planirano 2025.
Danska premijerka Mette Frederiksen posjetila je novi kontejnerski terminal u Rijeci koji je u izgradnji. Budući terminal bit će dio globalne mreže APM Terminala. Inače je u vlasništvu Maersk Grupe, a njegovo otvaranje planirano je za drugo tromjesečje 2025. godine. Terminal je vrijedan oko 100 milijuna eura.
Predsjednica danske Vlade, Mette Frederiksen susrela se s premijerom Andrejom Plenkovićem u Lučkoj upravi Rijeka. Tamo su joj predstavljeni kapitalni riječki projekti vezani uz Rijeka Gateway terminal. Tom je prilikom obišla lokaciju terminala Zagreb Deep Sea, budući Rijeka Gateway terminal koji je financiran kreditom Svjetske banke.
Rijeka Gateway novi je kontejnerski terminal u izgradnji u Rijeci, u zajedničkom vlasništvu kompanija Maersk Grupe, kroz APM Terminals i ENNA Naturalis Grupe, ENNA Logic. Budući terminal bit će dio globalne mreže APM Terminala istodobno koristeći ENNA-ino izvrsno poznavanje lokalnog hrvatskog tržišta. Razvijat će ga i njime upravljati kao partneri u zajedničkom ulaganju – APM Terminals 51%, ENNA 49%.
Terminalom će se upravljati sustavom na daljinu, posebnom opremom za praćenje kontejnera. Oprema je to u skladu s APM Terminal strategijom ugljične neutralnosti i konceptom Terminal of the Future. Ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković kazao je kako je procijenjeni kapacitet budućeg terminala u prvoj fazi 650.000 TEU (ekvivalent jedinice od dvadeset stopa), na dužini pristaništa 400 m, gdje je gaz 20 m.
Radovi na budućem Rijeka Gateway terminalu
Butković je kazao i kako ukupna površina terminala iznosi 16 ha. Investitor je počeo s rušenjem zatečenih objekata na području budućeg terminala, dok je s druge strane već izgrađena kompletna lučka željeznička logistička infrastruktura. Cesta D403 koja spaja terminal s riječkom zaobilaznicom trebala bi biti gotova u srpnju ove godine. Investitor su Hrvatske ceste, a financira se iz europskog instrumenta za povezivanje Europe. Dodao je i kako se time grad, ali i Hrvatska, brže i lakše otvaraju prema europskim tržištima.
U drugoj fazi očekuje se promet od 1.055.000 TEU, uz dužinu pristaništa povećanu na 680 m. Podsjećamo, ugovor o koncesiji potpisan je 5. studenog 2021. godine, a stupio je na snagu 5. svibnja 2023. godine. Time je označen početak 50-godišnjeg razdoblja koncesije. Očekuje se da će ukupna ulaganja u Hrvatsku od strane Maersk Grupe, Enna Logic i Rijeke Gateway do 2026. godine iznositi više od 480 milijuna eura.
Gradonačelnik Rijeke, Marko Filipović kazao je kako Maersk Grupa, Enna Logic i Rijeka Gateway namjeravaju otvoriti više od 300 radnih mjesta na novom kontejnerskom terminalu, dok bi neizravno zapošljavanje u regiji moglo dosegnuti puno veći broj. Dodao je i kako će Rijeka Gateway biti najsuvremeniji terminal u ovom dijelu Europe. Služit će kao glavna ulazna točka u zemlje i tržišta zaleđa te će igrati ključnu ulogu za lokalno gospodarstvo i poduzeća.
Slijedi i obnova dijela kompleksa Metropolis
Riječki gradonačelnik je kazao kako je u planu i obnova zgrade skladišta 22 koja je dio kompleksa Metropolis, zaštićene industrijske baštine. U njoj će se nakon obnove smjestiti i budući uredi Rijeka Gatewaya. Istaknuo je kako će u naredne dvije godine u Rijeci biti dovršen čitav niz kapitalnih objekata, u prvom redu infrastrukturnih projekata vezanih za luku i riječki prometni pravac, zahvaljujući dobroj suradnji sa hrvatskom vladom na strateškim projektima, pri čemu se Grad Rijeka pokazao kao odgovoran i pouzdan partner.
– Rijeka je svojim geostrateškim položajem ulaz u Europu. Mnoge inozemne kompanije svjetskog glasa prepoznale su Rijeku kao mjesto ulaganja i otvaranja novih radnih mjesta i to će, uz uvođenje Eura kao službene valute, ulazak u Schengenski sustav i ukidanje granica, kao i projekte željezničke, lučke i cestovne infrastrukture koji će se realizirati u naredne dvije godine, odnosno do kraja mandata ove gradske vlasti, podići standard građana Rijeke, zaključio je Filipović prilikom obilaska.