Sa zadarskog željezničkog kolodvora vlak ne polazi 10 godina, sad se sprema sanacija zgrade iz 1967.
Ako ste ikad pristali u Zadar autobusom, možda niste ni znali da se u sklopu autobusnog nalazi i zgrada željezničkog kolodvora. Sagrađena je 1967. godine, kao posljednji korak 14 godina duge gradnje pruge između Knina i Zadra, no odande vlak ne polazi već 10 godina. Uslijed planova o ponovnom pokretanju željezničkog prometa na području grada i okolice, stiže vijest o obnovi ove zgrade na kojoj treba promijeniti dotrajali krov, stolariju i kompletno ju izolirati prije nego se vrati u funkciju. Sve zajedno mogao bi koštati 300-tinjak tisuća eura.

Sprema se uređenje kolodvora u Zadru | foto: screenshot Google Maps, Canva
U Zadru se već neko vrijeme priča o planovima za vraćanje željeznice u grad i okolicu. Osim rekonstrukcije i dogradnje pruge iz smjera Bibinja kojima bi se oživjela godinama zamrla trasa, još jedan znak promjene su najnoviji planovi za uređenje gradske kolodvorske zgrade. Obnova koja bi prema procjeni okvirno mogla koštati 300 tisuća eura samo je jedna u nizu planiranih rekonstrukcija zgrada kolodvora diljem Hrvatske, a evo što se zasad zna o tom poslu.
Sprema se demontaža
U sustavu javne nabave osvanula je vijest da kreće kompletno uređenje zgrade željezničkog kolodvora Zadar. Radovi na zgradi prema procjeni vrijedni 300 tisuća eura mogli bi krenuti krajem ljeta ne bude li se otezalo s odabirom izvođača. Iako se odabir može otegnuti i do nekoliko mjeseci, odluka bi se mogla donijeti i za 30-ak dana, budući da evaluacija zainteresiranih ponuda obično traje između 7 i 30 dana – ako nema komplikacija.
Iako naručitelj HŽ Infrastruktura nije priložio tehničke specifikacije radova, o planiranom postupku da se iščitati iz troškovnika koji nabraja predviđene radove. Opisuje pripremne radove, gdje se ubrajaju postavljanje zaštite, montaža skela, opreme za prolaz pješaka, i ostali nezaobilazni koraci. Zatim se navode rušenja i demontaže, pri čemu vrijedi istaknuti demontažu postojećeg okapnog i pocinčanog lima, skidanje svih dotrajalih dijelova krova, uklanjanje postojećih gromobranskih instalacija, stare dotrajale stolarije te starih rasvjetnih tijela.
Uklanjat će se i stare ventilacijske cijevi, a ‘šlag na torti’ bit će skidanje HŽ znaka koji je rekao svoje. Sve demontirano odvest će se na stalnu deponiju i biti zamijenjeno novim materijalima, a idući na redu bit će fasaderski radovi, navodi troškovnik.
Ništa bez izolacije
Tu troškovnik predviđa nabavu, dopremu i ugradnju toplinske izolacije debljine 5 centimetara točno predodređenih parametara, kao i postavljanje EPS ploča. Naravno, zgradu će biti nužno i osigurati protiv požara te na njoj osigurati vodonepropusnost.

Danas je zgrada kolodvora sakrivena iza objekta trgovačkog lanca, te autobusnog kolodvora | screenshot GoogleMaps
To će se izvesti nanošenjem dva sloja fasadnog ljepila sa utopljenom staklenom mrežicom te završnim slojem silikata u tonu po izboru nadzornog inženjera. Također će se nabaviti i postavljati kamen ondje gdje je postojeći napukao ili na neki drugi način oštećen, a u istoj fazi radova suvišni materijal odvozit će se na deponiju.
Osim fasaderskih, zgradu će na novu, bolju razinu podići krovopokrivački radovi, a tu se ubrajaju dobava i ugradnja toplinske izolacije, OSB ploče te plastificiranog prihvatnog lima koji će djelovati kao hidroizolatora. Vrijedi istaknuti da je u planu nekoliko načina na koje će se u predjelu krova ovog objekta izvesti toplinska izolacija, a uz tu i hidroizolatore trebat će ugraditi dobavljeni balast na bazi riječnog šljunka, točnih parametara. Krov će dobiti i druge elemente, dok će se zastarjeli dijelovi ukloniti.
Kolodvor iz 1960-ih
Zgrada će dobiti nove PVC stolariju, a sva nova stolarija predviđena je u troškovniku. Zna se da bi kompletni radovi mogli biti izvedeni za 210 dana, no detalji će biti poznati tek po odabiru izvođača i potpisivanju ugovora. Inače, željeznički kolodvor u Zadru otvoren je te je iz njega krenuo prvi vlak 18. lipnja 1967. godine. Otvaranje je održano po završetku 14 godina duge izgradnje pruge od Knina do Zadra.
Željeznička komponenta kolodvorskog kompleksa u Zadru neaktivna je od 2015. godine, otkad iz Zadra ne kreće vlak, dok autobusi neometano prilaze i odlaze s kolodvora. Kako smo pisali u travnju ove godine, HŽ Infrastruktura predviđa niz rekonstrukcija starih kolodvorskih zgrada, tako da je ovo jedan od više iščekivanih projekata, a uklapa se i u planove o rekonstrukciji pruge na području Zadra i okolice. Ovdje pročitajte detalje o planovima sanacije pruge u zaleđu Zadra.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.