Pretraga

Šveđani grade ‘e-autocestu’: Električna vozila će se puniti prolazeći cestom

A- A+

Šveđani namjeravaju graditi  ‘e-autocestu’. Ideja  je da se električna vozila pune dok prolaze samom cestom, smanjujući tako potrebu za dužom stankom za punjenje. Cesta bi trebala biti izgrađena do 2025. godine.

autocesta

Ilustracija | foto: Unsplash; 基米 背风处

Nakon raznih pilot projekata, eksperimentiranja s privremenim verzijama ceste i drugim rješenjima, cesta bi trebala biti izgrađena do 2025. godine. Međutim, uključeni inženjeri još uvijek razrađuju koja bi tehnologija bila najprikladnija za taj posao. Velik dio toga svodi se na vrste vozila koja ga koriste, piše Top Gear.

Jan Pettersson, direktor strateškog razvoja u Trafikverketu (švedska agencija za promet) objasnio je za Euronews Next da je najveći izazov u masovnoj dekarbonizaciji pronaći najbolje rješenje za teška teretna vozila. Kako bi teška teretna vozila postigla svoja duga putovanja s velikim nosivostima, potrebno je više baterija za električna vozila. Oni značajno povećavaju težinu, stvarajući začarani krug. Švedska želi ublažiti taj teret punjenjem tijekom kretanja.

Električni tramvaji i trolejbusi koji koriste sustav kontaktne mreže (nadzemni vod) ili vodljivi (kontakt s elektrificiranom tračnicom) sustav su dugotrajna rješenja i još uvijek su uobičajeni u mnogim mjestima diljem Ujedinjenog Kraljevstva i Europe. Uvode se i na novim mjestima – Francuska prolazi kroz veliki projekt postavljanja vodljivog punjenja na svojim nacionalnim autocestama za kamione. Međutim, općenito im je potrebna određena traka za taj specifični format vozila.

Izdvojeni članak

[Fotogalerija] Pogledajte kako danas izgleda kamenolom bez kojeg ne bi bilo autoceste A1

U idealnom slučaju, tim želi koristiti induktivni sustav, gdje tehnologija na cesti može prenijeti punjenje u bateriju vozila pomoću elektromagnetske zavojnice na donjoj strani. Do danas su testni kreveti za takvu tehnologiju bili kratki. Na primjer, dionica od 2,5 milja između Visbyja i zračne luke u okrugu Gotland koju je Švedska pustila u rad 2020. godine.

E20 od 13 milja odabran za ovaj projekt bit će veći izazov. Povezuje logistička središta između Hallsberga i Örebra i dobro je postavljen za pristup iz tri velika švedska grada, Stockholma, Göteborga i Malmöa. Ako se induktivna tehnologija pokaže uspješnom za duži dio ceste, to bi moglo signalizirati promjenu u potrebi za što većim brojem baterija u električnim vozilima.

Studija koja se bavi električnim cestovnim sustavom za kamione sugerira da bi privatni automobili mogli imati koristi. Utvrđeno je da kombinacija kućnog punjenja i dinamičkog punjenja može baterije električnih vozila učiniti 70 posto manjim.

Copy link
Powered by Social Snap