Na projektu od 55 milijuna kuna istekle građevinska i lokacijska: EU financira 80 posto
U gradu Krku izgledna je nemogućnost dovršavanja izgradnje nove luke do zadanog roka 2023. godine. Osim toga, ovo je drugi ovakav propali projekt Primorsko-goranske županije, nakon što je neslavno propao i projekt luke Mrtvaška na Malom Lošinju.
Za projekt Ribarske luke Krk, težak ukupno 55 milijuna kuna, u lipnju je istekla građevinska dozvola, kao i lokacijska, što znači da u ovom trenutku nije niti moguće početi s gradnjom sve i da se sutra odabere izvođač radova. Građevinska dozvola postala je pravomoćna 2. lipnja 2016., a kako joj je rok valjanosti tri godine, unutar koje investitor mora pristupiti gradilištu, već je jednom produljivana 2019.
No, od tada su prošle tri godine, a radovi još nisu počeli, tako da je od 2. lipnja ove godine projekt praktički opet na početku. Kako bi se opet trebalo ići u prikupljanje sve potrebne projektne dokumentacije, kao i na raspisivanje natječaja za izvođača, više nije realno da bi mogao biti dovršen unutar predviđenih rokova, odnosno do kraja 2023. godine, piše Jutarnji list.
Gradonačelnik grada Krka. Darijo Vasilić, proglasio je prošle godine ovaj projekt generacijskim. Prije toga im je odobreno 37,5 milijuna kuna od čega 30 sufinancira EU. Preostali iznos trebali su financirati grad i županija.
Fokus tog novog projekta trebao je biti na produženju glavnog lukobrana na dužini od 200 metara i proširenje istog od 12 metara. Time bi se osigurali dovoljni kapaciteti. Izgradila bi se i kompletna komunalna oprema, autonomni fotonaponski sustav i došla bi nova električna vozila za otpad. Od opreme za preuzimanje i skladištenje ribe trebali su dobiti rashladnu komoru s ledomatom, vagu-viličara i kašete za ribarsku opremu, a projekt uključuje i svjetlovodno kabliranje u sklopu rekonstrukcije lukobrana.
Gradska opozicija je ovaj projekt proglasila lošim i skupim od starta. Ulaganje u luku ne uključuje gradnju niti jednog novog komunalnog veza, a po njima je to apsurdno. Osim toga, uz lukobran dugačak 200 metara trebala bi se izgraditi i prometnica za kamione i ugradnja instalacija, što bi sve samo narušilo obližnje plaže Krka.
– Mi nismo nikada bili ribarska luka nego luka otvorena za javnost, tako da je nejasno zašto se uopće išlo na natječaj iz ovog fonda, a ne iz Fonda za koheziju, preko kojeg se mogu povući sredstva za drugi tip luke. Ne znam kako je netko uopće zamislio da će, kroz uske uličice u centru turističkog naselja, prometovati kamioni koji bi na dnevnoj bazi trebali dolaziti po ulov. Sve to skupa djeluje kao da se išlo pogodovati potencijalnom izvođaču koji, uzgred rečeno, još nije odabran. Građevinska i lokacijska su ukinute, a novi Zakon o zaštiti okoliša je takav da će biti potrebna studija utjecaja na okoliš, što je još najmanje pola godine. Na idućoj sjednici Gradskog vijeća tražit ću da se Grad Krk povuče iz ovog projekta, jer smo već potpisali ugovore, rekao je krčki vijećnik Goran Marević iz Nezavisne liste za Jutarnji list.