Čeka se otvaranje gradilišta važne prometnice u Slavoniji, ali ništa bez arheologa
Ponavlja se već poznata priča kada je riječ o otvaranju gradilišta nadomak urbanih sredina u Slavoniji. Radovi su ugovoreni, izvođač poznat, ali bez arheoloških istraživanja nema početak radova. Sudbina je to trenutačno brze ceste Nuštar – Vukovar čija je gradnja trebala započeti još lani, no, prema izvedbenom planu Hrvatskih cesta, za ovaj projekt tek se raspisuje javna nabava arheoloških istražnih radova.

cesta izgradnja | foto: Freepik
Iako je početak izgradnje brze ceste Nuštar – Vukovar bio najavljen u 2024. godini, gradilište još uvijek nije otvoreno. No, da bi se po ovom pitanu uskoro nešto trebalo pokrenuti daju naznake iz Hrvatskih cesta iz kojih su u svome planu za prvi kvartal 2025. godine uvrstili raspisivanje javne nabave za ‘Arheološke istražne radove (zaštitna arheološka iskopavanja) prilikom izgradnje brze ceste Osijek – Županja, dionica: Nuštar – Vukovar’.
Izvođač već odabran
Vrijednost ovih radova procijenjena je na 2 milijuna eura. Ističe kako će po okončanju ove javne nabave i potpisivanja ugovora započeti arheološki radovi koji će trajati 6 mjeseci. No, kako je najavljeno, dio radova moći će se obavljati paralelno s arheološkim pa se očekuje otvaranje gradilišta, po prilici, do sredine 2025. godine.
Treba reći da je za izgradnju ceste već odabran izvođač radova. Riječ je o tvrtki Osijek-Koteks koja bi, prema ugovoru sklopljenim s Hrvatskim cestama prometnicu trebala izgraditi u roku od 3 godine. Vrijednost posla iznosi 51,5 milijuna eura.
Vukovarska obilaznica
Ova cesta, međutim, nije jedina važna prometnica u lokalnoj zajednici. Naime, u travnju 2024. godine započela je izgradnja vukovarske obilaznice. Trasa se proteže u dužini od 19,4 kilometara, a radovi su počeli od dionice Bršadin sjever-čvorište Lužac u duljini 6,5 kilometara čija je vrijednosti 28 milijuna eura.
Prvobitno je planirana kao cesta s jednim kolnikom, odnosno s dvije trake, a pojedini dijelovi će po potrebi u budućnosti biti nadograđeni na četiri trake. Ističe se i kako se vukovarska obilaznica gradi u cilju izmještanja tranzitnog, ali i dijela lokalnog prometa van grada.
Doznajte ovdje se o velikom projektu Grada Vukovara za besplatno gradsko grijanje preko geotermala.