Pretraga

Čvor državnih cesta na Kvarneru postaje autocesta: Za milijunski posao konačno ugovoren i nadzor

A- A+

Pregradnja čvora Matulji velik je infrastrukturni projekt na Kvarneru. U okviru druge faze radova započete na proljeće ove godine dograđuje se kolnik čvorišta Matulji-Opatija, gradi 200 metara dug sjeverni vijadukt Živice, rekonstruira postojeći. Sve navedeno netko treba nadzirati, a posao s odabranim ponuditeljima nedavno je sklopljen po znatno nižoj cijeni od procijenjene. Hrvatske autoceste će profitirati.

Pregrađuje se čvor Matulji | foto: EOJN, Canva

Aktivno je u zoni Matulja. Traje rekonstrukcija važnog čvora na autocesti A8. Prvi dio pregradnje završen je u 2023., a krajem travnja ove godine izvođač GP Krk započeo je drugu fazu radova vrijednu 17,7 milijuna eura.

Za čvor Matulji upravo je potpisan i novi, 170 tisuća eura ‘težak’ ugovor za stručni nadzor nad izvedbom tog projekta. Dvogodišnji posao trebao je koštati 400 tisuća eura pa se može reći da su Hrvatske autoceste (HAC) u ovom slučaju profitirale.

Izdvojeni članak

Pomak za važnu cestu do zračne luke na jugu Hrvatske: Planira se već 6 godina, a tek kreću analize

Najskuplji i najjeftiniji

Zajednica tvrtki Contech i Geoprojekt još krajem travnja odabrani su za posao stručnog nadzora nad izgradnjom čvora Matulji koji se već izvodi. Tek krajem kolovoza sklopljen je ugovor o izvedbi vrijedan 170 tisuća eura, što je čak 200 tisuća manje od procjene ‘teške’ 400 tisuća eura. Sporazum je sklopljen na razdoblje od dvije godine.

Kako se može pročitati u Zapisniku o pregledu i ocjeni ponuda radove je htjelo nadzirati čak devet zainteresiranih ponuditelja. Ponude su se kretale u iznosima od 170 tisuća eura (koliko su ponudili odabrani) do 304 tisuće eura koliko je iznosila ponuda najskupljih ponuditelja – zajednice tvrtki Mobilita Evolva, China Railway Eryuan Engineering Group, Creec Consulting and Supervision, te Mobilita Vision. Kao neprihvatljive ili nepravilne u startu su odbijene ta potonja ponuda i one tvrtki Mi projektiramo vama i Projekt. Odabrana je pak zajednica osim cjenovno najviše odgovarala po svim kriterijima.

Raskrižje postalo autocesta

Podsjetimo, nadzirat će dogradnju i rekonstrukciju nekada semaforiziranog T raskrižja prijašnjih državnih cesta DC3-DC8 koje je sada prekategorizirano u autocestu A8. Radi se o pravcu Kanfanar-Matulji.

– Zahvat dogradnje i rekonstrukcije postojećeg raskrižja uključuje izgradnja sjevernog vijadukta Živica i sjevernog kolnika na glavnoj trasi, rekonstrukciju nerazvrstane ceste Jankovićeva cesta u duljini od oko 80 metara, uklanjanje dijela postojećeg južnog vijadukta Živica u duljini od oko 110 metara te prilagodbu i rekonstrukciju postojećih južnih rampi čvorišta, kako bi se ostvario puni četverotračni profil ceste, uređenje oborinske odvodnje, zaštitu i izmještanje postojeće komunalne infrastrukture uključujući rekonstrukciju javne rasvjete, piše u dokumentaciji o nabavi.

Pregrađuje se čvor Matulji | foto: EOJN

Postupci i ciljevi

Radovi koje izvodi GP Krk za 17,7 milijuna eura uključuju dogradnju sjevernog kolnika čvorišta Matulji-Opatija, izgradnju sjevernog Vijadukta Živice dugog oko 200 metara i izvedbu novih rampi 1 i 2. U planu je i rekonstrukcija postojećeg vijadukta Živice, izvedba rampe 3 i rekonstrukcija rampe 4 kojom se spaja A8 sa rotorom na DC8 te se uklanja i gradi novi putni prijelaz preko punog profila autoceste.

Po završetku radova očekuje se cesta punog četverotračnog profila te omogućavanje spoja svih prometnih smjerova na autocestu. Nadzor za izgradnju čvora prema podacima u Elektroničkom oglasniku javne nabave uveden je u posao krajem kolovoza, nakon potpisanog ugovora.

Riječka obilaznica

Prije prvih zahvata čvorište Matulji-Opatija povezivao je obilaznicu grada Rijeke, dakle autoceste A7 i A8 s kružnim raskrižjem na državnoj cesti DC8. Preko tog raskrižja su povezane prometne mreže grada Opatije i općine Matulji. Prema postojećem stanju u zoni zahvata nalazilo se semaforizirano T raskrižje preko kojeg se odvijao sav promet u čvorištu Matulji-Opatija.

U Dokumentaciji je istaknuto i kako će se u sklopu dogradnje potrebno rekonstruirati i postojeću Jankovićevu ulicu koja nadvožnjakom prelazi preko glavne trase autoceste. Duljina te rekonstrukcije je oko 80 metara. Podsjećamo da je prva faza rekonstrukcije čvora Učka (Matulji) završena je u prosincu 2023., a aktualni radovi su oni na drugoj fazi izvedbe. Što se još radi u blizini pročitajte ovdje.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap