Pretraga

Galerija gradilišta: Ovako se asfaltira autocesta u punom profilu, bez krpa i zakrpa, nije mačji kašalj

A- A+

U sjeni istrage EPOO-a, na dionici Koridora V c kroz Bosnu i Hercegovinu, između Vranduka i Ponirka, započelo je asfaltiranje, ključni korak u izgradnji ove strateške trase dugu 5,3 kilometra. Asfaltiranje ovakvih prometnica zahtijeva preciznu pripremu terena, slojevito postavljanje asfalta i stalnu kontrolu stručnjaka. Na gradilištu sve vrvi od bauštelaca, evo kako to izgleda.

Koridor V c, Vranduk Pionirak

Koridor V c, Vranduk Pionirak | foto: Autoceste FBiH FB

Na dionici trase Koridora V c Vranduk-Ponirka započelo je asfaltiranje, što predstavlja važan iskorak u realizaciji strateške trase dugu 5,3 kilometra.

– Asfaltiranje je počelo! Najteža dionice na sjeveru Koridora Vc napreduje – svaki novi kilometar približava nas modernoj i sigurnoj autocesti!, poručili su na društvenim mrežama iz JP Autoceste FBiH.

Radovi postavljanja završnog sloja ovako velike i važne prometnice nemaju se priliku promatrati svaki dan, zato su prizori iz zraka koje je tvrtka također objavila posebno zanimljivi.

Zahtjevni radovi

Trasa autoceste poddionica Vranduk – Ponirak je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila – Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak – Vraca. Ukupna dužina dionice prema projektu iznosi 5,3 kilometara.

Od objekata na trasi se izdvajaju mostovi Vranduk 1 (L=390 m) i Vranduk 2 (L=340 m) koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk (L=400 m) te tri manja vijadukta ukupne dužine 300 metara. Specifičnost trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste zbog činjenice da se autocesta proteže kroz jako strme padine.

Iz JP Autoceste FBiH dodatno ističu kako se prometnica nalazi u većem dijelu u zasjeku zbog čega je projektiran značajan broj visokih potpornih zidova koji će se raditi tehnologijom armirane zemlje.

Koridor V c, Vranduk Pionirak

Koridor V c, Vranduk Pionirak | foto: Autoceste FBiH FB

Napredak radova

Južna poddionica Ponirak – Vraca već je u potpunosti završena, dok se na sjeveru dionica spaja s Nemilom – Vranduk, koja se trenutno nalazi u završnoj fazi radova.

Na samoj trasi ističu se zahtjevni infrastrukturni objekti, uključujući tunel Vranduk, dva veća mosta i tri manja vijadukta. Autocesta prolazi kroz strme padine, a na kritičnim dijelovima ugrađeni su brojni potporni zidovi radi stabilnosti terena.

Fotografije s gradilišta pokazuju intenzitet radova u realizaciji projekta. Kao i da su radovi posebno zahtjevni zbog složenog terena, strmih padina i brojnih infrastrukturnih objekata koje projekt uključuje.

Koridor V c, Vranduk Pionirak

Koridor V c, Vranduk Pionirak | foto: Autoceste FBiH FB

Asfaltiranje velikih trasa

Asfaltiranje autocesta i velikih prometnica nije samo stavljanje crnog sloja na tlo – to je precizan inženjerski pothvat. Prvi korak je priprema terena: tlo se poravnava, sabija i osigurava drenažom, a na njega se polaže čvrsta podloga od kamenog agregata. Tek tada kreće asfaltiranje: prvo se nanosi vezni sloj, koji čini temelj za završni habajući sloj otporniji na promet i vremenske uvjete.

Specijalni strojevi i valjci ravnomjerno zbijaju asfalt, dok stručnjaci stalno prate debljinu i ravnost. Nakon hlađenja, cesta dobiva oznake, rubnike i signalizaciju, spremna za sigurnu vožnju. Svaki kilometar novog asfalta pokazuje koliko je preciznosti i tehnologije potrebno da vozači dobivaju modernu i pouzdanu prometnicu.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap