Galerija: Ogromne dizalice, tisuće tona – na granici Danske i Njemačke montira se 79 elemenata podmorskog tunela
Na granici Danske i Njemačke gradi se podmorski tunel Fehmarnbelt, vrijedan 7,1 milijardu eura, koji će spojiti danski otok Lolland s njemačkim Fehmarnom i značajno skratiti vrijeme putovanja između Hamburga i Kopenhagena. Tunel dug 18 kilometara bit će najduži uronjeni tunel na svijetu, s četiri prometne trake i dvostrukim elektrificiranim željezničkim kolosijekom, zamjenjujući dosadašnje trajektne linije koje su putovanje produživale i do sat vremena. Od velike važnosti su i Liebherrove mega dizalice koje omogućuju preciznu montažu 79 standardnih tunelskih elemenata, svaki težak gotovo 74 tisuće tona.

Libeherr dizalice na gradilištu, tunel Fehmarnbelt | Foto: Liebherr
Na granici Danske i Njemačke već neko vrijeme gradi se podmorski tunel Fehmarnbelt, jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u Europi. Vrijednost ovog pothvata iznosi impresivnih 7,1 milijardu eura. Kada bude dovršen, tunel dug 18 kilometara spojit će danski otok Lolland s njemačkim Fehmarnom, stvarajući potpuno novu prometnu vezu između dviju zemalja.
Ovo neće biti samo obična cesta i željeznica, tunel će biti simbol inovacije, brzine i sigurnosti. Osim što će omogućiti jednostavniji transport, projekt značajno doprinosi jačanju ekonomske povezanosti Skandinavije i Njemačke.
Preciznost i snaga na gradilištu
Izgradnja tunela oslanja se na naprednu tehnologiju mega dizalica tvrtke Liebherr. Na danskoj strani gradilišta trenutno radi više od 20 takvih dizalica, od kojih su mnoge montirane na tračnice, što omogućuje njihovo brzo i precizno kretanje.
Ove dizalice nisu obični strojevi, one su važna karika u lancu složenih radova, omogućujući siguran i kontinuiran transport teških elemenata. Njihova sposobnost podnošenja ekstremnih tereta i vremenskih uvjeta osigurava kontinuitet gradnje, čak i kada drugi sustavi stanu. Dizalice se ističu preciznošću, fleksibilnošću i pouzdanošću, što ih čini nezaobilaznim dijelom ovog grandioznog projekta.
Njihov rad omogućuje učinkovitu montažu i transport 79 standardnih tunelskih elemenata, svaki težak gotovo 73 tisuće tona. Svaki standardni tunelski element dugačak je 217 metara, a njihova proizvodnja odvija se u tvornici u Rødbyhavnu. Ritmom proizvodnje od jednog elementa svaka dva tjedna, timovi osiguravaju kontinuirani napredak gradnje.
Cijeli proces odvija se u klimatiziranim halama, gdje se postiže maksimalna preciznost lijevanja betona i visok nivo ujednačenosti kvalitete. Time se osigurava dugovječnost tunela, projektiranog da izdrži minimalno 120 godina. Ovakav pristup kombinira inovaciju, preciznost i održivost, čime se potvrđuje visoka inženjerska vrijednost projekta.

Libeherr dizalice na gradilištu, tunel Fehmarbelt | Foto: Liebherr

Libeherr dizalice na gradilištu, tunel Fehmarbelt | Foto: Liebherr

Libeherr dizalice na gradilištu, tunel Fehmarbelt | Foto: Liebherr
Maksimalna fleksibilnost i izdržljivost
Zahtjevi gradilišta su iznimno zahtjevni: teški tereti, kratki rokovi, te surovi obalni uvjeti Baltičkog mora. Dizalice Liebherr, poput modela 380 EC-B 16 i 630 EC-H 40, pokazuju svoju snagu u teškim uvjetima. Montaža na tračnice omogućuje im učinkovito kretanje i minimalizira potrebu za rastavljanjem ili ponovnom instalacijom. One igraju ključnu ulogu u proizvodnji i transportu tunelskih elemenata, čime se osigurava kontinuitet i sigurnost radova.
Sposobne su izdržati ekstremne uvjete koji bi druge sustave zaustavili, a njihova prisutnost na gradilištu jamči stalnu efikasnost. Ova tehnologija dokaz je kako kombinacija inženjerske preciznosti i inovativnog dizajna može riješiti iznimno zahtjevne infrastrukturne zadatke.
Najduži uronjeni tunel na svijetu
Kada se izgradi, tunel Fehmarnbelt, postat će najduži uronjeni tunel na svijetu. Osim dvokolosiječnih elektrificiranih tračnica, imat će četiri prometne trake autoceste, čime će značajno skratiti putovanje između Hamburga i Kopenhagena.
Dosadašnji trajektni prijevoz, koji je trajao i do sat vremena, bit će zamijenjen desetominutnim automobilskim putovanjem ili sedam minuta vlakom. Tunel će omogućiti neprekidan protok prometa, neovisno o vremenskim uvjetima, uz sigurnosne trake i izlaze za hitne slučajeve duž cijele trase. Projekt nije samo tehničko postignuće, već i simbol povezivanja i modernizacije prometne infrastrukture u sjevernoj Europi.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.