Najveći autobusni kolodvor na Kvarneru imat će zelenu garažu, spiralu okruženu vrtovima
Umjesto čempresa koji su uklonjeni radi izgradnje kompleksa novog autobusnog kolodvora u Rijeci, tvrtka Best in Parking trenutno sadi 40 stabala trnovca u sklopu dogovora s gradskim vlastima duž ceste Rujevica – Marinići. No, to ne znači da će sam kolodvor ostati bez zelene komponente. Objavljena je i vizualizacija zelenila unutar novog kompleksa. Zanimljivo je za vidjeti kako nije riječ tek o drvcima u vanjskom djelu, već i o ozelenjivanju garaže kakvo se u Hrvatskoj ne viđa svaki dan.

Kolodvor Rijeka | foto: Best in Parking
Zbog realizacije projekta Zapadna Žabica, odnosno izgradnje novog autobusnog kolodvora u centru Rijeke tvrtka Best in Parking – Žabica Riva Rijeka city terminal koja, u partnerstvu s Gradom Rijekom, realizira ovaj projekt morala je ukloniti stabla čempresa duž ograde između željezničke pruge i Krešimirove ulice kod podvožnjaka na Brajdi. No, prihvatila je obavezu zeleni gubitak nadoknaditi. Trenutno to čini sadnjom stabala to duž ceste Rujevica – Marinići.
– S obzirom da ta stabla nije moguće nadomjestiti sadnjom u sklopu obuhvata projekta Zapadna Žabica, tvrtka Best in Parking – Žabica Riva Rijeka city terminal, u dogovoru s Gradom Rijeka, obvezala se je uklonjene čemprese nadomjestiti sadnjom 40 stabala trnovca duž ceste Rujevica – Marinići od rotora Rujevica do nogometnog stadiona. Sadnja tih stabala je u tijeku, poručuju iz tvrtke, te ističu kako ova kompenzacija ne znači da će se sam kolodvor ostati bez zelenile komponente.
Drugačiji koncept zelenila
Projektom Zapadna Žabica zelenilo je definirano s posebnom pažnjom, poručuje investitor. Između ostaloga uključuje: zelene krovove u dijelu građevine, ozelenjivanje južnog ruba čestice na mjestu na kojem projekt graniči sa budućom prometnicom, zelenu instalaciju unutar građevine, gradski javni prostor unutarnjeg i vanjskog trga Žabica u vidu pješačkih površina sa niskim i visokim zelenilom.
Iako većina dostupnih vizualizacija novog kolodvora ne pruža jasan pogleda na zelenilo, upravo je objavljen jedan snimak koji pokazuje ozelenjivanje garaže kakvo se u Hrvatskoj ne viđa svaki dan. Naime, automobili će se po nivoima garaže kretati uz zelene zidove, a zbog protoka vanjske svjetlosti gubit će se osjećaj zarobljenosti u betonu.

Žabica Rijeka | foto: 3LHD
Nova vizura
Treba reći i da se projekt Zapadna Žabica realizira prema važećem Detaljnom planu uređenja (DPU) Zapadna Žabica koji je donesen i usvojen 2007. godine. Sve odredbe iz Plana implementirane su u projekt čijom će realizacijom biti riješeno godinama otvoreno pitanje izgradnje novog autobusnog kolodvora, ali i poboljšana vizura grada Rijeke promjenom orijentacije središta grada prema rivi.
Uklanjanjem statičnog prometa na rivi i realizacijom ovog projekta stvara se dodatan prostor koji će gradu omogućiti formiranje velike pješačke zone koja povezuje centar grada s obalom. Također, projekt Zapadna Žabica, prema uputama iz spomenutog DPU-a uvažava i važnost Krešimirove ulice formirajući jedno od glavnih pročelja budućeg autobusnog terminala na jednoj od najvažnijih ulica u centra grada Rijeke.

Žabica Rijeka | foto: 3LHD