Pretraga

Najveći projekt u Sjevernoj Americi ide dalje: Za novu podzemnu željeznicu na gradilište stigle i tunelske ‘krtice’

A- A+

Diljem svijeta provode se veliki infrastrukturni projekti poput izgradnje tunela, mostova i novih podzemnih željeznica, a sada je na red došla i Kanada. U Torontu se nastavlja megaprojekt Ontario Line, moderna linija podzemne željeznice, a nova zvijezda gradilišta su dva stroja za bušenje tunela. Riječ je o projektu čiji se završetak planira za 2031. godinu, a svakodnevno će prevoziti gotovo 400.000 putnika.

Ontario Line | Foto: YT screenshot

Globalni megaprojekti nastavljaju se širom svijeta, a u njihovoj sjeni, velikim koracima napreduje i kanadski superprojekt. Dva nova stroja za bušenje tunela uskoro stižu u Toronto kako bi započela iskop južnog dijela Ontario Line, između postaje Exhibition i Don Yarda, objavile su vlasti na svom LinkedIn profilu. Ovaj trenutak označava važnu prekretnicu u realizaciji najvećeg projekta proširenja podzemne željeznice u Sjevernoj Americi, koji provodi vlada Ontarija u suradnji s Metrolinxom i infrastrukturnim partnerima iz privatnog sektora.

Izdvojeni članak

Poljaci grade mega željeznički tunel ispod velikog grada, bušit će ga ‘krtica’ duga gotovo 5 kilometara

Nova linija podzemne željeznice

Ontario Line bit će nova linija podzemne željeznice duga 15,6 kilometara, osmišljena kako bi putovanje kroz Toronto učinila bržim, jednostavnijim i učinkovitijim. Spojit će zapadni dio grada, od Exhibition Placea, kroz središte Toronta, sve do istočne točke kod Eglinton Crosstown LRT na Don Mills Roadu. Na toj će trasi biti izgrađeno 15 novih stanica koje će omogućiti pristup javnom prijevozu za više od 227 tisuća dodatnih korisnika unutar pješačke udaljenosti.

Jedan od ključnih ciljeva Ontario Linea jest značajno smanjenje vremena putovanja. Očekuje se da će se cijela trasa moći prijeći za manje od 30 minuta, što predstavlja veliku uštedu u odnosu na sadašnjih 70 minuta. Linija će uvelike rasteretiti postojeći tranzitni sustav, posebno najopterećenije stanice poput Bloor/Yonge i Union Stationa, koje će tijekom prometne špice zabilježiti smanjenje broja putnika i do 22 posto. Nova linija imat će poveznice s više od 40 drugih opcija javnog prijevoza, uključujući TTC-ove linije 1 i 2, tramvajske i autobusne linije, te GO Transit.

Ontario Line | Foto: YT screenshot

Razvoj projekta

Radovi na projektu započeli su objavom početnog poslovnog slučaja u srpnju 2019. godine, a fazna procjena utjecaja na okoliš pokrenuta je u rujnu 2020. U narednim godinama uslijedili su tehnički dizajni, javne konzultacije i dodjela ugovora za gradnju infrastrukture, uključujući tunele, stanice, uzdignute dijelove pruge te isporuku vozila i sustava. Među glavnim izvođačima su međunarodne i domaće inženjerske tvrtke koje predvode konzorciji posebno formirani za ovaj projekt.

Izdvojeni članak

Europski velegrad pod zemljom gradi tunele i novi dvoetažni kolodvor od sedam milijardi eura

Značajan iskorak ostvaren je potpisivanjem ključnih ugovora krajem 2022. i početkom 2024. godine, a gradilišta su sada aktivna. Dolazak tunelskih bušilica označava ulazak u novu fazu izgradnje koja će se intenzivirati tijekom 2025. i 2026. godine.

Ontario Line bi prema planovima trebao biti pušten u promet do kraja 2031. godine. Očekuje se da će svakodnevno prevoziti do 388.000 putnika, uz frekvenciju vožnji svake 90 sekunde u vršnim satima. Osim vremenskih ušteda i povećanja pristupa javnom prijevozu, projekt ima i snažnu ekološku komponentu — smanjit će broj vožnji automobilima za 28.000 dnevno i godišnje uštedjeti više od 7 milijuna litara goriva. Ontario Line donosi novu razinu učinkovitosti, pristupačnosti i održivosti za gradski prijevoz, a njegov dovršetak označit će prekretnicu u razvoju Toronta kao modernog i povezanog urbanog središta.

Ontario Line | Foto: YT screenshot

Još jedan veliki projekt

Pisali smo kako će se uskoro završiti gradnja novog mosta koji će spajati SAD i Kanadu. Prema studiji koju su države izradile 2001. godine, postojala je potreba za novim mostom koji će ih povezati. Trenutačni most Ambassador, najopterećeniji je ‘prelazak’ na kontinentu, a promet je u stalnom porastu. Za gradnju novog, Geordie Howe mosta, pristanci su osigurani još 2009., a 2014. je oformljena i tvrtka-koordinator gradnje.

Radovi su krenuli 2018., no pandemijska kriza i povećani troškovi usporili su proces. Prema trenutačnom stanju, prometovanje se očekuje od iduće jesen, a više o svemu tome pročitajte ovdje.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap