Pretraga

Prije roka završen najdulji cestovni tunel na svijetu, gradilo ga 3.000 bauštelaca

A- A+

Nešto više od četiri godine nakon što su započeli, građevinci su u zapadnoj Kini završili tunel od 22 kilometra kroz planinske stijene koji je tako upravo postao najduži tunel na svijetu kroz koji prolazi autocesta. Riječ je o prometnici koja će tunelom prolaziti u planinama Tianshan, a trebala bi skratiti vrijeme putovanja s jednog kraja zemlje na drugi za čak 4 sata. Peking je započeo s izgradnjom 2020. i završio gotovo godinu i pol dana prije planiranog roka.

Tunel Shengli

Tunel Shengli | foto: screen shot You Tube

Tunel Shengli, najduži tunel brze ceste na svijetu, završen je u ponedjeljak ujutro, otvarajući put za otvaranje novog prečaca koji povezuje južne i sjeverne dijelove autonomne regije Xinjiang Uygur u sjeverozapadnoj Kini, piše globaltimes.cn.

Izdvojeni članak

Kinezi ‘napadaju’ Kvanj, tunel će imati dvije cijevi dužine od 2,7 kilometara

Gradilo ga 3.000 radnika

Riječ je o dvosmjernom tunelu s četiri trake i projektiranom brzinom od 100 kilometara na sat. Nalazi se u udaljenim dubinama planine Tianshan, na prosječnoj nadmorskoj visini od preko 3.000 metara.

Tunel je dugačak 22,13 kilometara, a nosi ime Shengli što na kineskom znači pobjeda. Tijekom protekle četiri godine, više od 3.000 radnika kontinuirano je radilo na visokoj nadmorskoj visini, u okruženjima s niskom koncentracijom kisika. Sve vrijeme su se suočavali s brojnim geološkim izazovima i rizicima kao što su pucanje stijena, velike deformacije u mekim stijenama i urušavanja.

Završen prije roka

Napominje se kako bi obično bilo potrebno oko 72 mjeseca da se dovrši tunel ove dužine korištenjem konvencionalnih metoda. Međutim, graditelji su ga uspješno dovršili za samo 52 mjeseca, piše globaltimes.cn.

Tunel je ključni projekt brze ceste Urumqi-Yuli, koja se proteže od regionalne prijestolnice Urumqija u sjevernom Xinjiangu do okruga Yuli u južnom Xinjiangu. Očekuje se da će brza cesta biti u potpunosti dovršena i otvorena za promet 2025. godine. Vrijeme vožnje između dvije lokacije smanjit će se s oko sedam sati na nešto više od tri sata.

Doznajte ovdje Top 5 mostova koji ne vode nikamo, građeni su za budućnost, a ostali u prošlosti.

Copy link
Powered by Social Snap