Pretraga

Sada je i službeno: Kreće izgradnja još jedne pruge u Zagrebu, pripremite se na raskopavanje Heinzelove

A- A+

Službeno je, na Ulici Vjekoslava Heinzela gradit će se tramvajska pruga. Pokrenut je postupak nabave vrijedan čak 60 milijuna eura što je znatno više u odnosu na vrijednost radova na Sarajevskoj ulici, gdje će se također širiti tramvajska mreža. Glavni razlog je neizbježna rekonstrukcija kolektora kanalizacije iz 1920. i 1950. godine.

tramvaj TMK 2200 u Zagrebu, Savska | foto: David Mandić (bauštela.hr)

Sada je i službeno: Ulica Vjekoslava Heinzela dobit će tramvajsku prugu. Naime, Grad Zagreb je raspisao natječaj za izvođača radova za izgradnju 3,7 kilometara duge tramvajske pruge Heinzelovom ulicom, od Ulice kralja Zvonimira do okretišta na Savišću. Vrijednost projekta procijenjena je na čak 60 milijuna eura s PDV-om.

Izdvojeni članak

Problemi zagrebačkih mostova: ‘Puknuti’ zid, tramvajski kolosijek koji propada, jedan se skoro urušio

Drugo proširenje pruge

Raspisivanjem ovog natječaja, u tijeku su ili su pokrenuti postupci izgradnje sedam od osam strateških projekata Grada Zagreba najavljenih prilikom predstavljanja gradskog proračuna, istaknuli su iz Grada. Uz Sarajevsku, ovo je još jedan značajan projekt proširenja gradske tramvajske mreže.

– Izgradnja pruge u Heinzelovoj ulici, uz izgradnju Sarajevske ceste i tramvajske pruge, značajno će unaprijediti usluge javnog prijevoza za desetke tisuća građana koji će se prvi put naći u zoni tramvaja, nakon 25 godina u kojima u Zagrebu nije izgrađen ni metar nove tramvajske pruge, rekao je o proširenju tramvajske mreže gradonačelnik Tomislav Tomašević.

Izdvojeni članak

Bauštelska reportaža: Zagrebačka tramvajska pruga jedna je od najopterećenijih u Europi, obnova kreće s Mihaljevca

Nužna rekonstrukcija kanalizacije

Podsjećamo, projekt u Heinzelovoj uključuje izgradnju dvokolosječne tramvajske pruge s kontaktnom mrežom i ispravljačkom stanicom za napajanje, uz primjenu naprednih rješenja koja bi trebala omogućiti bržu i jednostavniju ugradnju kolosijeka, veću trajnost te smanjenje buke. Očekuje se da će ovakav pristup osigurati jednostavnije i ekonomičnije održavanje cjelokupne infrastrukture. No, prije izgradnje tramvajske pruge bit će nužna rekonstrukcija kolektora kanalizacije građenih između 1920. i 1950.

Grad Zagreb planira sufinanciranje ovog projekta iz fondova Europske unije u okviru programa Konkurentnost i kohezija 2021.–2027., dok će se preostala sredstva osigurati iz proračuna Grada Zagreba te kroz okvirni zajam Europske investicijske banke.

Tramvajska pruga Heinzelova | foto: Grad Zagreb

– Ulažemo povijesno velika sredstva u prometnu infrastrukturu, što uključuje obnovu voznog parka ZET-a, izgradnju novih trasa tramvajskih pruga i obnovu postojećih, kao i  izgradnju novih cestovnih koridora poput produžene Branimirove i Kolakove, Sarajevske, Medpotoka, Jarunskog mosta i Šarengradske, dodao je Tomašević, ističući da bi širenje tramvajske pruge trebalo biti povoljno ne samo za građane, već i za ekonomski rast grada.

Nove trase u gradu

Podsjetimo, drugo gradilište za izgradnju prometnice, ali i proširenje zagrebačke tramvajske mreže otvoreno je 24. listopada 2024. godine, kada su na Sarajevsku cestu stigli prvi bageri i kamioni. Iako se ondje prvo krenulo raditi na aveniji koja bi se na kraju trebala povezati s autocestom do Siska, krajem ove godine najavljen je i početak radova i na ovoj tramvajskoj pruzi.

Budući da će sve skupa na tom potezu koštati oko 25 milijuna eura, radovi na Heinzelovoj gdje već postoji ‘zeleni koridor’ kojim će prolaziti tramvaji, tek pokrenuti radovi ipak će biti znatno skuplji. Kako je Tomašević naglasio prilikom otvaranja gradilišta nove ceste i tramvajske pruge u Novom Zagrebu, cijenu izgradnje na Heinzelovoj podigla je rekonstrukcija kolektora kanalizacije bez koje neće ići.

Kako će izgledati novi Končarevi tramvaji koji bi u novoj godini trebali provoziti zagrebačkim tračnicama pogledajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap