Pretraga

Sjever Hrvatske dobiva nove tračnice: Projekt od nekoliko milijardi, u niskom startu obnova novih dionica

A- A+

Na dvije dionice na sjeveru Hrvatske za pola milijarde eura već se provode veliki projekti modernizacije željezničke pruge. Posao se nastavlja na dionici od 30-ak kilometara u Krapinsko-zagorskoj županiji. Jedan dio netom je dobio ušminkavanje od 15 milijuna eura, no tek mu se sprema opasan upgrade. Samo izrada dokumentacije potrebne za ishođenje lokacijske dozvole moglo bi koštati više od milijun eura. Detalje otkriva projektni zadatak.

bager | unsplash

Traži se izrada projekta za modernizaciju još jedne pruge i to opet na sjeveru Hrvatske. Značajni pothvati modernizacije pojedinih željezničkih dionica u kontinentalnoj Hrvatskoj već su krenuli, a nedavno je nakon manjih radova otvorena pruga od Zaboka do Krapine.

Sada se traži izrada projektne dokumentacije za elektrifikaciju i obnovu tog dijela pruge, preko Đurmanca pa do državne granice. Samo izrada dokumentacije koja je potrebna da bi se ishodila lokacijska dozvola, procijenjena je na vrijednost 1,1 milijuna eura. Podsjećamo, radi se o jednom od brojnih projekata planiranih u sklopu plana obuhvatne modernizacije željeznice diljem Hrvatske u koju bi se trebalo uložiti milijarde.

Izdvojeni članak

Zagreb od ljeta opet gradilište: Mijenjat će se tračnice na najstarijim dionicama u centru grada

Brže putovanje

Početkom rujna 2024. godine u promet je puštena obnovljena dionica željezničke pruge Zabok-Krapina, nakon čega su vlakovi trasom ponovno provozili prema redovnom voznom redu. Obnova 16 kilometara duge dionice obuhvatila je kompletnu zamjenu tračnica i pragova, podloge na 22 željezničko-cestovna prijelaza, te ugradnju novih pružnih oznaka. Provodili su se i prateći radovi na elektroinstalacijama, a nakon obnove brzina vlakova podignuta je na 80 kilometara za sat.

Nakon tog uređenja od 15-ak milijuna eura, financirano iz državnog proračuna, u planu su novi, obuhvatniji radovi, za koje je tek potrebno ishoditi dozvolu, a prema opisu će uključiti i netom sređenu dionicu. No, prije dozvole, treba izraditi potrebnu projektnu dokumentaciju u skladu sa zadatkom koji je objavila HŽ Infrastruktura. Naručili su kako za nove radove treba izraditi studijsku dokumentaciju i idejni projekt s ishođenjem lokacijske dozvole za elektrifikaciju željezničke pruge, i to, od Zaboka, preko Đurmanca do državne granice.

Veza sa Zagrebom

Iz HŽ-a naglašavaju kako treba elektrificirati i potpuno modernizirati prugu koja prolazi Krapinsko-zagorskom županijom. Pruga je to koja prolazi područjem Zaboka i Krapine, a potom općinama Sv. Križ Začretje i Đurmanec.

obnovljena dionica željezničke pruge Zabok – Krapina | foto: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

– Zahvaljujući kretanjima broja stanovništva i snažnim vezama sa gradskim regijama unutar hijerarhijske mreže centralnih naselja, pruga R106 ima značajnu prometnu funkciju u ispunjavanju potreba stanovništva za dnevnim migracijama te povezivanja sa Gradom Zagreba, pojašnjena je funkcija ove važne pruge na sjeveru Hrvatske u projektnom zadatku.

Ništa bez dozvole

U trenutnom pak stanju, željeznička pruga R106 Zabok-Krapina-Đurmanec-državna granica (do Rogateca) regionalna je jednokolosiječna neeelektrificirana pruga duljine 27,188 kilometra. Radovi na 16 kilometara trase između Zaboka i Krapine, uključili su manje obuhvatne radove u odnosu na elevaciju koju bi predmetna pruga trebala doživjeti sada planiranim izmjenama.

Na pruzi na drugoj dionici, između Đurmanca i državne granice, vrijedi spomenuti, promet je uopće tek ponovno uspostavljen 2014. godine nakon duljeg vremena. Za cjelokupnu dužinu pruge sada treba izvesti Studiju izvodljivosti, Analizu troškova i koristi, Elaborat zaštite okoliša u postupku ocjene utjecaja na okoliš te pripadajući Idejni projekt, i sve to za okvirno 1,1 milijuna eura.

Izdvojeni članak

U Zagrebu tri nove stanice za vlak? Evo gdje je zapelo i kada ih se može očekivati

Izrađen Elaborat bit će podloga rješenja o prihvatljivosti zahvata na okoliš, dok će se nakon izrađene i prihvaćene studije izvodljivosti varijantno rješenje moći razraditi do razine idejnog projekta. Izrađeni idejni projekt bit će podloga za ishođenje pravomoćne lokacijske dozvole za predmetne radove. Ishođenje pravomoćne, odnosno izvršne lokacijske dozvole obveza je Pružatelja usluge, navodi Projektni zadatak.

Tri kolodvorske zgrade

U trenutnom stanju, željeznička pruga R106 regionalna je neeelektrificirana pruga, na kojoj vlak najbrže vozi 80 kilometara na sat. Elektrifikacijom i dogradnjom od Zaboka do državne granice ubrzao bi se vlak. Radovi bi zahvatili ukupno skoro 30 kilometara željezničke trase.

Duž pruge, inače su i tri kolodvorske zgrade, a tek treba vidjeti hoće li i njihova obnova biti uključena u projekt modernizacije. To su kolodvori Sveti Križ Začretje, Krapina i Đurmanec, no projektna dokumentacija ne otkriva detalje o stanju tih kolodvorskih zgrada. Više o planovima obnova kolodvora diljem Hrvatske pročitajte ovdje.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap