U pogonu najduži i tehnički najopremljeniji tunel u BiH, evo kojim će se putem voziti brže
Vozačima u Bosni i Hercegovini od sada je na raspolaganju nova, 11 kilometara duga dionica autoceste na Koridoru Vc između Zenice i Žepča. Najzahtjevniji i najznačajniji dio projekta je tunel Bosna, dug 3,6 kilometara, ujedno i najduži cestovni tunel u zemlji. Otvaranjem ove dionice znatno je rasterećena magistralna cesta M-17, a promet kroz dolinu rijeke Bosne postao je brži i sigurniji. Projekt predstavlja važan korak prema dovršetku Koridora Vc i jačanju gospodarske i prometne povezanosti regije.

Tunel Bosna | foto: JP Autoceste FBiH
Svi oni koji voze kroz Bosnu i Hercegovinu sada na raspolaganju imaju novu, 11 kilometara dugu dionicu autoceste. Prometnica je dio Koridora V c koja povezuje Vranduk, Nemilu i Poprikuše između Zenice i Žepča, a predstavlja rasterećuje magistralna cesta M-17. Najveći i najzahtjevniji dio posla bila je konstrukcija cestovnog tunela Bosna dugog 3,6 kilometara.
Otvaranjem ove dionice i pripadajućeg tunela promet je značajno rasterećen, a putovanje kroz dolinu rijeke Bosne postalo je brže i sigurnije. Projekt ima višestruki značaj, kako za lokalno stanovništvo, tako i za tranzitni promet kroz zemlju.
Tunel kao ključni dio Koridora Vc
Tunel Bosna smješten je na jednoj od najzahtjevnijih dionica Koridora Vc, paneuropskog prometnog pravca koji povezuje središnju Europu s Jadranskim morem. Njegovom izgradnjom izbjegnuta je ranija magistralna cesta s brojnim zavojima i ograničenjima, što je znatno povećalo sigurnost sudionika u prometu.
Nova dionica autoceste omogućuje brži protok vozila i smanjenje vremena putovanja između središnje i sjeverne Bosne. Tunel je projektiran u skladu s modernim prometnim standardima, uz naglasak na sigurnost i funkcionalnost.
Otvaranje ove dionice predstavlja važan korak prema cjelovitom dovršetku Koridora Vc kroz Bosnu i Hercegovinu. Dugoročno, očekuje se pozitivan utjecaj na gospodarski razvoj i regionalnu povezanost.

Tunel Bosna | foto: JP Autoceste FBiH

Tunel Bosna | foto: JP Autoceste FBiH
Izgradnja tunela i organizacija gradilišta
Izgradnja tunela Bosna bila je jedan od tehnički najzahtjevnijih zahvata na cijeloj trasi autoceste. Radovi su se izvodili u složenim geološkim uvjetima, zbog čega je bilo nužno stalno prilagođavati metode iskopa i osiguranja tunelskih cijevi.
Gradilište je bilo organizirano u više faza kako bi se istovremeno mogli izvoditi različiti građevinski zahvati. Posebna pažnja posvećena je sigurnosti radnika i stabilnosti konstrukcije tijekom cijelog procesa gradnje.
Radovi su se u pojedinim razdobljima odvijali u više smjena kako bi se ispunili planirani rokovi. Tunel je bio ključna točka cijelog projekta jer je prolazio kroz izrazito zahtjevan planinski teren.

Poprikuše – Nemila, Koridor V c | foto: JP Autoceste FBiH you tube

Poprikuše – Nemila, Koridor V c | foto: JP Autoceste FBiH you tube
Tehnička oprema i završni radovi
Nakon završetka glavnih građevinskih radova započela je ugradnja suvremene tehničke i sigurnosne opreme unutar tunela. Postavljeni su sustavi ventilacije, rasvjete i nadzora koji omogućuju sigurno odvijanje prometa u svim uvjetima. Velika pozornost posvećena je protupožarnoj zaštiti i prometnoj signalizaciji.
Paralelno s radovima u tunelu uređivani su prilazni dijelovi autoceste, odvodnja i zaštita okolnog terena. Prije puštanja u promet provedena su detaljna testiranja svih sustava. Time je tunel Bosna postao ne samo najduži, već i jedan od tehnički najopremljenijih tunela u Bosni i Hercegovini.

Tunel Bosna | foto: JP Autoceste FBiH

Tunel Bosna | foto: JP Autoceste FBiH