Uređuje se dionica važne ceste na istoku Hrvatske, presvlače se popucali kolnik i mostovi
Između Kneževa i Belog Manastira rekonstruirat će se 7,5 kilometara državne ceste D7. Ta cesta ukupno duga oko 115 kilometara inače povezuje dvije državne granice, onu s Mađarskom s granicom s Bosnom i Hercegovinom prolazeći kroz nekoliko mjesta na istoku Hrvatske. Sama dionica za rekonstrukciju zahvatit će dva naselja i više infrastrukturnih objekata na trasi kojoj hitno treba ‘presvlačenje’ kolničke konstrukcije, uređenje sustava odvodnje, te sanacija objekata na dionici. Nedavno je sklopljen i ugovor od 5,3 milijuna eura za izvedbu.

cesta Kneževo-Beli Manastir | screenshot Projektna dokumentacija/Canva
Državna cesta D7 važan je prometni pravac koji se proteže u smjeru sjever–jug, između graničnog prijelaza s Mađarskom (Duboševica) te Slavonskog Šamca, odnosno granice s Bosnom i Hercegovinom. Na tom putu prolazi kroz Beli Manastir, Osijek i Đakovo. Ukupna dužina ceste je 115,2 kilometra, a upravo se sprema rekonstrukcija manje dionice vrijedna skoro 5,5 milijuna eura.
Skok cijene
Ova državna cesta dakle povezuje neka od najvećih naselja u Baranji, što joj daje poseban značaj, a između ostaloga služi i kao zapadna obilaznica Osijeka. Hrvatske ceste (HC) najavile su rekonstrukciju 7,5 kilometara duge dionice D7 između Kneževa i Belog Manastira, za što su upravo ugovoreni radovi.
Radove će izvesti tvrtka Osijek-Koteks, čija je ponuda iznosila 5,4 milijuna eura bez PDV-a, odnosno 6,5 milijuna eura s PDV-om. To je gotovo milijun eura više od početno procijenjenih 4,5 milijuna. Ugovor je sklopljen 3. lipnja 2025., a rok za završetak radova godina dana.
Glavni problemi
Od tri katastarske općine kroz koje prolazi ova dionica smještena u Osječko-baranjskoj županiji, najvećim dijelom ipak je u katastarskoj općini Branjin Vrh. Cijelom dužinom kolnik prometnice širok je oko 6,5 metara, s bankinama od oko 1,2 metra.

Most za rekonstrukciju | screenshot Projektna dokumentacija (EOJN)
Cesta je u vrlo lošem stanju – raspucanog kolnika s poprečnim i mrežastim pukotinama koje su privremeno sanirane novim slojem asfalta, iako to nije previše pomoglo. Pukotine su tako utjecale na sustav oborinske odvodnje koji je zbog deformacija s vremenom izgubio učinkovitost. Problem predstavljaju i travnate, neuređene bankine na mjestima više od kolnika, zbog čega se voda zadržava uz rub ceste.
Što se sprema
Radovi će započeti neposredno prije raskrižja sa županijskom cestom Ž4019, a završiti na ulazu u Beli Manastir. Iako je trasa većim dijelom izvan naselja, prolazi kroz Branjin Vrh, a u jednom trenutku na nju se priključuju dvije županijske ceste.
Projektom je predviđeno proširenje kolnika, uređenje sustava odvodnje, izgradnja biciklističke staze duž cijele dionice te postavljanje novih prometnih stajališta kojima se namjerava povećati kapacitet, sigurnosti i prometna protočnost prometnice. Poseban naglasak bit će stavljen na održivost jer je za rekonstrukciju u planu korištenje materijala iz postojećeg kolnika kako bi se smanjila količina građevinskog otpada.

Oštećenja na dotrajalom mostu na trasi državne ceste D7 | screenshot Projektna dokumentacija (EOJN)
Dva mosta i kanali
Osim kolnika, na trasi će se rekonstruirati i objekti, a od četiri kanala i dva mosta, poseban opis rekonstrukcije naveden je za mostove. Most preko Karašice i Most preko istoimenog kanala dobit će novo ruho, jer je trenutno dotrajalo i sve teže podnosi prometno opterećenje.
Most preko Karašice, inače armiranobetonski gredni most s tri raspona, oslonjen na betonske stupove, dobit će sanaciju donjeg ustroja, novu oplatu i dodatnu armaturu. Drugi most, onaj preko kanala ima armiranobetonsku pločastu konstrukciju monolitno povezanu s upornjacima. Tu će se ukloniti postojeće konzole i gornji sloj ploče da bi se oslobodila armatura i omogućila dogradnja. Po završetku rekonstrukcije, mostovi će biti jači pa stoga i sigurniji. Ovdje pročitajte sve o važnom tunelu Babja gora.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.