Zakržljali ‘rep’ glavne ceste u Zagrebu dobiva proširenje, u planu i tramvajska pruga
Vukovarska je bez sumnje jedna od glavnih zagrebačkih prometnica. No, u svom istočnom, manje izgrađenom dijelu, ‘zakržljala’ je s manjim brojem traka. Dok se grad dosad znatno više širio na zapadu gdje su velika stambena naselja, na istoku veća prometnica i nije bila potrebna, no i taj dio kreće bujati. Promjeni će trebat prilagoditi taj suženi, dvotračni ‘rep’ Vukovarske za što je Grad upravo odabrao projektanta. Po drugi put.

Proširenje Vukovarske moglo bi se i dogoditi | foto: Bauštela.hr (Nina Šantek), Odluka (EOJN)
Neki projekti Zagrebu koji se neprestano širi postaju sve više neophodni. Velike promjene potrebne su kako na zapadu koji je prilično napučen, tako i na istoku grada koji u novije vrijeme polako, ali sigurno buja.
Jedna cesta koja nikako ne može ostati u sadašnjim gabaritima ako će trebat izdržati promet koji joj predstoji nastave li zgrade poput gljiva nicati na praznim parcelama je Ulica grada Vukovara – i to nakon Heinzelove gdje se sužava. Grad je u travnju ‘pustio’ natječaj za izradu idejnih projekata za lokacijske dozvole za rekonstrukciju tog dijela koji sada konačno dobiva svoj (drugi) ishod poslije poništenja prethodnog odabira.
Druga sreća
Proširenje i izgradnja Vukovarske ulice od Heinzelove, odnosno njena rekonstrukcija od ulice Donje Svetice do Ulice grada Gospića, uz proširenje ‘kraka’ Čavićeve do Borongajske konačno postaje realnost? Za izradu idejnih projekata potrebnih da bi se moglo ishoditi lokacijsku dozvolu, što je posao procijenjen na 110.000 eura, odabran je izvođač Geoprojekt. Odluka o odabiru objavljena je 20. kolovoza ove godine, a valja dodati da je Odluka donesena po drugi put, nakon poništenja odabira Inženjerskog projektnog zavoda.
– Ponuda ponuditelja Geoprojekt, Sukošanska 43, Split, u potpunosti je sukladna uvjetima i zahtjevima propisanim dokumentacijom o nabavi te je kao takva valjana i po kriteriju ekonomski najpovoljnije ponude ocijenjena brojem bodova 78,850000 od 100,00, piše u Odluci donesenoj 13. kolovoza koju potpisuje gradonačelnik Tomislav Tomašević.
Inače, izabrana tvrtka predviđeni će posao napraviti za 30 tisuća manje u odnosu na procjenu, budući da je njihova ponuda bila ‘teška’ 79.000 eura. Bili su jedni od četiri ponuditelja, a u konkurenciji su bili zajednica ponuditelja Arkinga i Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Mobilita Evolva te Inženjerski projektni zavod. Od konkurenata je odmah odbijena Mobilita Evolva, dok je u odnosu na preostale pristigle ponude Geoprojekt jednostavno zadovoljio najviše kriterija javne nabave.
Pune četiri trake
Kad prođe deset dana bez žalbe, može se smatrati da posao izrade idejnih projekata kreće, a znaju se i pravila po kojima će se osmišljavati proširenje poznate zagrebačke prometnice na istoku grada. Kako smo pisali u travnju, za trenutno nepravilnu prometnicu koja iz četverotračne iznenada postaje sužena, dvotračna, i to preko tramvajske pruge, u budućnosti se sprema ujednačen izgled s četiri trake punim profilom.
Projektni zadatak Grada Zagreba navodi kako će se cesta proširiti na ukupno po dvije prometne trake u svakom kolničkom smjeru. Rekonstrukcija i dogradnja zahvatit će prvenstveno Vukovarsku od Donjih Svetica do Čavićeve, ali i ‘krak’ Čavićeve do Borongajske ceste. Na taj način povećat će se kapacitet, ali i otvoriti prostor za planirano proširenje tramvajske mreže prema kampusu Borongaj. Planirane izmjene spremaju se sukladno Odluci o donošenju Generalnog urbanističkog plana Grada Zagreba, a potpisuje ih pročelnik Gradskog ureda za promet, Andro Pavuna.
Nova tramvajska zona
Napominjemo, dograđena tramvajska pruga u tom dijelu grada nedosanjani je san za sve koji stanuju u, rade ili prolaze ovim dijelom grada. U rekonstrukciju i dogradnju Vukovarske poslije Svetica uključen je i Projektni zadatak ZET-a, koji otkriva da su radovi na tramvajskoj pruzi podijeljeni u dvije etape pri čemu druga otkriva trasu novih tračnica.
– U prvoj etapi predviđa se rekonstrukcija tramvajske pruge u Ulici grada Vukovara od Donjih Svetica do grada Gospića. Na predmetnoj dionici, ističu iz ZET-a, potrebno je osigurati tramvajski koridor od 12 metara, pritom zadržavajući postojeći osni razmak kolosijeka 3 metra sa stupovima kontaktne mreže s obiju strana.

Rekonstrukcija Vukovarske s tramvajem, projektni zadatak (EOJN)
U drugoj etapi, predviđena je izgradnja nove tramvajske pruge produženom Vukovarskom, od Ulice grada Gospića do Ulice Marijana Čavića. A zatim i trasom predviđenom Urbanističkim planom uređenja do kampusa Borongaj.
Zasad se ipak čini kako ima produžetaka tramvajske pruge koji su Zagrepčanima više neophodni od pruge prema Borongaju. Mnogi smatraju da bi taj potez bio puno smisleniji kada bi na razini grada ojačao integrirani prijevoz pa bi novo rješenje koristili i svi oni koji bi s Borongaja mogli na ‘dalje’ vlak. Ovdje pročitajte koje zanimljivo rješenje sprema HŽ, a značilo bi pomak u vidu bolje integracije vlaka u gradski prijevoz.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.