Fijasko: Ovaj je most koštao 500 milijuna eura, a sada mora u rekonstrukciju samo godinu dana nakon otvorenja
Zbog brojnih infrastrukturnih problema, most Braila u Rumunjskoj bit će podvrgnut detaljnoj rekonstrukciji samo godinu dana nakon otvorenja. Najveći rumunjski most, čija izgradnja je koštala 500 milijuna eura, pušten je u promet u srpnju 2023. godine. Most treba dobiti novi sloj asfalta i bolju hidroizolaciju jer je voda ušla u njegove anker blokove. Procjenjuje se da će, nakon potrebne sanacije, njime dnevno prolaziti oko 5 tisuća vozila.
Na mostu Braila u Rumunjskoj, poznatom i kao ‘rumunjski Golden Gate‘, morat će se provesti detaljna rekonstrukcija samo godinu dana nakon njegova otvorenja. Most je dug 1.975 metara, što ga čini najvećim u Rumunjskoj i trećim najvećim visećim mostom u Europi. Od srpnja prošle godine, kada je pušten u promet, suočen je s raznim poteškoćama.
Prema informacijama predstavnika cestovnih kompanija, most će trebati novi sloj asfalta zbog neravnih površina uzrokovanih vrućinom. Uz to, utvrđeno je da su pojedini šarafi na mostu loše zategnuti te je voda infiltrirala u anker blokove pa se sve mora bolje hidroizolirati, prenosi poslovni.hr.
– Most je projektiran da ima vijek trajanja od 120 godina. Imat će centar za nadzor i kontrolu koji će trajno snimati stanje mosta. Postavljeno je preko 50 senzora na bitnim točkama mosta. Kako bi se osigurala izdržljivost i visoka antikorozivna zaštita, zrak na mostu će se isušivati, a relativna vlažnost će se održavati ispod 40 posto, izjavio je rumunjski ministar prometa Ionel Scriosteanu prilikom otvaranja mosta.
Za izgradnju mosta vrijednog 500 milijuna eura korišteno je 52.360 tona čelika i 297 tisuća tona betona. Smješten je između grada Braile i okruga Tulcea uz obalu Crnog mora. Kada završi neophodna sanacija, most će preko Dunava prometno povezati rumunjsku regiju Moldaviju s istokom zemlje. Prema preliminarnim procjenama, njime bi dnevno trebalo prometovati oko pet tisuća vozila.
Objavljen je natječaj za izradu projektne dokumentacije za rekonstrukciju mosta koji od 1925. godine spaja Hrvatsku i BiH. Detalje saznajte ovdje.