Hrvatska ima gotovo 3.000 kilometara željezničkih pruga, a tek 4 međunarodne putničke linije
Iako Hrvatska ima gotovo tri tisuće kilometara željezničkih pruga, međunarodne putničke linije su rijetke. Prilikom gostovanja u Bauštela podcastu, inženjer prometa Josip Petrlić istaknuo je da se željeznički promet sveo na još samo nekoliko linija prema Švicarskoj, Austriji i Mađarskoj te na sezonske vlakove za turiste. Petrlić smatra da politika i nesuglasice u Upravi Hrvatskih željeznica otežavaju cijelu situaciju.
Hrvatska ima gotovo tri tisuće kilometara željezničkih pruga, a istovremeno vrlo malo međunarodnih putničkih linija. Ostale su još samo one prema Zurichu, Beču, Villachu i Budimpešti, a o ovoj šokantnoj činjenici govorio je inženjer prometa Josip Petrlić u jedanaestoj epizodi Bauštela podcasta.
Na primjer, nekada su postojale linije prema Sarajevu, Beogradu i Veneciji, a Hrvatske željeznice sada uglavnom nude samo unutarnji promet. Za vrijeme turističke sezone spašavaju nas sezonski vlakovi koji obično voze iz Češke, Slovačke i Mađarske prema Splitu. Kako bi se povećao broj međunarodnih linija, Petrlić misli da je najprije nužno riješiti nesuglasice u Upravi HŽ-a.
– Tu uvijek ima ulogu politika, a i Uprava HŽ-a mora se međusobno dogovoriti tko što i kako plaća, ali tu se već neko vrijeme ne nalazi zajednički jezik, izjavio je u podcastu inženjer Petrlić.
Zapratite nas na Facebooku, Instagramu, YouTubeu i Tik Toku te uskoro očekujte još ovakvih edukativnih podcasta i zanimljivog sadržaja s vašeg digitalnog glasa gradilišta. Cijelu epizodu podcasta u kojoj je gostovao inženjer prometa Josip Petrlić pogledajte ovdje.