Krenula je rekonstrukcija jedne od najprometnijih zagrebačkih petlji: Milijunski radovi će trajati čak godinu dana
Tijekom ljeta Zagreb će biti poprište brojnih građevinskih radova, posebno na prometnicama, kako bi se iskoristilo razdoblje smanjenog prometa. Radovi će se izvoditi na 20 lokacija diljem grada, a upravo je započela jedna od najvećih rekonstrukcija. Riječ je o trećoj fazi obnove prometne petlje Držićeva – Slavonska avenija, koja će trajati čak godinu dana. Projekt je vrijedan šest milijuna eura, a uključuje potpuni remont – od zamjene asfalta i hidroizolacije do brtvljenja reški armiranobetonskih ploča.

Rekonstrukcija petlje Držićeva – Slavonska | Foto: Grad Zagreb/Canva
Ljetni mjeseci u Zagrebu i ove godine bit će obilježeni intenzivnim građevinskim zahvatima, osobito na prometnicama. Gradske vlasti planiraju iskoristiti razdoblje kada su mnogi građani odsutni zbog školskih praznika i godišnjih odmora te pokrenuti radove koji će znatno utjecati na kvalitetu prometne i komunalne infrastrukture. Među većim projektima ističe se rekonstrukcija na III. razini petlje Držićeva – Slavonska koja je napokon započela.
Projekt od 6 milijuna eura
Riječ je o projektu vrijednom oko šest milijuna eura, a sanacija će trajati godinu dana. Zahvat uključuje kompletnu zamjenu ograda, postavljanje novog asfaltnog sloja te obnovu nosivih stupova i čeličnih obloga konstrukcije. Treća razina petlje bit će izvan funkcije godinu dana, a na ostatku prometnice odvijat će se privremena regulacija prometa te će radovi utjecati i na javni prijevoz.
Tijekom srpnja radovi se šire i na područje Vukovarske ulice, od 7. do 13. srpnja bit će zatvoren južni kolnik Ulice grada Vukovara u smjeru istok – zapad, dok će tramvajski promet funkcionirati bez prekida. Radovi obuhvaćaju zamjenu složenog tramvajskog skretničkog sustava na jugozapadnom dijelu raskrižja, čime bi se nakon završetka trebala povećati sigurnost i protočnost tramvaja.

Rekonstrukcija petlje Držićeva – Slavonska | Foto: Grad Zagreb
Obuhvat radova
Rekonstrukcija nadvožnjaka provodi se na temelju nalaza redovnog šestogodišnjeg pregleda i glavnog projekta, a obuhvaća sveobuhvatne zahvate na konstrukciji i površini objekta. U sklopu radova mijenja se dotrajali asfalt i hidroizolacija, pješačke i odbojne ograde, saniraju se armirano – betonski dijelovi konstrukcije, stupovi, ležajevi te čelične i betonske obloge.
Posebna pažnja posvećena je i sanaciji pješačkih hodnika, gdje se obnavljaju rubnjaci, slivnici i betonske površine, uz dodatne mjere zaštite i brtvljenja spojeva. Kako bi se osigurala sigurnost i kontinuitet prometa ispod objekta, tijekom radova bit će postavljena viseća skela, a cijeli projekt uključuje tisuće metara novih ograda, stotine tona materijala te desetke tisuća kvadrata površinske obrade.

Rekonstrukcija petlje Držićeva – Slavonska | Foto: Grad Zagreb
20 ‘ljetnih’ gradilišta
Osim spomenutog gradilišta, u Zagrebu će se obnavljati prometnice i u drugim dijelovima grada, a nedavno je započela i sanacija važnog nadvožnjaka na Ljubljanskoj aveniji. Kako bi građanima olakšali snalaženje u brojnim prometnim izmjenama, Grad Zagreb je najavio posebnu internetsku platformu koja će transparentno i jednostavno prikazivati sve ključne informacije vezane uz radove. Riječ je o interaktivnoj karti koja po prvi put na jednome mjestu objedinjuje veće građevinske projekte koji će se odvijati od kraja školske godine, a dostupna je na adresi regulacije.zagreb.hr.
Prema podacima dostupnim na interaktivnoj karti, tijekom ljeta će se izvoditi najmanje 20 većih građevinskih zahvata diljem grada. Neki od njih su opsežniji, poput rekonstrukcije Sarajevske ulice, jednog od najvećih zagrebačkih infrastrukturnih projekata, dok su neki manji, ali jednako važni – primjerice asfaltiranje cesta.
Također, Grad će se posvetiti i modernizaciji tramvajskih skretnica, kao i rekonstrukciji plinovoda, čime se dodatno ulaže u sigurnost i pouzdanost gradskih sustava. Posebno vrijedan projekt odnosi se na proširenje istočnog kolnika Heinzelove ulice, između Slavonske avenije i Ulice Donje Svetice. Radovi će obuhvatiti kolnik, nogostup i pripadajuću infrastrukturu, što će dugoročno unaprijediti prometnu protočnost na tom izrazito opterećenom potezu.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.