Pretraga

Na granici sa Srbijom željeznički prijelaz mora u obnovu od 5 milijuna eura: Sve za potrebe Schengena

A- A+

Važan željeznički granični prijelaz Tovarnik nalazi se na granici sa Srbijom. Uskoro kreće u veliku modernizaciju, i to u sklopu projekta prilagodbe prilagodbe željezničkog kolodvora za provedbu schengenske pravne stečevine u Hrvatskoj. Shodno tome, raspisan je javni natječaj za izvođenje radova u vrijednosti od 5,5 milijuna eura. Glavni projekt uključuje rekonstrukciju kolodvora, izgradnju dva perona, dogradnju novog kolosijeka na južnoj strani kolodvora te novog izvlačnog kolosijeka na sjevernoj strani. Također, planira se ugradnja skretničke veze za prelazak vlakova s prvog na drugi kolosijek, kao i prostorno ograđivanje kolodvora. Zbog tih zahvata, predviđeno je uklanjanje određenih postojećih objekata.

Željeznički granični prijelaz Tovarnik | Foto: Google maps screenshot

Hrvatsku i Srbiju dijeli nekoliko željezničkih graničnih prijelaza, a jedan od najvažnijih i najpoznatijih zasigurno je Tovarnik. Uskoro će biti moderniziran u sklopu projekta prilagodbe standardima i uvjetima koje moraju ispunjavati granični prijelazi za učinkovito i sigurno obavljanje granične kontrole. Prilagodba se provodi u sklopu priprema za provedbu schengenske pravne stečevine u Republici Hrvatskoj, a sada je raspisan javni natječaj za izvođača radova u vrijednosti od 5,5 milijuna eura.

Faze radova

Projekt se sastoji od različitih radova, podijeljenih u nekoliko faza. Prva faza obuhvaća rekonstrukciju kolosijeka, izgradnju novih odvodnih sustava, te izgradnju bočnog i otočnog perona s pristupima. Planirana je i izgradnja nadstrešnica na peronima, uređenje parkirališta te izmještanje kolnika i servisne ceste, uz ograđivanje područja graničnog kolodvora. Također, predviđena je rekonstrukcija elektroenergetskog priključka izgradnjom nove transformatorske stanice i prilagodba vanjske rasvjete kolodvorskog prostora. Djelomična prilagodba kontaktne mreže elektificiranjem novog kolosijeka i sekcioniranjem kolodvora, proširenje postojećeg elektroničkog signalno-sigurnosnog uređaja, te zaštita i izmještanje telekomunikacijskih kabela također su uključeni u ovu fazu radova.

Izdvojeni članak

Jadranska magistrala najzagušenija je prometnica u državi: Može li ju zamijeniti željeznica?

Druga faza odnosi se na izgradnju nove zgrade za smještaj graničnih službi. Ovdje je predviđena izgradnja temelja i nosive konstrukcije jedne etaže zgrade, uređenje unutrašnjosti s pregradnim zidovima, podovima i stropovima, te ugradnja potrebnih instalacija kao što su niskonaponske, hidroinstalacije, strojarske instalacije i instalacije za otkrivanje i dojavu požara.

Treća faza uključuje prilagodbu postojećih prostorija kolodvorske zgrade, uz uklanjanje dijela pregradnih zidova i reorganizaciju prostora. Također će biti obnovljeno pročelje zgrade, izvršena je oborinska odvodnja krova te instalirane nove elektroinstalacije i sustavi za dojavu požara. U četvrtoj fazi predviđena je izgradnja montažnog objekta za elektroničke i električne sustave (EES), uključujući temelje, nosivu konstrukciju, unutrašnje pregradne zidove, podove i stropove, te potrebne instalacije.

Kolodvor Tovarnik | Foto: EOJN

Postojeće stanje

Kolodvor ima pet kolosijeka s različitim funkcijama: manipulativni, prijemno-otpremni i prolazni kolosijeci, svaki s vlastitim električnim napajanjem i sekcioniranjem mreže. Kolodvorska zgrada, robno skladište, asfaltirane i uređene površine, javni WC te druge zgrade kao SS, TK i ZOP su također smještene unutar kolodvorskog područja. Elektrifikacija je izvedena kompenziranom kontaktnom mrežom 25 kV, a infrastruktura uključuje i plinski priključak, vodovod Vinkovačkog vodovoda, te električnu energiju od HEP-a za napajanje kolodvora, dok telekome usluge osigurava HT putem podzemne kabelske kanalizacije.

Sukladno definiranim općim uvjetima opremanja infrastrukturom, granični prijelaz raspolaže s nekoliko ključnih resursa. Kolodvor je priključen na električnu energiju, sa sanitarnim čvorom koji je u lošem stanju. Također, kolodvor je opskrbljen vodovodom, a ima adekvatno grijanje i hlađenje. Na raspolaganju je telefonska linija, slabostrujna instalacija u obliku LAN mreže, te uredski namještaj koji zadovoljava osnovne potrebe. Granični prijelaz ima i devet parkirnih mjesta za službena vozila na uređenom parkiralištu. Vanjska rasvjeta poboljšana je kroz privremene mjere, a kolodvor je ograđen ogradom koja je uzemljena i označava područje graničnog prijelaza. U sklopu privremenih mjera, osiguran je privremeni prostor druge linije granične kontrole u prizemlju kolodvorske zgrade. Grad Zagreb bi mogao dobiti tri stanice za vlak, a više o tome možete pročitati ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap