Obnavlja se most iz Harry Potter filmova: Radnici ga saniraju poput alpinista
Obnavlja se legendarni most iz Harry Potter filmova. U tijeku je sanacija Glenfinnan mosta u Škotskoj koji prometuje još od 1901. godine. Obnova mosta koštat će 3,4 milijuna funti, a razlog sanacije je i velik broj turista koji dolaze vidjeti most. Glenfinnan se obnavlja na poseban način, radnici koriste jedinstvenu tehniku pristupa užetom na 30 metara visine, kao da su alpinisti. Iako sanacija još uvijek nije završena, pretpostavlja se da će radovi uskoro biti gotovi.
Glenfinnan vijadukt nalazi se pokraj škotskog istoimenog grada, a otvoren je 1901. nakon četiri godine izgradnje. Riječ je o velebnom zdanju koje se prostire na 300 metara, a sastoji se od 21 prekrasna luka. Glenfinnan je najduži masovni betonski željeznički most u Škotskoj, kojim svakodnevno vozi ScotRail i Jacobite parni vlak od Fort Williama do Mallaiga.
Obnova vrijedna više od 3 milijuna funti
U tijeku je obnova škotskog Glenfinnan vijadukta koji je svoju popularnost stekao u Harry Potter serijalu filmova. Kako svake godine privlači velik broj turista iz cijelog svijeta, ova 123 godine stara građevina zaslužila je dobiti novi izgled. Popravak mosta vrijedan je 3,4 milijuna funti, a obuhvaća obnovu mosta, zaštitu od vodene erozije te ojačanje kamena koji se nalazi ispod.
– Posjetitelji su predstavljali najveći rizik. Dva vlaka prolazila su ovuda veći dio ljeta, dvije parne lokomotive. Bilo je puno obožavatelja Harryja Pottera, a mnogi su došli samo da vide vlakove kako prolaze, izjavila je stručnjakinja iz Škotskih željeznica Laura Craig za britanski bbc.com.
Posebna tehnika pristupa užetom
Radnici na mostu koriste posebnu posebnu tehniku pristupa užetom, kao da su planinari. Penju se na 30 metara visoku građevinu, kojom je u vlaku jurio i fiktivni Harry Potter. Riječ je o kompliciranom zahvatu u neugodnim uvjetima.
Ova inovativna metoda omogućuje radnicima da dođu do prethodno nedostupnih područja za popravke, a istovremeno minimalizira utjecaj na okoliš. Ono što dodatno predstavlja izazov radnicima na mostu je činjenica da vlakovi prolaze mostom i tijekom obnove.
– Imali smo puno ugriza komaraca i ostalih insekata. Momcima je bilo teško gore. Pod mrežom mrežom se dosta uznojite i to su teški uvjeti, rekao je Alistari McLoud, jedan od radnika na mostu.
Most koji spada SAD i Kanadu
Pisali smo ranije kako se gradi most Geordie Howe, koji će preko rijeke Detroit povezati SAD i Kanadu. Iako su rokovi nešto pomaknuti, a troškovi porasli u odnosu na prvotni plan, očekuje se kako će most krenuti prometovati najesen iduće godine. Radovi su počeli 2018., a struktura se spojila krajem ljeta. Spajanjem dviju strana konstrukcija će postati najduži ovješeni most na kontinentu.
Most je dizajnirala tvrtka AECOM, dok radove koordinira kanadska korporacija Windsor-Detroit Beige Authority (WDBA). Ovješeni most naziv duguje legendarnom igraču hokeja Detroit Red Wingsa, Geordiju Howeu, a prateći ‘hokejašku poveznicu’, tornjevi mosta bili su osmišljeni kako bi prenijeli zakrivljenost hokejaške palice prilikom zamaha. Više o tome pročitajte ovdje.