Pretraga

Otvorena aleja oko Jaruna: ‘Za godinu dana ovo će biti najveća pješačka zona u Zagrebu’

A- A+

Gradonačelnik Tomislav Tomašević sa suradnicima otvorio je rekonstruiranu Aleju Matije Ljubeka. Radovi vrijedni 3,7 milijuna eura uključivali su novo prometno rješenje koje uvodi dvosmjernu biciklističku stazu te reducira promet automobila i broj parkirnih mjesta oko jezera Jarun. Vikendom će ondje voziti produljena autobusna linija 113.

Otvorena je obnovljena Aleja Matije Ljubeka koju krasi novo prometno rješenje prilagođeno biciklistima. | Foto: Grad Zagreb

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević u subotu je otvorio obnovljenu Aleju Matije Ljubeka, prometnicu koja u duljini od 6,4 kilometra vodi oko jezera Jarun. Naglasio je kako je ovo bila prva rekonstrukcija na cesti izgrađenoj prije 40 godina.

– Idemo prema onome što smo i najavljivali – Jarunu bez automobila. Imat ćemo sada prijelazno razdoblje, a za godinu dana ćemo potpuno zabraniti promet ovdje i omogućiti da tu mogu ući samo vozila s dozvolom. To će biti najveća pješačka zona u Zagrebu, poručio je Tomašević.

Reduciranje broja automobila

Iz Grada Zagreba su uoči početka radova poručili kako im je cilj popularizirati biciklistički i pješački promet. To je i postignuto pretvaranjem unutarnjeg oboda aleje u dvosmjernu biciklističku stazu. Osim toga, vikendom će oko jezera voziti i produljena autobusna linija 113, koja inače prometuje od Ljubljanice do Hrgovića.

Izdvojeni članak

Krenulo uređenje staza na Jarunu nakon 40 godina: Projekt vrijedan 3 milijuna eura

– Postojeću ZET-ovu liniju 113, koja je do sada prometovala od Remize do okretišta na Hrgovićima, vikendom produljujemo tako da autobus radi krug oko jezera, s 11 novih autobusnih stajališta, uz polaske svakih 45 minuta, detaljno je objasnila zamjenica gradonačelnika, Danijela Dolenec.

Tomašević je dodao da je broj parkirnih mjesta na aleji smanjen, dok je na ulazima u Jarun povećan i to s tri strane. Želja im je u što većoj mjeri reducirati broj automobila oko samog jezera.

– Primarno smatramo Jarun sportsko-rekreacijskom zonom. Dajemo prijelazno razdoblje od godinu dana da se svi na to naviknu. Ljudi su mi rekli, citirat ću: ‘Bravo, šefe’, a naravno da će dio građana biti nezadovoljan što ne može parkirati uz samo jezero, rekao je gradonačelnik.

Dosad neviđena prometna rješenja

Ovakvo prometno rješenje izradio je Fakultet prometnih znanosti u Zagrebu. Jedna od novosti je i micanje brojnih ležećih policajaca te uvođenje šikana koje će vozače automobila tjerati da uspore i voze ‘cik-cak’.

– Implementirali smo neka rješenja koja dosad u Zagrebu nisu viđena, otkrio je pročelnik Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, civilnu zaštitu i sigurnost Andro Pavuna na konferenciji za medije povodom otvorenja rekonstruirane prometnice, nakon koje su vodstvo grada i mediji prošli alejom u autobusu.

Inače, uoči otvorenja Grad Zagreb se pohvalio usporednim fotografijama prometnice prije i poslije radova vrijednih 3,7 milijuna eura. Dio troškova podmiren je iz gradskog proračuna, dok se 2,4 milijuna eura očekuje iz Fonda solidarnosti EU.

Uz to, Grad Zagreb je naručio dvije programske studije. Jedna se tiče Rekreacijsko-sportskog centra Jarun, koja će služiti kao podloga za donošenje Urbanističkog plana uređenja Jaruna. Druga studija se, potvrdila je Dolenec, odnosi na izmuljivanje jezera. Istaknula je kako se nada da će obje studije biti donesene do kraja ove godine.

https://www.facebook.com/zagreb.hr/posts/pfbid02V7KZfbGdHhR6C5wrgqGdoV5pwncFunjr3av7PoTqLmUZWdy3anN4i3D1X2sGg4G9l?__cft__[0]=AZVE2Z6niyuPZUmYQMuVLaGE-XcIGPNvXC4T0P0_5iKirWicnCsw2E4EOJHgeazuGMKNi8_cggEDuEaQT78aZdkBwQA2AZDsskMnTQ6na0DkfVzF1bzcgEmBRE0ggE7zVkIv57XsAUf1ac_HImhoT10P&__tn__=%2CO%2CP-R

Copy link
Powered by Social Snap